Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zinzi_jewel schreef:En wat willen ze met de Arabische paarden?
Van die debiele shows draaien waar onopgevoede knetter gevoerde Arabieren aan een touw met de kop hoog in de lucht en de staart dubbel gevouwen op de rug laten zien hoe ze niet zo braaf kunnen rond draven !
Of gaan er serieus rij competities gehouden worden?
Ik vrees voor het eerste .
Melzazu schreef:Ik denk dat de ultrakorte versie van het artikel is:
Jan Tops ruikt geld
Citaat:Voorlopig zullen de Global Champions Arabian Tour en Longines Global Champions Tour wel los van elkaar lopen en dus niet op zelfde momenten georganiseerd worden.
MyWishMax schreef:Ik snap de link niet die hij legt als het idd dat showen aan een touwtje is. Hoezo zullen mensen die van dressuur houden hier dan ook van houden? Eerder mensen die van shows en keuringen houden dan want dat komt eerder in de buurt van elkaar. Alsnog een enorm verschil, maar goed.
goldenarrow schreef:Hoe het uiteindelijk uit gaat pakken gaan we zien, ik hoop vooral dat de kleinere fokker op deze manier ook weer meer kans gaat maken, want daar was van de laatste jaren steeds minder sprake van. In ieder geval is duidelijk dat ze nog meer willen professionaliseren (en geloof me, de Arabierenwereld is al GROOT, maar ze willen bijvoorbeeld ook gaan uitzenden op Eurosport, ipv alleen de livestream via Arabian Essence). En ja, Tops zal daar vast geld aan verdienen.
Elisa2 schreef:l..
Hier komt ook een ethisch stuk bij kijken..moeten die dieren de hele wereld overgevlogen worden? Maar aan de andere kant gebeurd dat met andere paarden op hoog sportniveau natuurlijk ook.