Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:“De boodschap is dat alle ruiterpaden op grondgebied van Staatsbosbeheer per januari 2024 worden opgedoekt als de gebruikers van de paden géén onderhoudscontract voor tien jaar afsluiten, met de daarbij behorende verantwoordelijkheden én aansprakelijkheden
xxCYNNxx schreef:ow oke, dat wist ik niet. Was ook niet uit het bericht te halen...o wacht; zie nu staan dat een deel van die paden in bezit zijn van de gemeente.....maar dus ook een deel van SBB.
sanne1221 schreef:Als elke bosgebruiker betaalt voor gebruik van het bos vind ik het prima, maar nu zijn over het algemeen alleen ruiters die op kosten worden gejaagd met penningen etc. en dan nog niet veilig van ruiterpaden gebruik kan maken, omdat alle ruiterpaden ook door andere bosgebruikers worden gebruikt, bijvoorbeeld fietsers/ mountainbikers etc. Overigens worden fiets- en wandelpaden wel bijgehouden, dus ik begrijp die discriminatie van ruiters niet.
Supervixen schreef:sanne1221 schreef:Als elke bosgebruiker betaalt voor gebruik van het bos vind ik het prima, maar nu zijn over het algemeen alleen ruiters die op kosten worden gejaagd met penningen etc. en dan nog niet veilig van ruiterpaden gebruik kan maken, omdat alle ruiterpaden ook door andere bosgebruikers worden gebruikt, bijvoorbeeld fietsers/ mountainbikers etc. Overigens worden fiets- en wandelpaden wel bijgehouden, dus ik begrijp die discriminatie van ruiters niet.
Hier in de buurt heb je als mtber een vergunning nodig, die ook geld kost. Ik neem aan dat ze van dat geld ook de paden onderhouden.