Blijdschap en emotie bij senioren tijdens Kerstshow in Exloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Blijdschap en emotie bij senioren tijdens Kerstshow in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 20:53

RTV Drenthe
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Springende paarden, acrobatische oefeningen en muziek, een goede combinatie om een spectaculaire Kerstshow te realiseren. Om 2023 af te sluiten, heeft Hippisch Centrum Exloo een show georganiseerd, speciaal voor senioren, mantelzorgers en begeleiders woonachtig in Drenthe.

Tijdens de show zijn verschillende demonstraties met paarden verzorgd die bij de senioren goed in de smaak vielen. Lieuwe Koopmans van Hippisch Centrum Exloo vindt het belangrijk dat een show voor deze doelgroep georganiseerd wordt. "Het publiek is het mooist, ze zijn allemaal 70+. Het is heel simpel, het is straks Kerst en deze doelgroep is vaak alleen en heeft niet veel te doen. Straks komen de kinderen en kleinkinderen op bezoek en dan hebben zij met Kerst ook een verhaal te vertellen."

Drukte
Er zijn drie shows georganiseerd, over de afgelopen twee dagen. "Alle shows zijn vol, met ieder 600 mensen aanwezig", vertelt Koopmans trots. Ook de senioren hebben er zin in. "Het is prachtig mooi dat dit gedaan wordt, wij als oudere mensen komen niet op zoveel plekken meer. We zijn hier heel blij mee", zegt Klazien Talen, bezoeker van de Kerstshow.

"Ik laat me vandaag verrassen! Ik verwacht veel paarden", zegt Harry Krabben, bezoeker van de show. Krabben kan maar één woord verzinnen voor deze middag, hij noemt het 'geweldig'. Bij binnenkomst werden de bezoekers verblijd met muziek van een harpist, voor Krabben smaakte dit direct naar meer. "Ik heb al een podium gezien, dus ik hoop dat er ook nog meer muziek bij is."

Dankbaar
De artiesten zijn van verschillende leeftijdscategorieën. Zo voeren broer en zus Brent (9 jaar) en Lieuwe Schuurmans (7 jaar) een act op met een paard, pony én twee danseressen. "Ik ga staan op de pony, ik stap eraf en erop en ren er achteraan", vertelt Lieuwe. Spannend vindt ze het niet, want ze heeft al bij verschillende shows opgetreden. Broer Brent vindt het leuk dat ze mogen optreden voor zo'n groot publiek. Bij hem speelden de zenuwen wel een rol, maar hij weet goed hoe je dat moet oplossen. "Ik doe gewoon even rustig aan en dan komt het zo helemaal goed", zegt Brent.

Als klap op de vuurpijl komen de winnaars van Hollands Got Talent, Rik van Selling en Aimée Tent, een acrobatisch optreden geven. "Ik vindt het fantastisch om voor deze doelgroep op te treden. Senioren zijn heel dankbaar voor wat ze kunnen zien, dit is voor ons wel het leukste publiek", zegt van Selling. Het doel van het optreden is om het kerstgevoel over te brengen. "De kerstperiode is altijd een hele bijzondere periode, het is fijn om dat met anderen te kunnen vieren, dat wij hier mogen optreden is heel mooi."

'Volgend jaar weer'
Dit is niet de eerste keer dat een Kerstshow wordt georganiseerd bij Hippisch Centrum Exloo, maar door de coronapandemie heeft het een periode stilgelegen. Koopmans zet deze show de komende jaren graag voort. "Als het aan ons ligt gaan we hier elk jaar een terugkerend evenement van maken."

Op de website van RTV Drenthe is een filmpje te zien.

maralyn

Re: Blijdschap en emotie bij senioren tijdens Kerstshow in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:36

Super leuk!!!

sunny16

Re: Blijdschap en emotie bij senioren tijdens Kerstshow in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:59

Ik ben met mijn oma heen geweest. Was super leuk! Vooral Lieuwe was fantastisch, zo enthousiast met haar shet _O-

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:51

Het was echt heel gaaf.
Top georganiseerd. Veel sfeer in mooi aangeklede verwarmde hal. Heel veel gevarieerde shows.

3 x 600 hele blijde gezichten langs de ring.
Ik heb aan alle 3 de shows deelgenomen met mijn team (mini ) ponys en Lusitano. Super ervaring

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:48

barrye schreef:
Het was echt heel gaaf.
Top georganiseerd. Veel sfeer in mooi aangeklede verwarmde hal. Heel veel gevarieerde shows.

3 x 600 hele blijde gezichten langs de ring.
Ik heb aan alle 3 de shows deelgenomen met mijn team (mini ) ponys en Lusitano. Super ervaring

Mijn oma vond Indian geweldig.