Drie grooms vertegenwoordigen dressuur bij IGA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Drie grooms vertegenwoordigen dressuur bij IGA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 16:41

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Een groom aan het werk tijdens het NK 2023. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Dressuurgrooms Claire James, Mette Klose Nielsen en Jiliann Miller zijn benoemd tot “Dressage IGA Reps” voor de International Grooms Association (IGA) en zullen functioneren als contactpersonen tussen de grooms, IGA en FEI.

IGA vertegenwoordigers
De IGA-groepen van vertegenwoordigers voor dressuur, springen, eventing en mennen zijn een nieuw initiatief. Deze gaan de IGA helpen om directer in contact te blijven met grooms, waar ook ter wereld. Maar ook om nieuwe grooms te laten weten dat er ‘naar ze omgekeken wordt’ in het internationale wedstrijdcircuit.

Deze groepen van vertegenwoordigers hebben geregeld contact met de IGA, een belangrijke stap voor deze bond om zo bij te blijven in de ontwikkelingen bij FEI-wedstrijden en zo een verandering teweeg te brengen op elk niveau.

Vertegenwoordigers van de dressuur
Voor de dressuur zijn Claire James (Groot-Brittannië), Mette Klose Nielsen (Denemarken) en Jiliann Miller (USA) aangewezen als IGA-vertegenwoordigers.

“Ik ben nu 15 jaar in deze branche actief, ik heb tijdens het groomen alle hoogte- en dieptepunten wel meegemaakt”, zegt Claire James. Zij was groom voor onder andere Anne van Olst, Lottie Fry en Fie Skarsoe. “Het belang van het hebben van een uitlaatklep, de mogelijkheid om te praten met personen die je begrijpen en kunnen helpen om de omstandigheden te verbeteren en advies te geven, is zo belangrijk. De IGA begint nu echt indruk te maken op de omstandigheden van grooms tijdens wedstrijden en thuis. Ik ben erg trots dat ik deel mag uitmaken van dat proces!”

Personeelsproblemen
Lucy Katan, Executive Director van de IGA vertelt: “de paardenbranche heeft te maken met grote personeelsproblemen. Het is voor iedereen van belang om samen te werken en zo te begrijpen hoe we beter tegemoet kunnen komen aan de behoeften van de grooms en zo een lange loopbaan in de sector aanmoedigen.”

Ze vervolgt: “we hebben altijd geprobeerd om een netwerk te creëren van vertegenwoordigers die met ons samenwerken. Het is spannend om nu de basis te hebben gelegd. De oprichting van de IGA, met steun van de FEI, was een historisch moment voor grooms. Nu hadden ze eindelijk de garantie dat zij ook formeel gehoord worden en een stem hebben in discussies met wedstrijdorganisaties en de FEI.”

Ze vertelt verder: “het introduceren van groepen die de anderen vertegenwoordigen, betekent een grote verspreiding van dit geluid, en de mogelijkheid voor deze personen om een actievere rol te spelen in het ontwikkelen van langdurige kansen voor grooms.”

Afbeelding