Paarden gestolen en afgeslacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paarden gestolen en afgeslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 19:50

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De politie stelt een onderzoek in nadat twee paarden, die als gestolen waren opgegeven, woensdag geslacht werden aangetroffen in een landelijk gebied in het zuidwesten van Miami-Dade.

Op luchtfoto's waren de resten van de afgeslachte paarden te zien op een grasveld naast een onverharde weg en de politie was ter plaatse.

Ambtenaren van de Miami-Dade politie hebben bevestigd dat ze het incident onderzoeken en vermoeden dat de dader het paardenvlees wilde verkopen.

Volgens de politie drongen een onbekend aantal verdachten tussen dinsdagavond en woensdagochtend een nabijgelegen weiland binnen via een doorgesneden afrastering en namen de twee volwassen paarden mee. De geslachte lichamen werden later in de buurt van het weiland gevonden.

De eigenaresse van de paarden vermoedt dat de criminelen haar in de gaten hielden, voordat ze de paarden hebben gestolen. "Ik weet niet wat ik moet zeggen. Dit is als een nachtmerrie waarin ik leef. Mijn paarden zijn mijn familie," zei eigenaresse Martha Insignares. "Ik heb mensen gehad die Miami-Dade hebben verlaten omdat hun paarden zijn afgeslacht. Ik dacht dat ik veilig was."

"Hielden ze me in de gaten? Dat moet wel, ze kenden het terrein, ze wisten hoe ze eruit moesten komen. Het was een krappe plek om weg te komen," zei ze. "Eerlijk gezegd, als ze deze mensen pakken, komen er nog tien achter hen aan, het zal nooit ophouden."

Voor veel mensen zijn hun paarden familieleden, dit is heel afschuwelijk," zei Andre Martin, woordvoerder van de politie van Miami-Dade.

"Dit is de vierde keer in tweeënhalve week dat dit is gebeurd. Vorige week is er een paard geslacht, ze (de daders) zijn betrapt omdat de buren ze op heterdaad betrapten. Ik bid tot God dat ze ook vingerafdrukken van de daders hebben," zei Georgina Milhet, een activiste en buurvrouw van de mensen van wie de paarden zijn afgeslacht.

Milhet is woedend omdat ze de slachting van paarden in het gebied opnieuw beleeft. Ze vraagt om onmiddellijke actie om de daders te pakken: "We hebben hulp nodig".

Gebruikte bronnen:

paars

Re: Paarden gestolen en afgeslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:58

Wat een nachtmerrie, stelletje barbaren!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:39

Wat een zieke wereld leven we in, bizar zeg!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:40

Oh bah wat een nachtmerrie! Sterkte naar de eigenaar!

Bokt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:33

Niet leuk om te horen. Helaas gebeuren zulke dingen :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:30

Dit is echt ziek..het zou je maar overkomen..arme paarden.