Children-paard Happy Feet verkocht aan Kate van Lee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Children-paard Happy Feet verkocht aan Kate van Lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 19:38

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Happy Feet en Sanne Buijs tijdens het EK 2017. Foto: © DigiShots/FEI

Happy Feet, een paard van het Nederlandse Team Children, zet zijn rol als leermeester voort. Hij is verkocht, en Kate van Lee wordt de achtste ruiter in zijn sportcarrière.

Happy Feet is een kleine 17-jarige KWPN'er. Zijn vader is Tuschinski, zijn moeder is Ereara (v. Animo). Hij is gefokt door C.J. van de Bergh en zijn oorspronkelijke naam is Coltrane.

Linda van Woudenberg
Happy Feet heeft onder leiding en in eigendom van Linda van Woudenberg met zes verschillende ruiters 'zijn ding gedaan'.

Hij behaalde zijn grootste successen met zijn eerste Childrenruiter, Sanne Buijs. Op het EK voor Children van 2017 in Roosendaal wonnen ze zowel met het team als individueel goud. Op het EK voor Children van 2018 in Fontainebleau, Frankrijk, wonnen ze ook goud met het team en individueel. In 2018 wonnen ze ook het NK voor Children in Ermelo.

Eind 2018 verhuisde hij naar ponyruiter Jill Bogers, die hem tijdens CDI Exloo in oktober van dat jaar reed. Daarna ging hij naar Anne Uijtewaal, en direct daarna naar ponyruiter Senna Evers, die hem vanaf 2019 uitbracht. Evers en Happy Feet werden geselecteerd voor Team Children voor het EK van 2019 in San Giovanni in Marignano, Italië. Ze wonnen zilver met het team, maar individueel eindigden ze als zevende. Op het NK Children van 2019 wonnen ze brons.

In de herfst van 2019 werd Kebie Raaijmakers zijn volgende ruiter, en ze gingen samen naar het EK Children van 2020 in Pilisjaszfalu, Hongarije. Ze wonnen daar teamzilver en individueel eindigen ze net naast net podium, als vierde. Raaijmakers nam wraak door het NK Children in Ermelo in september te winnen. Kebie had gehoopt hem ook bij de Junioren te kunnen rijden, maar eigenaresse Linda van Woudenberg besloot anders.

Van Woudenberg was niet bereid de pony te verkopen, en zag hem liever bij de Children in plaats van de Junioren. Daarom zocht ze een nieuwe ruiter en vond die in Robin Dicker. Dicker bracht Happy Feet uit op één CDI, in Opglabbeek in 2021. Het was hun eerste, en de pony's laatste internationale wedstrijd. Happy Feet verdween een tijdje van het CDI-wedstrijdtoneel, terwijl Robin Dicker een ander paard internationaal uitbracht bij de Children: Helena. Dicker bracht Happy Feet in juli 2022 terug in de internationale ring na een wedstrijdpauze van tien maanden. Ze wonnen de kwalificatiewedstrijd voor Anemone Horse Truck Cup in Bergschenhoek bij de Children als enige deelnemer, met een score van 72,325%. In september kwamen ze uit op de kwalificatiewedstrijd in Tolbert, waar ze een persoonlijk record van 80,125% reden.

Eliev Verstappen
Van Woudenberg verkocht Happy Feet in oktober 2022 aan Nicolette en Nico van den Boomen, als leermeester voor hun dochter Eliev Verstappen.

Verstappen en de lichtbruine maakten hun debuut tijdens CDI Tolbert in april 2023, waar ze twee keer tweede en één keer zevende werden. Daarna gingen ze naar Exloo en Geesteren, wonnen ze brons op het NK Children van 2023, en kregen een plek in Team Children voor het EK in Kornberg, waar ze als vierde eindigden met het team, en individueel als 22e eindigden in de landenproef. Ze reden hun laatste CDI in Kronenberg in het eerste weekend van december. Ze behaalden de derde en vierde plaats.

Kate van Lee
Omdat Eliev in 2024 15 wordt, de leeftijdsgrens voor de Children, stapt ze over naar de paarden. Volgens Horses.nl heeft haar familie de 16-jarige Lichte Tour-KWPN'er Dinde RDS (Santano x Democraat) gekocht als leermeester.

Happy Feet is verkocht aan Suzanne Evers, voor haar 12-jarige dochter Kate van Lee. Ze traint bij Jacqueline Fiechter.

"Zeg ja tegen nieuwe avonturen", schrijft Kate op Instagram. "Vandaag is mijn droom uitgekomen. Happy Feet is in onze stallen aangekomen. We zijn zo blij met deze geweldige pony."

"Say yes to new adventures," Kate took to Instagram. "Today my dream came true and Happy Feet arrived in our stable. We're so thrilled with this great pony."

Afbeelding

Iris82

Re: Children-paard Happy Feet verkocht aan Kate van Lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:08

Ik vind het wel sneu voor het paard eigenlijk. Zoveel verhuizen.
Wat een braaf dier.

Ik hoop dat ie ergens nog ooit een goede pensioenplek krijgt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:09

Geweldige leermeester. Had toch ook best wat junioren kunnen lopen met z'n laatste amazone die waren tenslotte zelf eigenaar.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:14

Jemig, het lijkt wel een brommer. Hop, zo door naar de volgende... :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 08:03

Iris82 schreef:
Ik vind het wel sneu voor het paard eigenlijk. Zoveel verhuizen.
Wat een braaf dier.

Ik hoop dat ie ergens nog ooit een goede pensioenplek krijgt.

Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Van de ene kant heeft hij heel veel ruiters veel gebracht. en ongetwijfeld ook veel liefde gekregen. Maar van de andere kant heeft het dier zich continu moeten aanpassen. Eigenlijk een luxe manegepaard.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 08:38

Snap ook niet goed waarom de vorige amazone geen junioren rijdt met dat paard als hij toch de paardenmaat heeft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 08:45

Ik krijg er ook een beetje een gevoel bij dat hij als een "sportding" beschouwd wordt. Er zal best zorgvuldig met het dier omgegaan worden, maar een fijne permanente plek is dat dier wel een toe lijkt me.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:05

Paard in deze is duidelijk niet meer dan een sportobject om een doel te halen. Ik benijd dit soort paarden niet, zullen prima verzorgd worden, maar voor het paard in kwestie lijk t het me gewoon zwaar vervelend. Sneu

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:06

Getup schreef:
Geweldige leermeester. Had toch ook best wat junioren kunnen lopen met z'n laatste amazone die waren tenslotte zelf eigenaar.

Misschien sprong hij geen wissel? Geen idee, ik ken het paard verder ook niet, maar children is M niveau en in de Juniorenproef zit een vliegende wissel. Wellicht was hij daar niet constant genoeg voor.
Al met al fijn dat hij zoveel ruiters dit gebracht heeft en hopelijk mag hij straks genieten van een welverdiend pensioen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:19

Hij heeft wel eens Z2 of junioren gelopen . Toendertijd wilde de eigenaresse niet dat hij internationaal junioren ging lopen, meen ik gelezen te hebben.

Maar inderdaad, de laatste amazone was ook de eigenaar, dan zou je zeggen: doe het gewoon.

Maar ach, hij is nu 17 en ze hebben n LT paard gekocht , dus kan Happy Feet weer iemand naar t EK children brengen.

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:34

Goh wat sneu dat er zo met dit paard gesleept wordt... 8 verschillende ruitertjes al. Elke 2 jaar weer iemand anders.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:50

Chrizta schreef:
Goh wat sneu dat er zo met dit paard gesleept wordt... 8 verschillende ruitertjes al. Elke 2 jaar weer iemand anders.

Elke twee jaar zou nog meevallen.

2017 Sanne
2018 Jill
2018 Anne
2019 Senna
2019 Kebie
2021 Robin
2022 Eliev
2023 Kate

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:12

En blijkbaar allemaal geld genoeg om hem te kopen, maar niet om hem aan te houden, dan moet er ook weer geld aan verdiend worden. Ik vind het gewoon sneu voor het dier.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:16

petraaken schreef:
Snap ook niet goed waarom de vorige amazone geen junioren rijdt met dat paard als hij toch de paardenmaat heeft.

Hij is 1,55m.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:29

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:32

prompter schreef:
En blijkbaar allemaal geld genoeg om hem te kopen, maar niet om hem aan te houden, dan moet er ook weer geld aan verdiend worden. Ik vind het gewoon sneu voor het dier.

Dat veel meiden hem gereden hebben, betekent niet dat al die meiden (of ouders) ook eigenaar waren

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:26

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:18

Zoals ik het lees is hij verkocht aan deze Eliev en zou hij daar blijven, juist omdat degene die hem verkocht heeft (Woudenberg) dat gesleep niet meer wilde voor hem. Nu is dat toch gebeurd..daar zal ze niet blij mee zijn denk ik.

Bij de children kunnen ze maar een paar jaar met de pony rijden en het is een echte leermeester kennelijk.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:06

petraaken schreef:

Het is een pony, staat ook in de laatste alinea.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:22

Moet je zo'n pony dan maar met pensioen doen terwijl hij zich nog helemaal fit voelt?

Ik vind het ook dubbel hoor maar dat is denk ik het nadeel voor een Children pony. Als die pony nog graag mee op pad gaat is het zonde om 'm te laten staan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:32

Dee_Es schreef:
Moet je zo'n pony dan maar met pensioen doen terwijl hij zich nog helemaal fit voelt?

Ik vind het ook dubbel hoor maar dat is denk ik het nadeel voor een Children pony. Als die pony nog graag mee op pad gaat is het zonde om 'm te laten staan.

Er wordt ook aangenomen dat die pony er last van heeft dat hij meerdere amazones heeft gehad en dat dit zielig zou zijn. Wie zegt dat dit zo is? We kennen de pony neem ik aan niet persoonlijk, en de amazones/trainers/management ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:07

LaDonna75 schreef:
petraaken schreef:

Hij is 1,55m.

En enkel in NL pony. :roll:

Het is gewoon sneu. Nog een laatste beetje uit persen. Je kan beter geen goed braaf paard zijn…

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:16

Elisa2 schreef:
Zoals ik het lees is hij verkocht aan deze Eliev en zou hij daar blijven, juist omdat degene die hem verkocht heeft (Woudenberg) dat gesleep niet meer wilde voor hem. Nu is dat toch gebeurd..daar zal ze niet blij mee zijn denk ik.

De nieuwe eigenaresse gaat wel trainen bij dezelfde trainer als alle voorgaande ruitertjes… dus die vindt het blijkbaar niet heel ‘erg’ dat hij opnieuw verkocht is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:17

pillow schreef:
petraaken schreef:

Het is een pony, staat ook in de laatste alinea.

IN België heb je geen E-maat en Internationaal ook niet. Dus is dat meteen paardenmaat voor alles dat groter is dan 1,48m.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:21

xLoki schreef:
Elisa2 schreef:

De nieuwe eigenaresse gaat wel trainen bij dezelfde trainer als alle voorgaande ruitertjes… dus die vindt het blijkbaar niet heel ‘erg’ dat hij opnieuw verkocht is.

Waar baseer je dat op?

Misschien is het wel haar manier om nog enige invloed uit te kunnen oefenen om er voor te zorgen dat het goed met hem blijft gaan.