Trailer met paarden kantelt na mislukte inhaalpoging

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Trailer met paarden kantelt na mislukte inhaalpoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:21

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie, dit is niet een van de paarden uit dit artikel.
Foto: Marlies Trap Fotografie

Twee paarden die in een trailer vervoerd werden, raakten afgelopen donderdag betrokken bij een zwaar ongeval op de K17, een provinciale weg in Duitsland. Tussen Misselhorn und Lutterloh kwamen twee auto’s rond 15:10 uur met elkaar in botsing. Een van de auto’s trok de trailer met daarin de twee paarden. De aanhanger raakte van de weg en sloeg over de kop.

Het ongeval gebeurde toen de 64-jarige bestuurster van een Volkswagen de Audi van een 23-jarige vrouw wilde inhalen. Achter deze Audi hing een trailer met daarin twee paarden. Volgens de politie heeft zij hierbij een inschattingsfout gemaakt en moest zij snel weer terug naar haar rijstrook, omdat er tegenliggers aankwamen. Hierbij raakte ze de Audi, die vervolgens begon te slingeren. De jonge bestuurster wist nog naar de vluchtstrook te sturen, daarna kantelde de trailer om vervolgens in een akker tot stilstand te komen.

Een van de paarden wist zichzelf na het ongeval uit de verwrongen trailer te bevrijden. Het andere paard lag op een ongelukkige manier klem en moest door de brandweer uit het voertuig bevrijd worden. De dertig spuitgasten zetten daarvoor grof geschut in, ze hebben de hele trailer opengeknipt en het paard uit het wrak gesleept. Een toegesnelde dierenarts heeft het paard tijdens de procedure verdoofd, zodat het rustig bleef. Het is onbekend of de beide edele dieren gewond zijn geraakt bij het ongeluk, wel zijn ze nagekeken door de dierenarts. De twee bestuursters waren heftig geschrokken, maar raakten niet gewond.

Gebruikte bronnen:

Captain

Re: Trailer met paarden kantelt na mislukte inhaalpoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:24

Jeetje mina... wanneer worden mensen eens geduldig. Dan hang je ergens maar iets langer achter.. pfffff.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:27

Lekker weer. Zo'n ongeluk krijgen door het ongeduld van een ander.

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:41

Mijn grootste angst, je rijdt zelf netjes met zicht op alle spiegels en een ander flikt je dit. Ik heb jaren met paarden in de trailer gereden maar ik ben het steeds minder fijn gaan vinden. Het verkeer is ook veranderd, veel drukker en meer gehaast en gestressed. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden….

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:48

Oh verschrikkelijk, de dieren zijn het slachtoffer van zulk aso gedrag! :-(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:07

Zo irritant zo'n mens dat dan in moet halen. idd het levert je nog geen minuut meer op en daarvoor dan het leven van tegenliggers en een ander riskeren. En nu dan dieren het slachtoffer. Mogelijk zijn ze niet zichtbaar gewond, maar je kunt jaren later nog problemen in de hals krijgen. Nog over de trauma's die die arme dieren hebben gekregen, niet te spreken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:37

Je zou zo iemand toch -:(-

Je zit verdorie achter een trailer met levende have!
Hoop nou echt dat die eens een fikse bekeuring krijgt voor zulk een asociaal rijgedrag!

Hopelijk valt het letsel mee voor die arme dieren...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:49

"Het ongeval gebeurde toen de 64-jarige bestuurster van een Volkswagen de Audi van een 23-jarige vrouw wilde inhalen. Achter deze Audi hing een trailer met daarin twee paarden.
Volgens de politie heeft zij hierbij een inschattingsfout gemaakt en moest zij snel weer terug naar haar rijstrook, omdat er tegenliggers aankwamen. Hierbij raakte ze de Audi, die vervolgens begon te slingeren"

Ligt het aan mij, of klopt hier niks van? De 23 jarige vrouw reed met Audi en trailer en ze werd ingehaald. Maar ze maakte een inschattingsfout en moest terug naar haar rijstrook en raakte vervolgens de Audi. Maar de andere man reed een Volkswagen?

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:53

Daphne__ schreef:
"Het ongeval gebeurde toen de 64-jarige bestuurster van een Volkswagen de Audi van een 23-jarige vrouw wilde inhalen. Achter deze Audi hing een trailer met daarin twee paarden.
Volgens de politie heeft zij hierbij een inschattingsfout gemaakt en moest zij snel weer terug naar haar rijstrook, omdat er tegenliggers aankwamen. Hierbij raakte ze de Audi, die vervolgens begon te slingeren"

Ligt het aan mij, of klopt hier niks van? De 23 jarige vrouw reed met Audi en trailer en ze werd ingehaald. Maar ze maakte een inschattingsfout en moest terug naar haar rijstrook en raakte vervolgens de Audi. Maar de andere man reed een Volkswagen?

Nee het staat er wel juist.
64 jarige rijdt in Volkswagen, die gaat inhalen maar maakt een inschattingsfout en moet dus terug naar rijstrook.

