Eigenaar zet paarden in huis vanwege kou

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Eigenaar zet paarden in huis vanwege kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:05

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Niet alleen in Nederland is het winter, ook in de Verenigde Staten is het koud. In de regio Siouxland, waar ook de staat Nebraska onder valt, zakten de temperaturen afgelopen weekend ver onder het vriespunt. Kelly Rowley, die in de plaats Niobrara in Nebraska woont, besloot dan ook haar paarden naar binnen te halen vanwege de kou. Ze zette ze echter niet in een stal, zoals veel eigenaren zouden doen, maar ging nog een stapje verder: ze zette de edele viervoeters in haar eigen huis. Ze vertelde aan KTIV dat de paarden in eerste instantie een beetje bang waren toen ze hen in huis bracht. Ze voegt er aan toe dat de dieren alles wilden proberen om weg te komen uit de kou. Op foto’s is te zien dat ze uiteindelijk wel warmliepen voor het idee.

WTHR heeft een video geplaatst waarop de paarden in het huis te zien zijn:

Gebruikte bronnen:/Gerelateerde berichten:

Urbanus

Re: Eigenaar zet paarden in huis vanwege kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:01

JPitty, het gaat hier over fahrenheit, niet over Celcius. Het was er zo'n -17 graden Celcius, dus al een tijdje onder het vriespunt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:01

Zeg maar rustig VER onder het vriespunt :)). 0 fahrenheit is min 17 :').

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:12

_O- zeg maar dag tegen je vloer, en je mooie huis. Ik denk dat het satire is of een grap, want de halsters waren nog om.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 22:13

Urbanus schreef:
JPitty, het gaat hier over fahrenheit, niet over Celcius. Het was er zo'n -17 graden Celcius, dus al een tijdje onder het vriespunt.

Dank voor je aanvulling. In het artikel spreek ik echter nergens over Celcius of Fahrenheid, ik schreef alleen dat de temperatuur onder het vriespunt lag. Ik heb dat zinnetje nog iets aangepast en verduidelijkt, er staat nu dat het ver onder het vriespunt lag. Dankjewel voor het meedenken hierin.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:18

Dit kan toch niet goed zijn voor die paarden dat ze van -17 naar 20 graden gaan? Neem aan dat ze niet een paar weken in het huis blijven ? Zou ze dan eerder in de garage houden ofzo, met 10 graden is beter dan woonkamer temperatuur.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:58

Ik denk ook niet dat de paarden dit waarderen. En dan op zo'n houten vloer, dan spoor je ook niet. Lekker poepen en plassen en vervolgens onbewoonbaar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:10

Ach nood breekt wet hoor.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:54

Denk ook dat het een grap is. Er is ook geen hooi te zien.
-17 is niet zo heftig voor gezonde paarden. Ik zag pas berichten vanuit Scandinavië waar het -20 of kouder was. Die paarden konden kiezen tussen binnen of buiten, maar bleven gewoon buiten lopen.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:33

-36 hier een paar dagen geleden in de nacht.....De paarden gingen prima...al aten ze wel iets meer hooi dan normaal en heb ik ze 2x per dag warme slobber gegeven. De verwarmde waterbak was wel bevroren ;) Maar goed..warm water eroverheen en het was opgelost.

blackcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:03

Net op tijd voor de carnaval... *Er staat een paard in de gang*

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:30

Kimddddd schreef:
-36 hier een paar dagen geleden in de nacht.....De paarden gingen prima...al aten ze wel iets meer hooi dan normaal en heb ik ze 2x per dag warme slobber gegeven. De verwarmde waterbak was wel bevroren ;) Maar goed..warm water eroverheen en het was opgelost.

Yep same here. Nouja iets warmer aan de westkust (-27), maar paarden staan gewoon buiten. Ze kunnen als ze willen een grote schuilstal in, maar dat doen ze niet dus blijkbaar vinden ze het prima buiten!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:49

Die vrouw heeft in ieder geval weinig verstand van paarden. Misschien kan ik beter zeggen, helemaal geen verstand van paarden.