Straumann nieuwe amazone Long John Silver, Lansink over verkoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Straumann nieuwe amazone Long John Silver, Lansink over verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 09:13

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Long John Silver en Jur Vrieling. Foto: ©FEI/Leanjo de Koster

Géraldine Straumann is nieuwe amazone Long John Silver. "Buitenkans!"

Er vloeit heel wat inkt over de verkoop van de schimmelruin Long John Silver. Nu is ook de nieuwe amazone bekend, dat onthult GrandPrix. Géraldine Straumann wordt zijn nieuwe amazone.

De slechts 18-jarige amazone reageert enthousiast. "Ik ben gewoon uitgelaten met de komst van Long John Silver. Dit is een echte buitenkans waarvoor ik enorm dankbaar ben", vertelt de amazone.

"Doel is om door te stoten naar het hoogste niveau en uiteindelijk me te kunnen plaatsen voor het A-kader", laat ze weten.

Jos Lansink over verkoop Long John Silver

Ook de Nederlandse bondscoach, Jos Lansink reageert op de verkoop van Long John Silver. "Het wordt moeilijk om zijn plaats in te vullen."

"Jur beschikt niet meteen over een tweede toppaard, dat betekent een dubbel gemis." licht Lansink toe aan de Telegraaf. "Jur is al een lange periode een vaste waarde voor het Nederlandse team. De kracht van Jur en Long John Silver was dat ze echt om kunnen gaan met de druk. Hadden ze het oranje tenue aan, dan gingen ze er 100% voor."

"We moeten wel positief blijven. Dit is een kans voor andere combinaties om door te stoten", besluit de bondscoach nuchter.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:51

Dit is zo zonde, een geweldig paard.
Nederland verliest hier de beste combi van het moment uit het team.
Waarom heeft NOP hier niets mee gedaan ?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:45

Paard is onder contract geweest bij N O P maar eigenaren mogen altijd verkopen , en het contract was bijna afgelopen en moest opnieuw afgesloten, wat de eigenaren dus weigerden.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:57

Ohh dat is zo jammer.