Gestolen paarden in Miami geslacht teruggevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14060
Geregistreerd: 20-04-16

Gestolen paarden in Miami geslacht teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 18:30

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


De politie van Miami Dade stelt een onderzoek in nadat er meerdere paarden gestolen zijn. De dieren zijn na de diefstal geslacht. Ze werden gevonden in een landelijk gebied in de buurt van Southwest 124th Avenue en Southwest 197th Avenue. Op luchtfoto's waren de resten van de drie paarden te zien in een weiland. De politie vermoedt dat ze zijn geslacht voor de illegale verkoop van paardenvlees, dat overal verkocht kan worden voor $10 tot $20 per pond. Alvaro Zabaleta, van de politie van Miami-Dade, benadrukt dat het vlees van de dieren niet veilig is voor menselijke consumptie. "Het is niet veilig voor menselijke consumptie vanwege de medicatie die de dieren krijgen om gezond te blijven."

Therapiepaard
Een van de slachtoffers is Paloma, een 16-jarige merrie die wordt ingezet als therapiepaard. Samen met haar eigenaar bezocht ze scholen om kinderen met psychische problemen te helpen. "Er zijn geen woorden om uit te drukken wat je kunt voelen", zegt David Yepez. "Een paard dat zoveel gaf aan kinderen, aan ouders die hielpen, om dan zo'n wreed einde te vinden... dat verwacht je niet."

Niet de eerste keer
Dit is niet de eerste keer dit jaar, dat er paarden zijn gestolen en geslacht. Op 3 januari dit jaar werden er ook al twee paarden ontvreemd en gedood. De eigenaresse van die paarden kan nog steeds niet geloven dat zoiets is gebeurd in Miami Dade. "Ik ben hier al 25 jaar en had nooit gedacht dat het mij zou kunnen overkomen. Ik dacht dat ik veilig was. Ik had de lichten, de camera's, de honden. Ik ben hierheen verhuisd om mijn paarden veilig te houden, en het is mij overkomen."

Op de websites van onze bronnen zijn reportages over dit voorval te zien. Let op! De beelden kunnen als schokkend worden ervaren. Ondanks dat de dieren geblurd zijn, is wel te zien dat het om paarden gaat.


Gebruikte bronnen:

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:43

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie als zoiets je overkomt zeg. Arme paarden! Echt ziek gewoon. _-:(

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Gestolen paarden in Miami geslacht teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:28

Tjonge, het wordt daar ook gekker met de dag. VErschrikkelijk voor de eigenaren. Een therapiepaard vind je ook niet overal.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Gestolen paarden in Miami geslacht teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:33

Jeetje wat een nachtmerrie, wat een idioten...... Verschrikkelijk :(

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:15

Walgelijk waartoe mensen in staat zijn wanneer er geld mee gemoeid is _-:(

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Gestolen paarden in Miami geslacht teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:29

Zo triest dit. Zo ontzettend meelij met die paarden en die vrouw. Wat een stress moet dat zijn geweest voor die arme dieren. En de daders zul je nooit vinden.