Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chapeau2002 schreef:Dorine92 schreef:Tja, paardrijden komen ook veel ongelukken van. Iets met ieder z'n hobby ofzo
Dus vuurwerk afsteken buiten de periode dat het mag is een hobby? Heel bijzonder....Van mij mogen ze al dat vuurwerk per direct verbieden.
Dorine92 schreef:Tja, paardrijden komen ook veel ongelukken van. Iets met ieder z'n hobby ofzo
Waar lees je dat ik dat ik dat zeg? Ik reageerde alleen op de vraag van een ander. Waarom mensen überhaupt vuurwerk willen afsteken. Nou, dat is hun hobby, net als dat wij paardrijden
koend schreef:ik zou mijn kind toch niet op de pony zetten als in Nederland de vuurwerkgekte uitbreekt.
Maar bij nader bekijken, vind ik de datum toch wel opmerkelijk.
Het artikel is hier op 21 dec gepost. Dus moet het ongeval nog wat vroeger gebeurd zijn. Vuurwerk begin december???
Narcissa schreef:koend schreef:ik zou mijn kind toch niet op de pony zetten als in Nederland de vuurwerkgekte uitbreekt.
Het artikel is hier op 21 dec gepost. Dus moet het ongeval nog wat vroeger gebeurd zijn. Vuurwerk begin december???
Hier is het al bezig sinds half november
Narcissa schreef:koend schreef:ik zou mijn kind toch niet op de pony zetten als in Nederland de vuurwerkgekte uitbreekt.
Hier is het al bezig sinds half november
Sizzle schreef:Het zou niet verkeerd zijn om jonge paarden al vroeg te wennen aan knallen, dat is nou eenmaal iets wat je in het dagelijks leven tegenkomt. Is het niet in de vorm van een rotje, dan is het wel een knallende uitlaat. Als het onverwacht komt zullen ze dan alsnog wel een normale schrikreactie geven (het blijven dieren), maar dan gaan ze niet zo panisch aan de loop.
Ik rij regelmatig langs een schietbaan, daar zijn alle paarden in de omgeving aan gewend ongeacht of het koudbloeden of „sport“paarden zijn.
Dit heeft dus als bijkomend voordeel dat je vervolgens ook zonder enige oefening met een gymkhana aan een lang teugeltje een hoefijzer in een metalen bak kan werpen zinder dat je paard een mm beweegt
Ik hoop dat het meisje er snel bovenopkomt