Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sterregoud schreef:Ja, Drenthe is prachtig, maar in een groot deel van Drenthe lopen toch al heel wat wolven.
En als er een roedeltje je kant opkomt, kan je paard of pony schrikken of erger.
Cowgirl schreef:Ik heb hier nog geen wolf gezien en maak mij er nu ook helemaal niet druk om. Zolang ze hier nog niet gezien zijn staat mijn paard nog dag en nacht buiten en ga ik nog onbezorgd naar het bos
Ik maak mij eerder druk om goede stallings mogenlijkheden. Vanuit NH was het toch nog best schrikken hoe ouderwets hier nog paarden gehouden worden. Veel op stal weinig buiten. Dat had ik hier toch wel anders verwacht. Mijn droom om een PP te vinden is nog steeds niet uitgekomen ondanks herhadelijke oproepjes.
Cowgirl schreef:Ik heb hier nog geen wolf gezien en maak mij er nu ook helemaal niet druk om. Zolang ze hier nog niet gezien zijn staat mijn paard nog dag en nacht buiten en ga ik nog onbezorgd naar het bos
Ik maak mij eerder druk om goede stallings mogenlijkheden. Vanuit NH was het toch nog best schrikken hoe ouderwets hier nog paarden gehouden worden. Veel op stal weinig buiten. Dat had ik hier toch wel anders verwacht. Mijn droom om een PP te vinden is nog steeds niet uitgekomen ondanks herhadelijke oproepjes.
sterregoud schreef:Ja, Drenthe is prachtig, maar in een groot deel van Drenthe lopen toch al heel wat wolven.
En als er een roedeltje je kant opkomt, kan je paard of pony schrikken of erger.
Zebrastreep schreef:sterregoud schreef:Ja, Drenthe is prachtig, maar in een groot deel van Drenthe lopen toch al heel wat wolven.
Er zijn nu twee gebieden waar een groep zich echt gevestigd heeft. Dat gaat om het natuur gebied bij Dwingeloo en Het Drents Friesewold wat net Drenthe / Friesland is. Daar moet je niet heen omdat daar meer kans is dar je wat tegen gaat komen.
Ik sta omgeving Assen met mijn paarden bij een prachtig natuurgebied. Hier nog geen wolf gezien sinds dat er in 2018 een melding is geweest. Eigenlijk zijn wij op stal er helemaal niet mee bezig om eerlijk te zijn. In ieder geval een veilig gedeelte om te rijden. De kans dat je hier door de hond van de schaapherder wordt gegrepen is nog altijd grotervoor dat beest ben ik nog altijd banger dan de wolf ( Als meerdere keer een klein incident mee zien gebeuren)