Texaans paard tussen twee bomen vandaan gered

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Texaans paard tussen twee bomen vandaan gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 23:43

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Foto: Screenshot Sweet Mercies Rescue Ranch op Instagram

Het waren hachelijke momenten voor Tito: het onfortuinlijke paard kwam vast te zitten tussen twee bomen. Het was een raadsel hoe het dier in zijn benarde positie terecht was gekomen, want de bomen stonden zo dicht op elkaar, dat Tito er eigenlijk niet tussen zou moeten passen. Een tractor moest ter plaatse komen om de bomen uit elkaar te duwen, zodat het paard ertussenuit kon komen. Dit lukte, en Tito raakte bij de reddingsactie slechts licht gewond: hij liep enkele snijwonden op.

Er kan nu geen enkel paard meer tussen de bomen klem komen te zitten, want er is er één omgezaagd.

Instagram
Het incident vond plaats op het terrein van de "Sweet Mercies Rescue Ranch" in Glen Rose, Texas, waar hij een vaste bewoner is. Medewerkers van de ranch hebben de reddingsactie vastgelegd en op Instagram gezet, met de volgende begeleidende tekst:

"VOORDAT DE TOETSENBORDSTRIJDERS HET ZEGGEN:
Ja, we hebben foto's genomen en video-opnames gemaakt. We moesten wachten tot Alex er was met de tractor. We zijn bij hem gebleven om hem rustig te houden en hebben toen de telefoon gepakt. Ik zag een foto van een andere reddingsactie gepost worden, van paardenbenen die vastzaten in een hek en de plaatser werd belachelijk gemaakt omdat ze een foto had genomen. Je MOET een plan maken voordat je iets kunt doen als je met paarden werkt. Ze zijn enorm groot, en je kunt ze niet overmeesteren om dingen te repareren. Dit is het echte leven met paarden. Deze momenten moeten MEER gedeeld worden in de paardenwereld, vooral in de paardenreddingswereld. Rare ongelukken gebeuren! Er is geen ontkomen aan als je paarden bezit. Laten we realistisch en dankbaar zijn als dit soort dingen gebeuren. Een paar punten om mee te nemen:
1) Ik ben zo dankbaar dat het een rustig paard was dat vast kwam te zitten en dat hij niet gewond raakte, behalve een paar sneetjes waar het schuurde toen hij zichzelf probeerde te bevrijden.
2) Ik ben dankbaar dat Alex thuis was en de tractor snel kon halen
3) We hebben nu een boom minder op het terrein"

Gebruikte bronnen:

Melzazu

Re: Texaans paard tussen twee bomen vandaan gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:44

Och jeee hoe heeft hij dat nou voor elkaar gekregen. Wat goed dat hij verder zo rustig is blijven wachten tot er hulp kwam.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:49

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:14

Dat zijn dan toch wel enorm bange momenten die je beleeft als paardenbaasje, denk ik !
Voor hetzelfde geld panikeert een paard en verwondt het zichzelf in ernstige mate.
Gelukkig was hier de redding nabij in de vorm van een tractor !

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:23

Dat paard stond vast zijn kont te schuren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:07

Ow pfft, ik dacht net hoe krijgt hij dat nu weer voor elkaar..maar kont schuren. Ja dat zou prima kunnen!

Gelukkig hebben ze hem er weer veilig uit kunnen krijgen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:14

Paarden vinden echt de meest bizarre manieren om zichzelf in de problemen te krijgen.. Dit kun je de eigenaar toch niet kwalijk nemen :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:42

Toetsenbordstrijders.... Het is toch ook overal hetzelfde :+

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:04

Ik ga ervan uit dat het paard (en die in de link bij mijn vorige post) gewoon er doorheen wilde. Voorkant is smaller, buik geeft wat na tot hij vast zit bij de versmalling van de liezen. Terug (tegen de ribben in) lukt niet, voorwaarts ook niet want kont is breder dan voorkant.

Als het met kont schuren was gebeurd heeft het paard zo hard moeten schuren dat één van de bomen heeft nagegeven tot de kont er tussen paste. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. :D