Paardentrailer gekanteld in Neerloon: paard blijft ongedeerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardentrailer gekanteld in Neerloon: paard blijft ongedeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 09:44

Dtv Nieuws
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De brandweer van Ravenstein moest zaterdagochtend in actie komen voor een gekantelde paardentrailer op de N277 bij Neerloon. Voor het paard liep het allemaal goed af.

Het ongeluk gebeurde rond 9.15 uur. Een personenauto met daarachter de trailer met het paard erin, kwam door onbekende oorzaak in de berm terecht. Daardoor kantelde de trailer en kwam die op de weg terecht. Omstanders schoten te hulp en hebben de paardentrailer weer recht geduwd. Het paard is bij het ongeluk ongedeerd gebleven.

De brandweer heeft het wegdek schoongemaakt. De auto en de trailer konden op eigen kracht weer verder. Het paard is lopend met een van de eigenaren naar huis gegaan.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 06-11-23 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Desi_2409

Re: Paardentrailer gekanteld in Neerloon: paard blijft ongedeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:27

jeetje wat eng... de bermen zijn ook zo nat en blubberig.. als je naast de weg komt, zak je nu heel stuk weg..

Lola19

Re: Paardentrailer gekanteld in Neerloon: paard blijft ongedeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:32

Gelukkig is het paard ongedeerd! Wat zal de bestuurder geschrokken zijn.
Ik weet uiteraard de details niet van dit ongeluk, maar mij is wel geleerd dat ik m’n paard altijd links in de trailer moet zetten (als je 1 paard vervoerd in een tweepaardstrailer).
Als je dan in de berm beland heb je minder kans dat de trailer kantelt.
Misschien een tip voor mensen die dit niet weten?