Afbeelding ter illustratie. Dit is niet het paard in Brazilië. Foto: Marlies Trap Fotografie
De eigenaar van een Braziliaanse tandartspraktijk zal op 4 februari 2024 wel even met zijn mond vol tanden hebben gestaan, toen hij de gesneuvelde deur van zijn praktijk zag. Een paard liep langs de praktijk in de plaats Piaui, werd ongedurig en begon tegen de deur te trappen. Uiteindelijk bezweek deze onder de druk van de hoeven en viel in stukken uit elkaar op de grond. De eigenaar van het paard wilde voor de schade betalen, maar dit werd door de eigenaar van de praktijk beleefd afgewezen.
Het is onduidelijk hoe het paard zo ongedurig kon worden, maar het vermoeden is dat het dier zijn eigen spiegelbeeld aanzag voor een rivaal en daarom in de aanval ging.
Hieronder is een video te zien hoe het paard tekeer gaat tegen de deur:
Dan heb je toch echt bijna een paard in je gang staan.
Monique1963
Geplaatst: 15-02-24 22:47
Hey leuk, dat jullie het geplaatst hebben! Ik denk idd dat hij zijn spiegelbeeld ziet. Ik vind de camera van binnen uit de praktijk nog heftiger dan die van buiten. Gelukkig ook dat het paard niets heeft opgelopen.
Klopt idd paard ziet zijn spiegelbeeld. Ken een hengst die ook baldadig wordt van zijn eigen spiegelbeeld zelfs van duidelijk scherpe schaduw op de stalmuur.
Mijn 4-jarige ik snapt dat paard volledig. Fijn dat het paard verder wel oké lijkt
Het paard had zich idd serieus kunnen verwonden.
Verder wel een handig clipje om aan niet-paardenmensen te laten zien waarom het wenselijk voor je eigen gezondheid is om (bij voorkeur) ruim om de achterkant van een paard heen te lopen of (bij gebrek aan alternatief) er zo dicht mogelijk langs te lopen.
Gombal
Geplaatst: 16-02-24 18:21
Volgens mij komt het paard verhaal halen. De “paarden” tandarts heeft een wolfstandje getrokken, en vervolgens is de beloofde tandenfee niet geweest .
Melzazu
Geplaatst: 16-02-24 19:33
Babootje schreef:
Melzazu schreef:
Ik vind de bel die hij om heeft ook zo leuk. Gelukkig heeft het paard zich verder niet bezeerd.
Zou als paard al gek worden van die bel....
Net of het een soort loslopende kat is Heel bijzonder