Paarden midden in de nacht aan de wandel in Waanrode

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Paarden midden in de nacht aan de wandel in Waanrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 21:47

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Paarden in de wei, dit zijn niet de paarden uit dit artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een passerende automobilist keek in de nacht van donderdag 16 november vreemd op toen zij drie paarden zag rondstappen op de openbare weg in het Belgische Waanrode. De dieren hielden zich wel keurig aan de verkeersregels en liepen netjes aan de rechterkant van de weg.

Marie Lenaerts trof de paarden aan toen zij in het holst van de nacht op weg was naar huis. “Toen ik donderdagnacht naar huis reed, kwam ik op de Klipgaardestraat in Waanrode ineens bij de paarden", vertelt ze aan VRT nieuws. "Ik ben zo'n kwartier achter hen aan blijven rijden en heb intussen de politie gebeld. Op een bepaald ogenblik moest ik afslaan, en gingen zij rustig rechtdoor richting Kortenaken."

Het was een mogelijk gevaarlijke situatie, hoewel de paarden wel netjes aan de rechterkant van de weg bleven stappen. Het leek wel alsof ze zich netjes aan de verkeersregels hielden. De politie moest wel moeite doen om de dieren te vangen. Met twee agenten zagen ze uiteindelijk toch kans om de drie paarden onder controle te krijgen. De chip van de dieren kon niet meteen uitgelezen worden, maar uiteindelijk lukte het toch om de eigenaar te traceren. De paarden werden opgehaald en teruggebracht naar hun eigen weiland.

Het is niet de eerste keer dat er in deze regio dieren uitbreken. De politie heeft de afgelopen periode de handen vol gehad aan ontsnapte pony’s en varkens, maar ze hebben ook al een keer een emoe moeten vangen. In de nacht dat deze drie paarden uitbraken, hadden ze ook al een ontsnapte geit en een hond. "Het valt echt op hoeveel dieren de laatste tijd uitbreken of ontsnappen", zegt de korpschef van de politie. "We brengen nu alles in kaart om eventueel te kunnen achterhalen of er een aanwijsbare oorzaak is. Wie weet zijn er, ik zeg maar wat, everzwijnen in de regio die de dieren onrustig maken." Ook roept de politie de eigenaren van dieren op om te zorgen voor een stevige omheining en die goed af te sluiten.

Gebruikte bronnen:

pluisje88

Re: Paarden midden in de nacht aan de wandel in Waanrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:06

Kan maarzo een hondje van de overheid zijn..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:38

pluisje88 schreef:
Kan maarzo een hondje van de overheid zijn..

Dat zou heel goed kunnen. Of één of andere dwaas die hekken open zet.