KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14154
Geregistreerd: 20-04-16

KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 19:31

KWPN
Sport

Afbeelding
Charlotte Fry met Glamourdale. Foto: Marlies Trap Fotografie


De vrijdag van de KWPN Stallion Show is van oudsher dé dressuurdag. Deze dag vol dressuurtalent wordt vanavond afgesloten met een fantastisch showblok. In deze show vervangt Kjento zijn stalgenoot Everdale in de Kür op muziek.

Tijdens de show vanavond komen enkele van de ‘The Worlds Greatest’ hengsten naar Den Bosch. Maar liefst acht dressuurhengsten in de top 10 van de WBFSH Stallion Ranking zijn KWPN-gefokt, van wie er vier kampioen werden op de KWPN Stallion Show. Een ding hebben ze gemeen: allen danken hun top 10-positie aan hun succesvolle nakomelingen die telkens weer excelleren in de dressuursport. En het mooie hiervan, enkele van deze hengsten komen speciaal voor u naar de KWPN Stallion Show.

Ook staat de huldiging van KWPN Horse of the Year Glamourdale op het programma. Deze wereldkampioen richt zich volledig op de voorbereiding op een Olympisch optreden later dit jaar in Parijs en zal derhalve niet naar de Brabanthallen komen. In tegenstelling tot eerder aangegeven, zal vanavond (vrijdagavond) tijdens de grote dressuurshowavond van de KWPN Stallion Show in ’s-Hertogenbosch, niet de KWPN-hengst Everdale maar zijn stalgenoot Kjento het showgedeelte waarnemen. KWPN-hengst Kjento won vorig de eretitel Horse of the Year, en wordt door Charlotte Fry voorgesteld in de Brabanthallen. Met Kjento in de baan, zelf wereldkampioen jonge dressuurpaarden, wordt het publiek getrakteerd op een dressuurbelofte pur sang.

De avond wordt afgesloten met een andere zwarte parel: de KWPN-hengst Dream Boy neemt in Den Bosch sportief afscheid in een fraai showblok.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:27

*gooit knuppel in het hoenderhok :=
Zal alle kritiek van de afgelopen week daar iets mee te maken hebben gehad?

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:39

Dat was ook mijn eerste gedachte..en dan in zo'n entourage komt er nog meer spanning bij waardoor het nog moeilijker zal zijn om hem op lengte te houden gok ik.

Charlotte kreeg de prijs voor beste harmonie met O Frederique gisteravond, ze stelde alle paarden keurig voor.

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:00

Nou het klopt dus..ze is ondergedoken en naar van de kritiek op Everdale.

nevica

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:01

Elisa2 schreef:
Nou het klopt dus..ze is ondergedoken en naar van de kritiek op Everdale.


Bron?

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:37

Jep er staat een artikel oa op hoefslag.nl.

nevica

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:49

Ik kan het niet vinden. Ze heeft gisteren Kjento nog voorgesteld en net zat ze bij de veiling dus hoe moet ik dat onderduiken voor me zien? Ze is ook gewoon actief op Instagram sinds JA.

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:54

https://www.facebook.com/10006449518977 ... 7S9Ucbxw6v

Ze heeft 4 of 5 paarden gestart gisteravond en de prijs voor beste harmonie gewonnen met O Frederique.

Maar ze wil Everdale niet starten omdat veel van de kritiek met dat paard zijn bouw en wellicht karakter te maken hebben.

nevica

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:00

Dat bedoel ik. Volgens dat artikel laat ze zich even niet meer zien met Everdale. Dan is ze toch niet ondergedoken? :')

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:03

Nee je hebt gelijk, ik meende dat gelezen te hebben maar kennelijk heeft mijn brein dat erbij verzonnen. :o

996981
Berichten: 9822
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:04

Ik snap heel goed dat ze er naar van is. Tegenwoordig lijkt iedereen altijd maar alles te roepen zonder rekening te houden met externe factoren en gevoelens van de ander.

1 proef met meer spanning dan gebruikelijk en je kop gaat er direct af bij de social media ruiters en trainers. Het is te triest voor woorden.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:14

Het probleem is niet dat de proef zoveel spanning had maar dat dat je blijkbaar 88% oplevert.

996981
Berichten: 9822
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:17

cp112 schreef:
Het probleem is niet dat de proef zoveel spanning had maar dat dat je blijkbaar 88% oplevert.

En wat kan de ruiter daaraan doen?

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:28

Oneens zijn met juryleden is geen reden om iemand helemaal zwart te maken.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:42

Elisa2 schreef:
Dat was ook mijn eerste gedachte..en dan in zo'n entourage komt er nog meer spanning bij waardoor het nog moeilijker zal zijn om hem op lengte te houden gok ik.

Charlotte kreeg de prijs voor beste harmonie met O Frederique gisteravond, ze stelde alle paarden keurig voor.


Ik vond Nalegro niet om aan te zien gisteren. Zo ontzettend strak gereden. Kreeg er kaakpijn van. Alleen O frederique reed ze niet super strak. Maar vind haar doorgaans alleen op Glamourdale goed rijden, op alle anderen heeft ze zo’n harde hand.
En het commentaar op Everdale vindt ik alleen maar goed. Maar wel inderdaad dat al de commotie ook bij de juryleden verschijnt. Want die percentages die ze met Everdale reed waren absurd.

