Lichtjestour met ruiters verlicht Gapinge en Veere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Lichtjestour met ruiters verlicht Gapinge en Veere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 20:55

Omroep Zeeland
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Het had wel iets van de trekker-lichtjes-tours die deze dagen over het Zeeuwse platteland rijden, maar het was net even anders: geen knipperende lichten en muziek, maar rustige paardenhoefjes en lampjes die niet knipperden. "Ik ben wel geïnspireerd door die trekker-tours en dacht dit kunnen wij ook, waarom doen wij dit niet", zegt Vera van der Meulen, bedenkster van de lichtjestour.

De ruiters waren gisteravond net als Vera - in een witte rok en roze jas - ook mooi gekleed met lampjes in hun kleding. "Er knippert niks nee, dat is wel beter voor de paarden. En alle lampjes zitten vast, want er mag uiteraard niks vanaf vallen", zegt Vera.

Warme choco en broodje worst
Op het ronde plein voor verpleeghuis Sandenburg in Veere werd even gestopt en kregen de ruiters warme chocomelk en een broodje worst. Op de stoep zaten zo'n veertig bewoners in rolstoelen en rollators. Yvonne Huisman vond het niet koud, maar wel mooi al die paarden. "Vorig jaar was het ook, maar toen waren er geen lampjes, dat was niet zo mooi als nu." Naast haar zit Bram de Bree. "Ik vind het prachtig, maar ik zou wel een borreltje lusten nu, ik heb koude voeten."

Voor alle ruiters en paarden was het de eerste keer en een groot succes. "Dit smaakt naar meer, volgend jaar gaan we het weer doen, en dan hopelijk met meer paarden", zegt een tevreden Vera van der Meulen.

Op de website van Omroep Zeeland is een filmpje te zien.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:39

Wat prachtig en wat een leuk idee _/-\o_

Wintu

Re: Lichtjestour met ruiters verlicht Gapinge en Veere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:49

Wat leuk! Wij hadden hier de verlichte trekker tocht met 145 tractoren, ook zo mooi!

chamion
Huisheks

Re: Lichtjestour met ruiters verlicht Gapinge en Veere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:39

Dit geeft ideeën. Altijd gevaarlijk. Gevaarlijk voor mijn pony :+ Die zucht nu al als ik weer aankom met een tas vol spullen _O-