Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
salome schreef:Als je het verschil tussen een wild dier en een haflinger niet ziet is het bar slecht met je zich gesteld. Ben sws tegen dat jagen. als het aan mij lag werd dat snel verboden, alleen als het niet anders kan door een boswachter laten schieten die weet wat hij doet. Maar goed, die klote tradities zijn gewoon niet uit te roeien helaas.
Palmera schreef:Moeten de jagers daar niet op controle komen voor verlenging van de vergunning? Dat is hier wel, en dan worden iig ogen en psychische staat, etc even nagelopen. Niet in orde is geen vergunning.
Heel verdrietig dit
DuoPenotti schreef:Palmera schreef:Moeten de jagers daar niet op controle komen voor verlenging van de vergunning? Dat is hier wel, en dan worden iig ogen en psychische staat, etc even nagelopen. Niet in orde is geen vergunning.
Heel verdrietig dit
Dit vraag ik mij ook af.
Geen idee hoe het in Nederland is geregeld maar ga in ons regeltjes land er ook vanuit dat een ondertussen een halve seniele bejaarde met staar op de ogen niet meer mag schieten.
Want een paard in een groep neer schieten dan ben je of half blind of doet het expres.
petraaken schreef:Er is toch een groot verschil tussen een haflinger en een hert. De kleur alleen al. Als je dat niet ziet ben je stekeblind.
In Wallonië wordt altijd bepaald hoeveel en wat er mag geschoten worden. Daar mogen ze in bepaalde streken weer volop op de everzwijnen jagen. In het jachtseizoen moet je daar dan ook de kaarten, websites of apps in de gaten houden waar ze op dat moment aan het jagen zijn zodat je niet per ongeluk tijdens je wandeling in het jachtgebied terecht komt.
Zo vraag ik mij nu ook dus af of ze dit niet in Duitsland ook hebben. Mocht ik zeker zijn dat ze op bepaalde dagen rond mijn eigendom zouden jagen zou ik de paarden die dag toch echt binnen houden.
Palmera schreef:Moeten de jagers daar niet op controle komen voor verlenging van de vergunning? Dat is hier wel, en dan worden iig ogen en psychische staat, etc even nagelopen. Niet in orde is geen vergunning.
Heel verdrietig dit
mar_fay schreef:DuoPenotti schreef:
Dit vraag ik mij ook af.
Geen idee hoe het in Nederland is geregeld maar ga in ons regeltjes land er ook vanuit dat een ondertussen een halve seniele bejaarde met staar op de ogen niet meer mag schieten.
Want een paard in een groep neer schieten dan ben je of half blind of doet het expres.
In het dorp waar ik vandaan kom is dat gewoon nog het geval; lekker met z'n allen eerst drinken, dan een drijfjacht en dan weer verder drinken. De gemiddelde leeftijd is... hoog. Vooral de gangbaarheid van het drinken voor het schieten baart me extra zorgen; onze rode honden hebben ze al vaker voor vossen aangezien, ook als wij er gewoon bij liepen.
Dorine92 schreef:Valt me nog mee dat ze nog geen mensen hebben afgeknald dan
Dorine92 schreef:Valt me nog mee dat ze nog geen mensen hebben afgeknald dan
Bravura schreef:Jagers schieten daar sowieso beroerd... https://www.tagesschau.de/inland/regional/nordrheinwestfalen/wdr-tragischer-jagdunfall-landwirt-durch-schuss-getoetet-100.html
Elisa2 schreef:Wat een bizarre dingen lees ik hier..
Mag toch hopen dat jagers die een mens of paard doodschieten gelijk hun vergunning ingetrokken krijgen, plus een zware boete en nooit meer mogen schieten.
Thioro schreef:Jacht federaties hebben (in Frankrijk) ook politieke invloed en sterke lobbys.