John Whitaker: wij keken naar ruiters, jonge generatie naar telefoons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

John Whitaker: wij keken naar ruiters, jonge generatie naar telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 20:12

Equnews
Algemeen

Afbeelding
John Whitaker, hier met Equine America Unick du Francport. Foto: © FEI/Jon Stroud

De hippische social media barst uit zijn voegen dankzij de wijze woorden van John Whitaker. In het nieuwe British Magazine spreekt de Brit over de opkomende jeugd. Ook de volgende editie van de Paarden Gazet praat met de levende legende. "Toen ik jong was, spendeerde ik mijn vrije tijd door op wedstrijd te kijken naar de combinaties die hogere proeven reden dan ik."

"Ik focuste mij op hoe ze de paarden losreden in de opwarming. Ik merk op dat bij de jonge generatie van springruiters de blik steeds naar de grond gericht is, op het scherm van de mobiele telefoon. Volgens mij missen ze zo heel wat belangrijke lessen!", vertelt de Brit. "Prestaties zoeken niet de ruiter op, de ruiter moet zelf op zoek gaan naar de weg naar de top!"

"Er zijn heel wat opkomende talenten. Mijn advies is te leren van de winnende combinaties. Kijk hoe ze paarden opwarmen. Kijk hoe ze in de ochtend losrijden en net voor de wedstrijd zich voorbereiden. Probeer de paarden van de ruiters in te schatten en pas de technieken toe bij je paard!"

Boras

Re: John Whitaker: wij keken naar ruiters, jonge generatie naar telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:17

Krek wat Rob Ehrens ook al schreef :)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 01:28

Ik snap wat hij bedoelt maar als je naar de originele foto van het artikel op Equinews kijkt(niet de door bokt gekozen foto) dan vind ik dat de jongere generatie op dat moment ook niet hoeft op te letten . :+

Vandaag veel langs het inrij terrein gekeken bij JIM en van heel veel ruiters kun je ontzettend veel leren en heb ik ook met plezier naar staan kijken. Maar ook een enkeling waarvan ik dacht oh haal ze alsjeblieft hier weg. Tuig dat niet toegestaan is op wedstrijd hoort naar mijn idee ook niet op het inrijterein.

Opvallend was ook dat veel van de ruiters tijdens het instappen ook op hun telefoon zit en eentje was zelfs aan het bellen.
Lekker generaliserend “de generatie van nu kijkt alleen maar op z’n telefoon”. Iedereen zit de hele dag op z’n telefoon, ook de “oudere” generatie springruiters.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:07

Trainers zitten ook constant op hun mobiel te loeren! Ook wanneer ze aan het coachen zijn.