Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet het paard uit het artikel.
Foto: Renate Zuidema Fotografie
Afgelopen woensdag vond in de Belgische provincie Luxemburg de beloftekoers Arden Challenge plaats. Dit jaar verliep de wielerwedstrijd anders dan gepland: op minder dan 10 kilometer van de finish kwam er ineens een paard zonder ruiter het peloton in lopen. De 23-jarige Lars Daniëls bedacht zich geen moment en ging naast het paard fietsen. Hij greep de teugels en remde zo hard mogelijk, om zo het paard tot stilstand te brengen. Niet lang daarna kwam een motoragent het paard van Lars overnemen, en dankzij de volgwagens kon de wielrenner van Antwerp Cycling Team Kontich vrij snel weer aansluiten bij het peloton. Hij is erg nuchter onder de einduitslag: “ik deed toch niet mee voor de prijzen. Het ging daar gelukkig net bergaf, en dankzij de volgwagens ben ik vlot weer kunnen aansluiten bij het peloton. Uiteindelijk ben ik dus samen met de rest van de groep kunnen binnenrijden”.
Lars Daniëls is niet onbekend met paarden. “Ik heb inderdaad wel wat ervaring met paarden. Als klein manneke ben ik groot geworden op een paardenmanege, en vandaag ga ik nog mee naar jumpings en heb ik wel wat vrienden die nog steeds vaak paardrijden.”
Strade Bianche Donne
Dit was niet de eerste keer dat een viervoeter zich bij een peloton voegde. Vorig jaar kwam tijdens de Strade Bianche Donne ook een paard tussen de wielrenners. Het dier kwam voor de Nederlandse Demi Vollering de weg op. Die schreeuwde het uit, in de hoop het paard daarmee weg te jagen.
Gebruikte bronnen: