Hekken rond manege Mandy's Pony Plezier verwijderd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hekken rond manege Mandy's Pony Plezier verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 23:00

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Mandy van Drunick kreeg vorige week donderdag een onaangename verrassing. Rond het terrein van haar manege Mandy's Pony Plezier in Amsterdam Nieuw-West waren hekken geplaatst door vastgoedmakelaar Midvast. Midvast wil op die grond bouwen, en was in gesprek met de manege om het terrein over te nemen. Dit gesprek liep op niets uit, en de verkoop ging niet door. Van Drunick vond het bod van Midvast "niet erg realistisch". De vastgoedmakelaar liet vorige week echter hekken rond het hele terrein plaatsen, als voorbereiding op een renovatie, lieten ze aan de Amsterdamse zender AT5 weten, maar Mandy en haar familie vonden dit niet geloofwaardig.

Verwijderd
Afgelopen donderdag werden de hekken verwijderd, tot grote vreugde en opluchting van Van Drunick. "Ik ben naar buiten gegaan om het even met mijn eigen ogen te bekijken. Ik dacht meteen: de kinderen, mijn pony's, die kan ik weer blij maken!", vertelt ze aan AT5.

Midvast zegt dat de hekken “tijdelijk” kunnen worden verwijderd omdat de herontwikkeling van het terrein nog niet is begonnen. Ze komen terug als de bouw begint. De vastgoedmakelaar geeft aan dan eerst naar de manege te gaan voor advies. De volledige verklaring van Midvast is op de websites van onze bronnen te lezen.

Gebruikte bronnen:

Onali

Re: Hekken rond manege Mandy's Pony Plezier verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:02

Loser _O-

Iets te veel negatieve reacties gehad anders waren ze blijven staan natuurlijk.

Want meneer handelde binnen de wet, uhuh.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 02:06

Echt wat kunnen mensen elkaar toch jennen , bah.
Fijn dat de hekken weg zijn, nu weg laten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:04

Ik snap even niet waarom hij daar gaat bouwen? de verkoop ging toch niet door?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:30

petraaken schreef:
Ik snap even niet waarom hij daar gaat bouwen? de verkoop ging toch niet door?
Hij had al een stuk grond ervoor, waar de manege recht van overpad op heeft. Hij wou de manege kopen om dat land uit tr breiden. De verkoop van de manege liep echter staak, dus gaat hij puur bouwen op het land ervoor. Dat was iig het verhaal van wat ik begreep.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:14

Maar als ze hekken om je manege zetten op je eigen grond haal je die toch zelf weg of begrijp ik het verkeerd..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:32

Ladygiroc schreef:
Maar als ze hekken om je manege zetten op je eigen grond haal je die toch zelf weg of begrijp ik het verkeerd..

Ja ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Om bij de paddock te komen moesten de manegepony's over een stuk grond wat van de buren was. Dat was bekend en stond vastgelegd in een contract. Dat heet: recht van overpad.

De buren hebben op die grond hekken neergezet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:13

NOu zeg als ze recht van overpad hebben mag je dan er toch geen hekken zetten? Of denk ik nu zo verkeerd?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:18

petraaken schreef:
NOu zeg als ze recht van overpad hebben mag je dan er toch geen hekken zetten? Of denk ik nu zo verkeerd?

Dat mag ook niet.

De hekken zaten trouwens ruim een meter de grond in. Even opzij zetten zat er dus niet in.

Dit was gewoon ordinair pestgedrag.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:49

Nou, dan gaat hij dus blijkbaar weer verder met zijn pestgedrag van zodra ze aan de bouw beginnen. Fijne buren zeg. :n

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:51

Ze wonen daar al 32 jaar, en midvast zegt “Jongens, we hebben gebouwen nodig. Dus we gaan zorgen dat deze paarden niet meer kunnen bewegen.”
Echt man, laat weten dat ze dingen gaan bouwen ofzo. Maar ff hekken om iemands huis heen zetten voor no reason. Dat vind ik te ver gaan.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 02:00

*D
petraaken schreef:
Volgens mij was het "discussiepunt" vanuit Midvast dat recht van overpad voor oversteken naar plaats van bestemming is, maar niet voor continue gebruik. Dus geld het puur voor het moeten kunnen bereiken van de manege van buiten af (wat kon), maar niet om werkzaamheden of verplaatsingen binnen de manege uit te voeren.

Blijft kinderachtig overigens, daar niet van. Denk dat ze dat ook wel weten, gezien ze nu met de commotie het opeens weghalen :+ .

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 02:34

Heeft die ontwikkelaar al een bouwvergunning en/of is het bestemmingsplan al aangepast? Weet niet wat hij wil bouwen, maar bouwen vlak naast een manege kan vaak niet ivm de stankcirkel e.d.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 03:04

Ik ken een geval waarbij er is herbouwd op een perceel naast een stal en daarna geprobeerd werd om een deel van die stal af te laten breken omdat die te dichtbij de nieuwbouw stond. :+
Is niet gelukt uiteindelijk omdat het duidelijk aantoonbaar was dat die stal er al stond voordat er gesloopt en herbouwd werd.

Maar het valt altijd te proberen om binnen die zogenaamde stankcirkel te bouwen en dan te gaan klagen over stank, vliegen etc.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 09:07

Recht van overpad en dan het pad afsluiten mag wel,maar dan moet de ander wel de gelegenheid hebben/krijgen om er door te kunnen dmv sleutel bijv.
Dat was iig zo bij een huis wat ik jaren geleden heb bezichtigd

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:45

Schandalige actie van die aannemer om die hekken zo te plaatsen. Intimideren en treiteren, dan gedraag je je echt als tuig. Voor nu gelukkig even lucht voor de manege. Voor hoe lang is de volgende vraag..