Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Welkom in de wereld van de boeren.
Misschien dat men nu snapt waarom ze demonstreerden?
En wie zei er ook weer ; paardenhouders nee die hebben geen last van de regels.
Janneke2 schreef:De vraag is vooral 'op de peildatum (wat beterft het bedrijf een willekeurige dag) waren er minder paarden dan te doen gebruikelijk'.
Dat soort zaken komt wel vaker voor de RvS en als je één en ander kunt aantonen is er een behoorlijke kans dat je 'terug mag' naar het oude gemiddelde.
Bovenstaande reacties snap ik wel, en de kop van het artikel helpt ook niet mee.
(Maar het is meer emotie dan feit.)
Janneke2 schreef:De vraag is vooral 'op de peildatum (wat beterft het bedrijf een willekeurige dag) waren er minder paarden dan te doen gebruikelijk'.
Dat soort zaken komt wel vaker voor de RvS en als je één en ander kunt aantonen is er een behoorlijke kans dat je 'terug mag' naar het oude gemiddelde.
Bovenstaande reacties snap ik wel, en de kop van het artikel helpt ook niet mee.
juval schreef:Janneke2 schreef:De vraag is vooral 'op de peildatum (wat beterft het bedrijf een willekeurige dag) waren er minder paarden dan te doen gebruikelijk'.
ik betwijfel echt of dit gaat lukken. Maar goed, ik hoop van wel, want de jurisprudentie kan veel boeren helpen
Janneke2 schreef:Ik acht de kans redelijk groot dat deze paardenhouder 'terug mag naar het oude gemiddelde', maar ik acht de kans nul dat 'de stikstof wetgeving' van tafel gaat.
DuoPenotti schreef:Janneke2 schreef:Ik acht de kans redelijk groot dat deze paardenhouder 'terug mag naar het oude gemiddelde', maar ik acht de kans nul dat 'de stikstof wetgeving' van tafel gaat.
Waarom denk jij dat hij anders beoordeelt word als elke andere veehouder?
Paarden zijn gewoon vee hè. Ook al zien wij liefhebbers dat graag anders.
DuoPenotti schreef:En ja ik vind dat paardenhouders idd ook het aantal dieren op het aantal aanwezige grond moeten aanpassen.
En ja dat kan heel vervelend uitpakken. Maar zie niet in waarom paarden houderij anders moet zijn dan koeien.
Elisa2 schreef:Ja dit zat er wel in...
Vraag me af welk natura 2000 gebied er dicht bij Biddinghuizen ligt? Oostvaardersplassen?
Het klinkt als een handelstal met hun sterk wisselende aantal paarden. Vraag me af of ze niet het orginele bestemmingsplan kunnen aanhouden? Ik neem aan dat het ooit gebouwd is met een vergunning voor een x aantal paarden.