Kennismaking met de nieuwe lichting perspectieven: Imke van Kerkhof

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Kennismaking met de nieuwe lichting perspectieven: Imke van Kerkhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 20:15

Hoefnet
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Vergrijzing was lange tijd een probleem in de mensport, maar inmiddels staat een aantal jeugdige menners in de startblokken om de wereld te veroveren. Vijf daarvan zijn sinds dit jaar opgenomen in het Perspectieventeam, de kweekvijver van jeugdig mentalent. Hoefnet stelt ze aan je voor. Voor dit vijfde en laatste deel gingen we in gesprek met Imke van Kerkhof.

Imke van Kerkhof rijdt klasse L met de zevenjarige Mylano E (v. Cizandro). Naast haar mencarrière volgt ze de opleiding Werkhondenprofessionals op Yuverta MBO Nijmegen. Daar leert ze honden op te leiden voor nationale en internationale overheidsinstanties.

De studie die Imke volgt is nieuw. “Heel erg gaaf, want dit is iets wat ik altijd al heb willen doen. Dat daar nu een opleiding voor bestaat, is geweldig”, vertelt Imke. De gedrevenheid voor de mensport is bij Imke niet minder dan voor haar studie.

Nol Vergeest
“Ik reed al vanaf jongs af aan op een manege. Toen ik op zoek ging naar meer uitdaging, kwam ik bij twee Shetlanders van kennissen terecht. Beide liepen voor een sulky. Ik kan me nog goed herinneren dat ik meedeed aan de clubkampioenschappen en dat Nol Vergeest naar me toe kwam met het aanbod, dat ik wel eens zijn paarden kon komen rijden.” Hij had het over de tuigpaarden Sep en Vlek, een volle broer en zus van Jonker x Waterman. “Zij liepen in het tweespan en Nol heeft veel wedstrijden met ze gereden. Doordat Nol er minder tijd voor had vanwege zijn bedrijf, ben ik hen toen gaan rijden. Ze waren perfecte leerpaarden, ik ben er nooit meer weggegaan.”

Imke begon dus direct met tweespan rijden. “Later ben ik ze ook in enkelspan gaan rijden tijdens trainingen, omdat dat natuurlijk beter is voor het gymnastiseren. Al lag de focus tijdens wedstrijden altijd op het tweespan rijden.”

Mylano E
Inmiddels is ze zeer gedreven bezig met Mylano E, die ze in het enkelspan uitbrengt. Met hem is ze opgenomen in het Perspectieven team.


Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.