Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
beert schreef:Ik weet natuurlijk niet of het om deze stal gaat. Maar het zijn wel 6 verwaarloosde paarden en een hele vieze stal. En ook in de regio van Omroep West.
[VN] Zes vermagerde paarden in beslag genomen in Bergambacht
Nogmaals. Ik weet niet of dit dezelfde casus is. Maar als het zulke stallen zou gaan, snap ik wel dat er een inbeslag name is..
hwn schreef:Ik schrik er trouwens van dat het blijkbaar ook verwaarlozing is als je je paarden niet borstelt. Ik poets mijn paarden ook maar zelden, ben ik nu strafbaar?
Hhilde schreef:Het is een heel eenzijdig verhaal. De politie begint ook heus niet zomaar te dreigen met taseren, dan moet je je zelf ook op een bepaalde manier opstellen.
Elisa2 schreef:Er is nog nooit een tandarts bij de paarden geweest en sommige zijn mager..
Dat vind ik eerlijk gezegd al zorgwekkend genoeg. En alleen omdat dat 'vroeger ' nog niet was.
Nee de dierenpolitie grijpt echt niet zomaar in. Ik denk dat de redenen gegrond genoeg zijn geweest.
hwn schreef:Ik schrik er trouwens van dat het blijkbaar ook verwaarlozing is als je je paarden niet borstelt. Ik poets mijn paarden ook maar zelden, ben ik nu strafbaar?
Gini schreef:Nu wordt er eens doorgepakt, is het ook weer niet goed.
Uit het artikel kan je wel opmaken dat de uitspraak niet gebaseerd is op het een maandje niet borstelen van de paardjes. Geen paniekvoetbal spelen dus, je mag je ongeborstelde paard nog gerust op wei zetten.
IHN schreef:ben toch blij dat ik in dl woon. Had hier een tijdje mijn paarden op een bosweide staan. Waren oid, maar 1 daarvan was ziek geweest dus erg mager. Had er ook iemand gebeld. Die vrouw heeft de hele buurt en politie over zich heengehad. Politie is gaan kijken. zag dat ze water hadden en gras. Eigenaren vd weide hrbben gezegd dat ik 2x per dag kwam voeren en dat zij water bijvulden mocht het toch onverhoopt op zijn. Politie heeft me nieteens gebeld. Ik heb ze zelf gebeld toen ik het hoorde. Hun antwoord:die melding was dikke onzin. We hebben de melder gezegd dat ze zich moest schamen om iemand zwart te maken zonder eerst te vragen hoe het zit en onze tijd te verdoen.
Dreamboy schreef:Natuurlijk is het goed dat er wordt door gepakt. Maar ik hoor ook om me heen dat mensen tegenwoordig al snel een melding maken zonder enige kennis van zaken.