Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anastasia24 schreef:Meerdere meldingen, wetend dat die dieren er zo bijstaan en toch weer vertrekken zonder hulpende hand voor de dieren. Geen woord voor de zogenaamde eigenaar, zal nooit begrijpen hoe je levens op je geweten kunt hebben. Het verbaasd me echt hoe weinig dieren waard zijn in de wereld.
Anastasia24 schreef:Gezien de quote van de korpschef heb ik het idee dat hij niet meer mág en dat zelf ook best wel k*t vind. Kun je tegenin gaan en alsnog doen natuurlijk maar meestal heeft dat meer nadelen dan voordelen, ook voor de paarden zelf, gezien niet de gezette regels volgen vaak in het nadeel van politie en voordeel van de schuldige werkt. Dus dan kun je niet anders dan vertrekken zonder verdere actie.Meerdere meldingen, wetend dat die dieren er zo bijstaan en toch weer vertrekken zonder hulpende hand voor de dieren.
Cambionn schreef:Anastasia24 schreef:Gezien de quote van de korpschef heb ik het idee dat hij niet meer mág en dat zelf ook best wel k*t vind. Kun je tegenin gaan en alsnog doen natuurlijk maar meestal heeft dat meer nadelen dan voordelen, ook voor de paarden zelf, gezien niet de gezette regels volgen vaak in het nadeel van politie en voordeel van de schuldige werkt. Dus dan kun je niet anders dan vertrekken zonder verdere actie.Meerdere meldingen, wetend dat die dieren er zo bijstaan en toch weer vertrekken zonder hulpende hand voor de dieren.
Typisch gevalletje te veel burocratie waardoor benodigde actie te laat komt, en als dat idd zo is dan kan dat ook alleen op dat niveau gefixed worden.
Hutcherson schreef:Er staan op de route van thuis naar werk meerdere paarden (alleen, op een modderig perceel waar de linten iedere winderige dag dagenlang door de weide heen liggen) waarvan ik simpelweg niet kan kijken omdat ik het echt zielig vind. In NL is veel ellende maar het acteren op meldingen van dierenwelzijn in Belgie is echt om te janken.
Monique1963 schreef:Weer dieren die slachtoffer worden van waardeloze eigenaren en waardeloze regelgeving. Dat je dan op je oude dag als paard zo aan je einde moet komen. Heb je waarschijnlijk jarenlang mensen goed gediend en dan word je zo afgedankt. Hartverscheurend.
Nickeltje schreef:Tja, als die handhaver niks mag dankzij de regeltjes, die moeten procedure volgen en daar staat meestal vanalles over waarschuwingen en de eigenaar eerst laten beteren. Pas na alle procedures mogen ze vaak in beslag nemen...Ik vraag me dan af, kun je hier ook niet een handhaver ter verantwoording roepen die blijkbaar te lang hebben toegekeken en overduidelijk te laat hebben ingegrepen?
DuoPenotti schreef:Maar je weet natuurlijk niet of die sportruiters weten dat die paarden zo staan.
Kan best zijn dat die in een of ander l.l verhaal van goede oude dag als weidemaatje zijn getrapt.
Cambionn schreef:Nickeltje schreef:Tja, als die handhaver niks mag dankzij de regeltjes, die moeten procedure volgen en daar staat meestal vanalles over waarschuwingen en de eigenaar eerst laten beteren. Pas na alle procedures mogen ze vaak in beslag nemen...Ik vraag me dan af, kun je hier ook niet een handhaver ter verantwoording roepen die blijkbaar te lang hebben toegekeken en overduidelijk te laat hebben ingegrepen?
Die handhaver wordt waarschijnlijk juist ter verantwoording geroepen als hij wél wat doet want dat is niet de wettelijke procedure. Met het gevolg dat de eigenaar sterker staat ivm "fouten" van de politie/handhavers en die paarden nog langer in de oliebol staan. De korpschef is waarschijnlijk met een reden gefrustreerd dat het steeds zo gaat, die kán vaak niks anders dan erbij staan kijken (en dan ook nog vaak de schuld krijgen dat er niks gebeurd). Moet echt een rotbaan zijn op zulke momenten.