Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26318
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 17:52

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
nieky1993 en haar nu 20-jarige ruin.
Foto: Ivanka Cuypers/PhotographyIC


1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Goh, daar moet ik even diep voor graven. Ondertussen is dit ook al bijna 18 jaar geleden, haha. Ik denk dat mijn vriendin toen ook op Bokt zat. En aangezien zij lid was, heb ik mij ook aangemeld. En aangezien ik toen 13 jaar was en helemaal stapel gek van paarden, leek bokt mij een tof forum.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
nieky1993 schreef:
ik heb bijna mijn paard eergisteren verloren aan gas koliek heeft het maar net gehaald



3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Heel beschamend haha. Ik denk toch wel een 7 ofzo. Niet per se de inhoud die beschamend (alhoewel ik soms echt een typische 13-jarige was die betweterig deed) was, maar vooral taalgebruik, taalfouten en onvolwassen praten.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Op het moment ben ik vooral actief in het DBT. De meeste mensen zullen mij kennen van de tinkers en de fokkerij die ik op het moment heb met nog iemand anders.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt betekend vooral een bron voor informatie voor mij. Een plek waar je met al je vragen terecht kunt, en waar je ontzettend gesteund kunt worden in moeilijke tijden. Bijna alle dingen die ik geleerd heb rondom de fokkerij, heb ik geleerd door mee te lezen op Bokt. En als ik de vragen googel kom ik meestal toch weer bij Bokt terecht, waar ik dan het antwoord kan vinden. Er heerst in het DBT bijvoorbeeld ook gewoon een enorme fijne sfeer, iedereen leeft mee als er slecht nieuws is en is enthousiast als er goed nieuws is. En als extra is het ook een beetje een ontspannend moment als ik even rustig op de zetel kan zitten en door Bokt kan scrollen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oohja heel zeker hahaha. Welke gedachten precies, is moeilijk terug te halen maar ik had wel echt een bepaalde penny “wijsheid”. Ik las ook frequent de Penny in die tijd. En natuurlijk was mijn paard het beste, mooiste, fantastische en kon ik rijden als Anky. En ik had alle wijsheid in pacht, ook al was ik nog piepjong en wist ik eigenlijk helemaal niks. En ik was natuurlijk de stoerste, want ik durfde op elk paard te rijden en ik ging alle paarden wel even temmen en rustig maken, want ze luisterden allemaal zo goed naar mij. Heel grappig om aan terug te denken, haha.

Afbeelding
De weide met merries en veulens van nieky1993 in 2023. Foto: CNPhotography
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zou ten eerste stoppen met werken. En daarnaast zou ik nog steeds een fokkerij hebben in tinkers, maar gewoon veel luxer. De faciliteiten zouden luxer zijn en meer comfort. Een grote binnenbak, solarium, warm/koud-wasplaats et cetera. En ik zou dan een stalhulp hebben om de stallen te doen, zodat ik meer tijd heb om effectief te rijden, hele dagen veulens te knuffelen en bezig te zijn met de leuke dingen. Dus eigenlijk het leven wat ik nu heb, maar dan zonder mijn job erbuiten en meer tijd om de leuke dingen te doen rondom de paarden.

8. Welk doel zou je graag willen bereiken met jullie tinkerfokkerij?
We hebben vooral een breed doelpubliek waarvoor we fokken. Van de typische, kleinere maat tinker tot grote, zware tinkers, tot de iets luxere tinker waarmee je meer de sport in gaat. Maar ik denk dat ons grootste doel is: proberen in de toekomst grotere maat tinkers en drumhorses te fokken, zonder dat de kwaliteit verloren gaat. Dit is iets dat we hopen in de toekomst te bereiken. Maar het allerbelangrijkste is toch wel (en daar zijn we nu al goed mee bezig): we willen een paard fokken, waarmee de hele familie kan genieten. Paarden met een sociaal, stabiel en betrouwbaar karakter. En dan natuurlijk de mooie looks van een tinker erbij.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Al_zawraa

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe ben jij in de Arabierenwereld terecht gekomen en wat is je fokdoel?

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:40

De eerste post die ik hiervan lees en ik moet zeggen dat ik het heel erg leuk vind. Ga je ook zeker opzoeken, want ik vind Tinkers heel erg gaaf.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:01

Leuk! Wat zijn drumhorses?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:36

Wat een leuk stukje! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat drumhorses zijn eigenlijk.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:02


Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het doorgeefstokje van maart: nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:52

Thanks Elisa!

Phileine83
Berichten: 234
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:16

Wat ontzettend leuk dit. Ik heb het met plezier gelezen. De liefde voor de fokkerij, de kennis en de zorgvuldigheid straalt er vanaf. Prachtig Nieky1993!