996981
Berichten: 9822
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:46

_Zsazsa_ schreef:
Elisa2 schreef:
Dat was ook mijn eerste gedachte..en dan in zo'n entourage komt er nog meer spanning bij waardoor het nog moeilijker zal zijn om hem op lengte te houden gok ik.

Charlotte kreeg de prijs voor beste harmonie met O Frederique gisteravond, ze stelde alle paarden keurig voor.


Ik vond Nalegro niet om aan te zien gisteren. Zo ontzettend strak gereden. Kreeg er kaakpijn van. Alleen O frederique reed ze niet super strak. Maar vind haar doorgaans alleen op Glamourdale goed rijden, op alle anderen heeft ze zo’n harde hand.
En het commentaar op Everdale vindt ik alleen maar goed. Maar wel inderdaad dat al de commotie ook bij de juryleden verschijnt. Want die percentages die ze met Everdale reed waren absurd.

Jong paard, met een mega achterbeen. Die energie moet ergens naar toe. Niet zo simpel om dat in goede banen te leiden en in balans te houden. Enorm respect voor Charlotte hoe ze dat managed. Over een jaar of twee als het paard meer draagkracht heeft krijg je een heel ander beeld

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:23

996981 schreef:
cp112 schreef:
Het probleem is niet dat de proef zoveel spanning had maar dat dat je blijkbaar 88% oplevert.

En wat kan de ruiter daaraan doen?


1, hem niet zo voorstellen en de rest ligt bij de jury die dit zo waardeert.
Ik snap de kritiek op haar maar alle bedreigingen etc die nu haar kant op gaan gaan natuurlijk veel te ver!

996981
Berichten: 9822
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:43

cp112 schreef:
996981 schreef:
[
En wat kan de ruiter daaraan doen?


1, hem niet zo voorstellen en de rest ligt bij de jury die dit zo waardeert.
Ik snap de kritiek op haar maar alle bedreigingen etc die nu haar kant op gaan gaan natuurlijk veel te ver!

Ah. Want jouw paard is onder iedere omstandigheid precies hetzelfde?

Jij hebt nooit een mindere dag?

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:49

Euh het een betekend niet gelijk het ander. Feit is dat hij met regelmaat zo loopt, met inrijden was het nog beroerder dus ja deels schuld wel degelijk bij de ruiter die hem zo traint en voorstelt. Maar absoluut bij de FEI die de sport zo gemaakt heeft dat “we” blijkbaar dit beeld willen zien.
Er moet een hele hoop veranderen wil de sport gezond worden en blijven.

996981
Berichten: 9822
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:53

cp112 schreef:
Euh het een betekend niet gelijk het ander. Feit is dat hij met regelmaat zo loopt, met inrijden was het nog beroerder dus ja deels schuld wel degelijk bij de ruiter die hem zo traint en voorstelt. Maar absoluut bij de FEI die de sport zo gemaakt heeft dat “we” blijkbaar dit beeld willen zien.
Er moet een hele hoop veranderen wil de sport gezond worden en blijven.

“We” willen dit beeld helemaal niet per definitie zien. Anders zou Dalera niet zo goed scoren. Feit is wel dat de moeilijkheidsgraad van Charlottes kür enorm hoog was. Met een coëfficiënt van 4 op die onderdelen gaat het dan hard.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:58

En dat hoort dus niet te kunnen om op die manier andere punten op te krikken want dan is dit dus het gevolg. “We” willen dit wel zien want dit is wat scoort. Niet alleen bij charlotte maar een hoop andere ruiters zolang de harmonie niet op nr 1 komt te staan

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:02

_Zsazsa_ schreef:
Elisa2 schreef:
Dat was ook mijn eerste gedachte..en dan in zo'n entourage komt er nog meer spanning bij waardoor het nog moeilijker zal zijn om hem op lengte te houden gok ik.

Charlotte kreeg de prijs voor beste harmonie met O Frederique gisteravond, ze stelde alle paarden keurig voor.


Ik vond Nalegro niet om aan te zien gisteren. Zo ontzettend strak gereden. Kreeg er kaakpijn van. Alleen O frederique reed ze niet super strak. Maar vind haar doorgaans alleen op Glamourdale goed rijden, op alle anderen heeft ze zo’n harde hand.
En het commentaar op Everdale vindt ik alleen maar goed. Maar wel inderdaad dat al de commotie ook bij de juryleden verschijnt. Want die percentages die ze met Everdale reed waren absurd.


Ligt dat aan het rijden of aan het paard? Negro,s over het algemeen zijn behoorlijk stug.

Secret Lover stelde ze imo prima voor.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 03-02-24 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:12

Iemand een linkje om o frederique terug te zien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41736
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:18

O'Frederic heet ie. Zoekt wat makkelijker denk ik :D.

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Stallion Show: Kjento vervangt Everdale in Kür vanavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:20

Misschien komen er nog filmpjes op www.kwpntv.nl. Maar weet niet zeker.