Kampioenschapspaarden teruggetrokken uit veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Kampioenschapspaarden teruggetrokken uit veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 18:58

Bokt Nieuwsredactie
Sport

Afbeelding
Cathrine Dufour met Bohemian. Foto: © FEI/Liz Gregg

Op de agenda staat een nieuwe - uitzonderlijke veiling. Sportpferde Galleria, een Duits bedrijf van Dong Seon Kim zou midden november drie kampioenschappaarden veilen. Maar vandaag is duidelijk geworden dat deze paarden daar niet worden aangeboden.

In de veiling zouden Bohemian (Bordeaux), Galleria's Rosseti (Romanov) en Vincent Maranello (Blue Hors Zack) een nieuwe eigenaar zoeken. Cathrine Dufour reed Bohemian op de Olympische Spelen en won een EK-medaille. Rosseti haalde het EK in 2019 terwijl Maranello tijdens het afgelopen EK aan de start kwam.

Na heel wat publieke commotie zijn de paarden toch teruggetrokken uit de collectie.

Het bedrijf achter de veiling beoogde een verkoop van de paarden voor 15 januari 2024, de Olympische deadline voor nationaliteitswissels van paarden. Als een reactie startte Patrik Kittel een publieke opinie op sociale media. Hij uitte zijn ongenoegen met een emotioneel bericht.

"Ik heb echt geprobeerd Bohemian te redden samen met mijn sponsors. We willen een goede thuis voor hem, dit verdient hij niet."

In een reactie laat de veiling weten dat het paard steeds centraal staat. "De publieke opinie is wat ze is, daar hebben we geen probleem mee. Maar de paarden staan wel centraal."

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door JPitty op 01-11-23 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast.

JessicaD88

Re: Kampioenschapspaarden teruggetrokken uit veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:17

Weinig reacties vind niemand op bokt hier wat van hoe kan dat nou?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:20

JessicaD88 schreef:

Wat vind jij ervan Jessica. Ik weet niet waarom er zoveel verontwaardiging is en wat ik er van moet vinden. Dus zeg het maar.....

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:26

Verhaal van Kittel klopt niet volgens de galleria eigenaar.

Over t algemeen vinden zulke paarden hun nieuwe eigenaar viavia ...

Dufour heeft in n nieuw paard geïnvesteerd, de vraag is of die wist of Bohemian te koop zou komen of niet. En of ze dan wel of niet geïnteresseerd was.

Dus we weten niets, behalve dat er n heel roddelblad gehalte omheen hangt nu.

Hoop alleen, dat die goede paarden nu een fijne eigenaar krijgen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:46

Ja, voor mij is het 'rich men playing their game'-gehalte te hoog om er iets van te kunnen vinden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:13

Zuidlaardermarkt voor hotemetoten :+ .
Waarom zou dat erger zijn voor een paard dat prijzen heeft gewonnen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:10

senna21 schreef:

Nou idd. "We willen een goed huis voor hem. Dit heeft hij niet verdiend".
Alsof paarden die verkocht worden via een veiling per definitie verkeerd terecht komen :+

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:54

pien_2010 schreef:
JessicaD88 schreef:

Wat vind jij ervan Jessica. Ik weet niet waarom er zoveel verontwaardiging is en wat ik er van moet vinden. Dus zeg het maar.....

Haha nouja er zijn best veel dingen om wat van te vinden, bijv wat is de rol van Catherine in de verkoop vanuit haar stal. Ze doet zich toch wel voor alsof paarden op 1 staan. Dan is hier wel een beetje de vraag of ze helemaal geen invloed had kunnen hebben op waar Bohemian terecht kwam. Of vervolgens terugkopen kon regelen, of anders bijv een andere geschikte (jeugd)ruiter vinden.

Verder Kittel die blijkbaar het paard voor niets wilde hebben en een hoop poeha maakt over de veiling. En met hem lijkt het een heleboel mensen (behalve hier op bokt dus blijkbaar).

Tja en de veiling zelf, ik denk inderdaad van waarom is dat eigenlijk zo schadelijk voor een paard. Als die eigenaar dat dmv een veiling wil doen prima toch

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:55

Cayenne schreef:
senna21 schreef:

Nou idd. "We willen een goed huis voor hem. Dit heeft hij niet verdiend".
Alsof paarden die verkocht worden via een veiling per definitie verkeerd terecht komen :+

Ja mee eens dus!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 14:02

JessicaD88 schreef:
pien_2010 schreef:

Haha nouja er zijn best veel dingen om wat van te vinden, bijv wat is de rol van Catherine in de verkoop vanuit haar stal. Ze doet zich toch wel voor alsof paarden op 1 staan. Dan is hier wel een beetje de vraag of ze helemaal geen invloed had kunnen hebben op waar Bohemian terecht kwam. Of vervolgens terugkopen kon regelen, of anders bijv een andere geschikte (jeugd)ruiter vinden.

Verder Kittel die blijkbaar het paard voor niets wilde hebben en een hoop poeha maakt over de veiling. En met hem lijkt het een heleboel mensen (behalve hier op bokt dus blijkbaar).

Tja en de veiling zelf, ik denk inderdaad van waarom is dat eigenlijk zo schadelijk voor een paard. Als die eigenaar dat dmv een veiling wil doen prima toch

Helder bedankt!!