Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
colunder schreef:Vresrlijk wat die paarden hebben moeten doorstaan, en maar blijven waarschuwen
Dat de merries doorlopend drachtig zijn zie ik op bokt ook vaak voorbij komen, het ene veulen is er net uit en de volgende wordt alweer "gemaakt"
colunder schreef:Vresrlijk wat die paarden hebben moeten doorstaan, en maar blijven waarschuwen
Dat de merries doorlopend drachtig zijn zie ik op bokt ook vaak voorbij komen, het ene veulen is er net uit en de volgende wordt alweer "gemaakt"
colunder schreef:Bij honden noemen ze dat broodfok en die hebben nog een paar maanden tijd tussen het afspenen van de pups en de nieuwe dracht, en dat noemen ze een fokteef.
Ik ben trouwens zwaar tegen broodfok, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap nooit dat het bij paarden normaal gevonden wordt om een merrie elk jaar maar weer te laten dekken.
Dorine92 schreef:colunder schreef:Bij honden noemen ze dat broodfok en die hebben nog een paar maanden tijd tussen het afspenen van de pups en de nieuwe dracht, en dat noemen ze een fokteef.
Ik ben trouwens zwaar tegen broodfok, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap nooit dat het bij paarden normaal gevonden wordt om een merrie elk jaar maar weer te laten dekken.
Kan bij sommige paarden wel hun redding zijn. Zo eentje die niet slank te houden is en dus mega risico op bevangenheid heeft, doet het beter op elk jaar een veulen die de boel een beetje bij vreet, vergeleken met hoe veel mensen goedbedoeld lopen te k.u.t.t.e.n op weilandjes en oeps toch weer bevangen
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 5 bezoekers