Gelderse hengst Jupiler S verkocht naar Turkije

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Gelderse hengst Jupiler S verkocht naar Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 19:10

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Jupiler S tijdens de hengstenkeuring van 2017. Foto: Amanda Fotografie

De enige internationale Grand Prix-ruiter van Turkije, de in Zwitserland woonachtige Rotem Ibrahimzadeh, heeft een nieuw paard op stal: Jupiler S.

Jupiler S is een 10-jarige KWPN-hengst. Zijn vader is Charmeur, en zijn moeder Chamanta (v. Jet Set-D x Zep). Hij is gefokt door Geert en Cora van Es.

Goedgekeurde hengst
De voshengst werd als veulen bij de fokker ontdekt door Bert Mulder. Jannie Koster werd mede-eigenaar.

De Gelderse hengst Jupiler S werd tijdens de hengstenkeuring van 2017 aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Hij scoorde 83 punten in het onderzoek, waarbij hij door Harry van Middelaar aangespannen werd gereden als onderdeel hiervan.

In 2018 werd hij voor training naar Theo Hanzon gestuurd, maar na twee maanden en door een ongeluk nam Niels Bax het rijden kort over en presenteerde hem op de KWPN hengstenkeuring. Daarna werd de hengst als jong paard verder gereden door Marrit Reusien.

Vanaf 2019 werd de hengst verder uitgebracht op Grand Prix-niveau door Trea Mulder-Dolsma, die hem in 2021 enkele keren uitbracht op Z-niveau, en in 2023 op Lichte Tour-niveau.

Rotem Ibrahimzadeh
Jupiler S werd vorige week verkocht aan Rotem Ibrahimzadeh, die traint bij Morgan Barbançon op haar stal in het Belgische Grobbendonk. De nieuwe combinatie is elkaar aan het leren kennen.

"Hij is tot nu toe een lieve hengst", vertelt Rotem aan Eurodressage. "Ik hou vooral van zijn manier van werken en zijn houding ten opzichte van de ruiter en de training. Hij is super gemotiveerd en heeft tot nu toe altijd een goed humeur. Soms is hij een brutale jongen waar ik van hou. Je voelt dat hij zijn best doet, dus meer kan ik eigenlijk niet vragen."

Rotem heeft Hexagon's Double Dutch als haar belangrijkste wedstrijdpaard en verloor onlangs haar tweede Grand Prix-paard Glorieus aan hoefbevangenheid. Jupiler S is een nieuwe aanwinst voor wedstrijden op FEI-niveau.

"Ik heb wat tijd nodig om hem te trainen en te leren kennen voordat ik met hem naar buiten treed, dus op dit moment heb ik nog geen wedstrijden met hem gepland", zegt ze. "Ik bekijk het per dag."

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 17-02-24 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto aangepast

Anomien

Re: Gelderse hengst Jupiler S verkocht naar Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:30

Het wordt hier dunnetjes bij de vertegenwoordiging van de Gelderse hengsten. Hopelijk behaald ze er vele successen mee.