Streamingsdienst Hoofon is failliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Streamingsdienst Hoofon is failliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 21:56

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Paardenstreamingsdienst Hoofon is failliet verklaard. Dit gebeurde amper een jaar na de oprichting. Vorig jaar werd deze dienst gelanceerd, met Britt Dekker als boegbeeld. Op deze ‘Netflix voor paardenmensen’ zouden series, documentaires, podcasts, films en nog veel meer te zien zijn, alles met het edele ros in de hoofdrol.

Britt blijkt al eerder uit dit avontuur gestapt te zijn. “Dat heb ik ook gelezen!”, laat ze weten aan een juicekanaal. “Maar heel kort na de lancering zijn wij er al uitgestapt want ze kwamen hun afspraken niet na. Geen idee wat er daarna is gebeurd maar ik heb dat ook gezien dat ze failliet zijn verklaard. Op zich wel sneu want waren wel hele aardige mensen, maar het klopte niet”, voegt ze eraan toe.

Gebruikte bronnen:

Zeeuwsemeid

Re: Streamingsdienst Hoofon is failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:35

Ik had echt nog nooit van hoofon gehoord tot dit topic :=

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:37

Hoof-watte? :=

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:45

Er was , dus net geen jaar geleden, een lanceerparty, waren heel veel paardeninfluencers uitgenodigd, er was best wat publiciteit ( in de week van de lancering, daarna nooit meer wat van gehoord tot vandaag :+ )

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 01:07

Ik had al het vermoeden dat dit geen lang leven was gegund.
Niet zo gek, gezien de content zeer minimaal was, volgens mij niet exclusief en dus overal wel te vinden

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 08:35

Nooit van gehoord :=

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:10

Het is ook wel een heel niche target audience voor een streamingdienst… Had niet anders verwacht.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:13

princequillo schreef:
Het is ook wel een heel niche target audience voor een streamingdienst… Had niet anders verwacht.

Ik denk vooral dat het te duur was voor erbij. Zo’n beetje elke streamingsdienst kost tegenwoordig richting de 15,- per maand. Alles bij elkaar opgeteld gaat het om serieus geld…

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:16

En volgens mij had je alle content makkelijk in een maand kunnen kijken en dan had je daarna je abo weer op kunnen zeggen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:31

pluisje88 schreef:
princequillo schreef:

Ik denk vooral dat het te duur was voor erbij. Zo’n beetje elke streamingsdienst kost tegenwoordig richting de 15,- per maand. Alles bij elkaar opgeteld gaat het om serieus geld…

En daarom is het precies heel moeilijk om zo’n niche doelgroep te bereiken en dan ook nog het hoofd boven water houden. Je hebt namelijk al een veel kleinere groep potentiële klanten, -> om het hoofd boven water te houden moeten de inkomsten omhoog, -> nog meer mensen vallen af en zo is de cirkel rond. De content die er wel op staat, de servers en alles moet ook betaald worden. Zonder die inkomsten kunnen ze ook moeilijk nieuwe content genereren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 10:55

Zoveel exclusieve content is er rond paarden volgens mij ook niet te maken? Ik had daarbij ook het gevoel dat ze eigenlijk teveel teerden op de "influencers". Dat is ook de enige plek waar ik van Hoofon had gehoord. Een uitgebreid marketingplan om paardenliefhebbers op andere manieren te bereiken was er volgens mij niet of kon alleszins niet uitgerold worden.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 11:04

Wat velen een jaar geleden al zeiden (nog voor de lanceringsparty): weinig toegevoegde waarde en een te kleine doelgroep.

Mijn persoonlijke ervaringen met ze sluiten aan bij wat hier ook gezegd werd: aardige mensen, maar het businessplan en ook de uitwerking daarvan klopten niet.

Misschien kunnen ze als filmcrew verder, al is dat ook een vakgebied met veel uitdagingen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:01

callippo schreef:
Wat velen een jaar geleden al zeiden (nog voor de lanceringsparty): weinig toegevoegde waarde en een te kleine doelgroep.

Mijn persoonlijke ervaringen met ze sluiten aan bij wat hier ook gezegd werd: aardige mensen, maar het businessplan en ook de uitwerking daarvan klopten niet.

Misschien kunnen ze als filmcrew verder, al is dat ook een vakgebied met veel uitdagingen.

Al is het maar omdat dat in NL slecht betaald werk is.
Acteurs moeten vrijwel altijd een contract tekenen dat ze per draaidag 14 uur op de set beschikbaar zijn, dus reken maar uit. De leden van een filmcrew zijn de eersten die op de set komen en de laatsten die vertrekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:50

Ik ken alleen Clip my horse eigenlijk.