Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Spenk schreef:Heeft dit niet te maken met de achterhaalde hulpmiddelen wat de knhs verbood in kader van dierwelzijn waarnaar de tuigpaarden zich van de knhs afgeslitst hebben?
DreamGuide schreef:Potverdorie, dus ik mag met mijn tuigers geen dressuur meer rijden bij Ermelo?![]()
Jokes aside. Ik neem toch aan dat ze in het artikel tuigpaarden bedoelen voor de tuigsport. Niet het type paard an sich.
Citaat:Lammert Tel: ‘Tuigpaardrijders geweerd van KNHS-terrein’
KNHS-woordvoerder Jantien van Zon laat weten dat zij de redactie van Horses niet van een concreet antwoord kan voorzien. “Er zijn al wel langer gesprekken met het KWPN over onder andere welzijn en regels omtrent welzijn. De KNHS wil daar vanaf 1 januari 2024 strenger aan vast houden.”
EllyC schreef:en als je dan met tuiger dressuur rijdt en aan kampioenschappen mee mag doen?
Elisa2 schreef:Spenk schreef:Heeft dit niet te maken met de achterhaalde hulpmiddelen wat de knhs verbood in kader van dierwelzijn waarnaar de tuigpaarden zich van de knhs afgeslitst hebben?
![]()
De vraag is van wie het kinderachtiger is, de KNHS komt in ieder geval op voor paardenwelzijn.
Santos_05 schreef:Lijkt mij geen onredelijke regel, cap is al bij zoveel disciplines verplicht. En hulpmiddelen kan ik me ook in vinden, ik verbaas me ook wel eens bij tuigpaarden wedstrijden wat er toegestaan wordt t.o.v. dressuur/spring wedstrijden.
Helaas blijven veel (paarden)organisaties nog de oude regels hanteren terwijl de inzichten toch door de jaren heen veranderd zijn.
Benzz schreef:different1 schreef:Naar mijn mening is het eerder het financiële plaatje waardoor men tot deze beslissing is gekomen, maar welzijn doet het beter in de media.
Nou, dagjes tuigpaardendag en dergelijke brengen alleen qua horeca al mega veel op bij de KNHS.
Santos_05 schreef:Lijkt mij geen onredelijke regel, cap is al bij zoveel disciplines verplicht. En hulpmiddelen kan ik me ook in vinden, ik verbaas me ook wel eens bij tuigpaarden wedstrijden wat er toegestaan wordt t.o.v. dressuur/spring wedstrijden.
Helaas blijven veel (paarden)organisaties nog de oude regels hanteren terwijl de inzichten toch door de jaren heen veranderd zijn.