Pas op voor oplichting met nep livestreams!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Pas op voor oplichting met nep livestreams!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 23:12

KWPN.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op Facebook zijn diverse nep livestreams van de KWPN Stallion Show in omloop. Bij het klikken op de link naar deze livestreams wordt gevraagd om een account aan te maken waarbij creditcardgegevens worden gevraagd. Trap hier niet in, het KWPN vraagt nooit om creditcardgegevens.

Indien u vermoedt dat deze Facebookberichten niet van ons afkomstig zijn kunt u deze berichten rapporteren. Dat doet u door op de drie bolletjes te klikken die rechts bovenin in iedere Facebookpost zijn te vinden. Ontvolg daarbij ook de pagina’s die niet van ons afkomstig zijn. Op Facebook kunt u het KWPN volgen via de pagina’s KWPN, KWPN International en KWPN Auctions.

Gratis livestreams
Kijk dan naar de gratis livestreams op KWPN.nl, KWPN.org en KWPN.tv, of log in op ClipMyHorse. Alle andere livestreams zijn oplichting.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 23:57

Wooh :brr: het blijft uitkijken op de digitale snelweg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:11

Dit gebeurd inmiddels bij elk evenement dat er berichten worden geplaatst met links dat je het zogezegd kunt volgen via een stream.

Bij sportevenementen zie je dit vaak , maar laatst zag ik het ook bij een optocht die overigens online nooit te volgen zou kunnen zijn.

Bokt90

Re: Pas op voor oplichting met nep livestreams!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:47

Ja, gebeurd helaas overal. Zelfs via e-mail en sms ook oplichting… :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:09

Bokt90 schreef:
Ja, gebeurd helaas overal. Zelfs via e-mail en sms ook oplichting… :')

Ja ik kreeg laatst een incasso rekening.
Alles klopte, mijn gegevens NAW en telefoonnummer. Een bestaand incassobureau hadden ze gebruikt.

Maar ik wist zeker dat ik niks open had staan.
Bleek ook oplichting.
Het leek zo echt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:53

Het is vreselijk met de oplichters. We wilden een tractor kopen bij een gerenommeerd bedrijf. Alles was al in kannen en kruiken, maar het ging eigenlijk te veel van een leien dakje. Ze zouden hem komen brengen gratis??? Alles ging via mail. Wij denken we gaan eens bellen met ze. Zoeken de naam van het bedrijf op, en bellen ze. Hij wist van niets. Hij verkoopt wel landbouwwerktuigen maar geen tractors. Bleek zijn site nagebouwd, met logo, advertenties etc! En dus ook valse advertenties. Dus samen met die man hebben we aangifte van oplichting bij de politie gedaan. Gelukkig geen bankgegevens gegeven of iets aanbetaald.

Dus zodra er bankgegevens gevraagd worden, pas dan op!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:34

Monique1963 schreef:
Het is vreselijk met de oplichters. We wilden een tractor kopen bij een gerenommeerd bedrijf. Alles was al in kannen en kruiken, maar het ging eigenlijk te veel van een leien dakje. Ze zouden hem komen brengen gratis??? Alles ging via mail. Wij denken we gaan eens bellen met ze. Zoeken de naam van het bedrijf op, en bellen ze. Hij wist van niets. Hij verkoopt wel landbouwwerktuigen maar geen tractors. Bleek zijn site nagebouwd, met logo, advertenties etc! En dus ook valse advertenties. Dus samen met die man hebben we aangifte van oplichting bij de politie gedaan. Gelukkig geen bankgegevens gegeven of iets aanbetaald.

Dus zodra er bankgegevens gevraagd worden, pas dan op!

Ja je moet tegenwoordig echt goed opletten.

Het kan zo echt lijken.
Bij mij met dat incassobureau ook, het leek zo echt!
Maar ik wist zeker dat ik nergens schulden had.
Ik heb een keer eerder een incassobureau op mijn dak gehad maar die waren opzoek naar iemand die dezelfde voor en achternaam had.

Dus ik dacht dat zal het nu misschien wel weer zijn.
Maar… ik dacht ik bel niet de contact gegevens die er in staan, ik ga googelen op de gegevens en dan van de site bellen.

Toen ik belde wist de telefoniste precies te vertellen waarvoor ik belde omdat ik nummer zoveel was die belde.

Ik heb wel aangifte gedaan.