23- jarige slachtoffer rijdt in Audi met Trailer erachter en wordt door de Volkswagen geraakt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:35

AnnetteFlame schreef:
Daphne__ schreef:

Nee het staat er wel juist.
64 jarige rijdt in Volkswagen, die gaat inhalen maar maakt een inschattingsfout en moet dus terug naar rijstrook.

23- jarige slachtoffer rijdt in Audi met Trailer erachter en wordt door de Volkswagen geraakt

Wauw, nu je het zegt, zie ik het idd :') Ik geef de schuld maar aan dat ik ziek ben.

Ik dacht echt dat de bestuurder van de Volkswagen een man was, dus vond het zo raar dat de politie zei dat zij van de Audi een inschattingsfout maakte en dat ze de Audi raakte :+ Maar dat de andere bestuurder ook een vrouw is, maakt het meteen duidelijker.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:27

Pfff net als voor jullie, mijn ergste nachtmerrie. Laatst wer een vrachtwagen die ongeveer IN mijn trailer zat, groot licht gaf en nog net niet toeterde. Gelukkig had ik mijn ervaren pony mee en niet mijn 3 jarige merrie.
Was op een 60 km weg waar ik 70 reed dus die sukkel had uberhaupt geen reden om zo te doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:44

Ik mag hopen dat deze haastige dame ook opdraait voor alle dierenartskosten en emotionele schade. Wat een drama en echt een nachtmerrie...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:47

Ik denk, dat als ik uitgestapt ben, eerst dat wijf een paar peren op haar muil zou geven. !!

(Nee, dat doe ik niet, maar ik zou het wel willen.)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:26

rien10 schreef:
Ik denk, dat als ik uitgestapt ben, eerst dat wijf een paar peren op haar muil zou geven. !!

Wat is dit nu weer voor een rare reactie? Ik ga er vanuit dat de bestuurster van de Volkswagen dit niet expres heeft gedaan, zelf ook erg geschrokken is en een verzekering heeft die opdraait voor de schade. Het is zeker een hele domme actie, maar geen reden om eigen rechter te gaan spelen.

Overigens zou ik persoonlijk als eerste bij mijn dieren gaan kijken...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:32

mavantos schreef:
rien10 schreef:

Wat is dit nu weer voor een rare reactie? Ik ga er vanuit dat de bestuurster van de Volkswagen dit niet expres heeft gedaan, zelf ook erg geschrokken is en een verzekering heeft die opdraait voor de schade. Het is zeker een hele domme actie, maar geen reden om eigen rechter te gaan spelen.

Nou ik snap deze reactie helemaal. Natuurlijk zou ik eerst naar mijn paarden kijken, dat zou mavantos ook doen denk ik, maar zodra het zou kunnen, zou ik dat mens toch helemaal de vlakte in vloeken in ieder geval. En ja het is een ongeluk, maar wel door schuld. Als de paardeneigenaar was overleden, dan was dit wel dood door schuld volgens mij geweest. Waar ik woon in ieder geval wel. Dit was roekeloos rijgedrag en in NL staat daar 9 jaar op als die paardeneigenaar zou zijn overleden. Dus ja, die vrouw in die volkswagen heeft het wel expres gedaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:22

mavantos schreef:
rien10 schreef:

Jij hebt een rare reactie! Of heb je je bril niet op en kan je geen kleine lettertjes lezen?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:34

rien10 schreef:

Nou, anders ik wel. Mijn dieren in gevaar brengen voor die paar seconden die het jou extra oplevert? Geen enkel respect voor. Die zou er bij mij ook niet fijn vanaf komen. Word al boos als ik dit soort dingen lees, laat staan dat ik het zou meemaken.

Vind het ook ontzettend sneu voor die meid. Daarna ga je nooit meer zo onbezonnen de weg op met je dieren. Je houdt toch altijd die angst dat je weer zo'n gek treft. En wellicht ook nog het probleem dat je paarden nu de trailer niet meer in durven. Als je niet zeker weet of je veilig kunt inhalen, dan doe je het gewoon niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:05

Ik wil ook absoluut de actie niet goed praten en ook ik zou zeker heel boos zijn op deze bestuurster. Alleen iedereen maakt wel eens een inschattingsfout. Je weet ook niet hoe deze bestuurster heeft gereageerd na deze hele, hele domme actie. Zo'n vervelend ongeluk veroorzaken zal haar waarschijnlijk (en terecht) niet in de koude kleren gaan zitten.

Dat geeft je nog geen recht om een paar klappen uit te gaan delen.

Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met de paarden en de eigenaresse :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:31

En daarom ga ik ook geen klappen uitdelen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 18:11

Oef ik zou eerst als de sodemieter mijn dieren checken, maar hoe dan ook denk ik dat ik ik niet weet hoe ik ga reageren maar de veroorzaakster gaat hier wel voor boeten! Dit is zo verrekte ONNODIG! Zinloos ook en daarom zo verwijtbaar. Ik snap de opmerking van Rien10 en ik heb wel de kleine lettertjes gelezen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:23

Maar wacht even, de ene auto wilde inhalen maar er kwamen tegenliggers aan en moest ze terug. Kan je wel inhalen op die weg dan? Ik weet niet hoe het in Duitsland is, maar volgens mij is het niet de bedoeling om in te halen op een 1baans weg?