Helgstrand en drie medewerkers geschorst voor opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Helgstrand en drie medewerkers geschorst voor opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 23:29

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Bokt Nieuwsredactie

Het bestuur van de Danish Equestrian Federation (DRF) heeft op haar vergadering afgelopen dinsdag aangekondigd dat Andreas Helgstrand zou worden aangemeld bij het disciplinair comité van de federatie. De reden? Schending van de gezamenlijke bepalingen en ethische richtlijnen voor het gebruik van paarden in de paardensport.

Helgstrand Dressage verliest status als opleidingsplek
De gevolgen van het schandaal reiken verder dan alleen disciplinaire maatregelen. De Danish Riding Instructor Association en de Danish Riding Federation hebben besloten dat de behandeling van paarden die heeft plaatsgevonden op Helgstrand Dressage niet strookt met de waarden die nodig zijn voor het zijn van een opleidingsplek voor ruiterleerlingen.

Als gevolg hiervan is de samenwerking als opleidingsplek met Helgstrand Dressage en Uggerhalne Sportsrideklub beëindigd. Dit heeft niet alleen impact op de reputatie van Helgstrand Dressage, maar ook op de toekomst van de drie leerlingen die momenteel verbonden zijn aan deze opleidingsplekken. Zij krijgen echter hulp bij het vinden van een alternatieve opleidingsplek.

De schorsing slaat op Helgstrand zelf, maar ook op drie medewerkers, zijnde Sigtenbjerggaard, Hummelshøj en Andersen. De drie mogen geen leerlingen of stagiaires meer onder hun hoede nemen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:08

Langzamerhand begint het een olievlekje te worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:59

nikkel schreef:
Langzamerhand begint het een olievlekje te worden.

Ja, het breidt zich uit!

Ik heb er geen medelijden mee.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:33

Wat mij betreft is iedereen die daar werkt en ervan weet, verkeerd. Ik zou het niet kunnen aanzien in elk geval. En er toch, samen met andere medewerkers, melding van maken. Al vrees ik dat de medewerkers ook deze wrede manier van rijden en opleiden hebben... Goed dat die mensen ook worden aangepakt.
Die man is zijn paarden niet waard.