Bijna alle ponykampen in Zwiggelte afgezegd uit angst voor de wolf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14048
Geregistreerd: 20-04-16

Bijna alle ponykampen in Zwiggelte afgezegd uit angst voor de wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 18:58

RTV Drenthe
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Roelof Bos uit Zwiggelte faciliteert ponykampen in juli en augustus. Normaal gesproken zijn er dan zeven boekingen. Nu staat er welgeteld één boeking. Oorzaak: angst voor de wolf. Dat betekent 15.000 euro aan gemiste inkomsten en een even zo groot bedrag aan doorlopende kosten.
"Ik heb wel meer aanvragen gehad, maar ik heb wel de situatie uitgelegd. Want ik wil niet dat ze hier komen en zeggen: als ik dat had geweten, dan hadden we niet gereserveerd. Om die teleurstelling te voorkomen, meld ik het gewoon. Meerdere keren werd toen gezegd dat men toch op zoek ging naar een andere accommodatie", zegt Bos.

Begeleiders aansprakelijk
De aanwezigheid van een roedel van zeven wolven in de omgeving beangstigt kinderen volgens hem. "Dat zou misschien niet hoeven, maar het is toch iets anders als er tien reeën lopen dan zeven wolven. Kinderen hebben de beelden gezien van wat de wolf bij schapen kan aanrichten. Dat schrikt af en geeft angst. De begeleiding is verantwoordelijk voor de kinderen en is aansprakelijk. Dus je hebt er een aantal begeleiders bij die zeggen dat ze dat niet gaan doen."
Bos gaat op zoek naar een andere inkomstenbron. "We hebben geen andere keus. Maar ik hoop dat het ponykamp weer terugkomt. Dat vind ik wel belangrijk: het vermaak van kinderen met paarden en pony's zie ik graag bij mijn bedrijf hier verschijnen."

Op de website van RTV Drenthe is een filmpje te zien.


Reageren op dit artikel kan in het centrale topic over wolven: [PP] Wolf, Nl, Be, Du deel 2