Douglas Lindelöw verdedigt zich tegen de mishandelingsbeschuldigingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Douglas Lindelöw verdedigt zich tegen de mishandelingsbeschuldigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 20:35

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Douglas Lindelöw hier met Casquo Blue. Foto: © FEI/Richard Juillart


In een recente Instagram-post verdedigt de Zweedse ruiter Douglas Lindelöw zich tegen de ernstige beschuldigingen van dierenmishandeling. Lindelöw erkent de ernst van de situatie, maar ontkent de beschuldigingen.

"Ik erken volledig de ernst van de situatie, maar wijs de beschuldigingen van paardenmishandeling krachtig van de hand," schrijft Lindelöw in zijn bericht. "Hoewel ik zeker niet onfeilbaar ben, blijf ik volhouden dat onze zorg en training van paarden met de grootste respect en in overeenstemming met vastgestelde normen en regelgeving worden uitgevoerd."

Lindelöw laat zien dat hij zijn paarden altijd goed behandeld heeft door te wijzen op eerdere goedkeuringen van inspecties. Hij vertelt dat hij deze week nog een onafhankelijk veterinair onderzoek van al zijn paarden deed, waarvan de resultaten geen opmerkingen opleverden. "Naar aanleiding van de recente beschuldigingen zijn we natuurlijk bereid om volledig samen te werken met eventuele onderzoeken. We staan open voor het implementeren van verdere maatregelen om het welzijn van onze paarden te waarborgen en te verbeteren indien nodig.

"Met dat gezegd te hebben, dring ik er bij de Zweedse Ruitersport Federatie op aan om een breder onderzoek in Zweden te starten, omdat er af en toe zorgen worden geuit over paarden die te zwaar worden belast en het gebruik van ongepaste methoden. Het is in ieders belang om deze zorgen grondig te onderzoeken."

Zie ook: [VN] Zweedse EK-ruiter onder vuur na dierenmishandeling

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Douglas Lindelöw verdedigt zich tegen de mishandelingsbeschuldigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:43

Tja.. ik ben er nooit bij geweest, maar vaak is het wel zo dat waar rook is…

Voor de dierenwelzijn altijd goed dat ze het onderzoeken.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Douglas Lindelöw verdedigt zich tegen de mishandelingsbeschuldigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:35

Als het goed is zijn er filmpjes..hij wijst nu naar anderen..

Je kunt je ook afreageren op je paard zonder dat deze daar fysieke zichtbare schade aan overhoudt. Laat ze het maar goed onderzoeken.