De toevoeging "HV" als nieuw keurmerk voor Holsteiner hengsten

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

De toevoeging "HV" als nieuw keurmerk voor Holsteiner hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 16:29

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Rolf-Goran Bengtsson met Zuccero. Foto: FEI / Liz Gregg

De Oldenburgers markeren hun bijzonder geslaagde nakomelingen al lange tijd met de toevoeging "OLD" aan hun naam, als het ware een extra keurmerk. Bij de Hannoveranen is het het achtervoegsel "FRH". Nu heeft ook de Holsteiner Vereniging besloten om de namen van hun besten zichtbaar te verfraaien: tijdens de Partner Pferd in Leipzig viel de "HV" voor het eerst op achter de namen.

Rolf-Göran Bengtsson, al jarenlang ervaren als presentator van de beste Holsteiner Vereniging hengsten, reed met Zuccero HV tijdens het openingspringen en met Charaktervoll HV in het parcours voor zevenjarigen. Johanna Voth legde op spring-reiter.de de vernieuwing uit namens de Holsteiner Vereniging: "De toevoeging HV in de sportnaam is vorig jaar geïntroduceerd. Deze is tot nu toe toegekend aan vier Verenigingshengsten die zich sportief en/of foktechnisch bijzonder hebben onderscheiden. Op dit moment dragen Zuccero van Zirocco Blue, Charaktervoll van Comme il faut, Keaton van Kannan en Crack van Cornet Obolensky dit acroniem." Laten we eens kijken wie als volgende het keurmerk ontvangt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:53

Straks komt het KWPN nog op ideeën. :D

anjali

Re: De toevoeging "HV" als nieuw keurmerk voor Holsteiner hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:33

Ik vind het teveel op HIV lijken.Flauw misschien maar ik zou een andere lettercombinatie gekozen hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:39

Elisa2 schreef:
Straks komt het KWPN nog op ideeën. :D

Wij hebben hier geen concurrentie onderling van warmbloedrassen (wat het KWPN sowieso niet is). Misschien dat de Groningers er nog eens GP achter gaan zetten, lijkt me leuke verwarring op te kunnen leveren :))

En verder hebben we hier NOP al als extraatje.

Elisa2

Re: De toevoeging "HV" als nieuw keurmerk voor Holsteiner hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:58

Maar wel van andere stamboeken..en daar gaat het in DLD ook om want bij Oldenburg en Hannover vind je ook dezelfde bloedlijnen.

GP staat al voor Gelders paard volgens mij.

NOP staat los van de stamboeken, dat is voor het behoudt van paarden voor de Olympische spelen.