Friese amateurtrainer zegeviert in Wolvega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Friese amateurtrainer zegeviert in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 09:04

Trotr
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: smerikal/Flickr

Wolvega – De ochtendmeeting op Victoriapark kende donderdag enkele prachtige affiches. De races startten al om half 12, om live op de Franse tv uitgezonden te kunnen worden. Het programma bood ook ruimte aan de jongste talenten. Een nieuwe lichting tweejarige debutanten werden alweer verwelkomd.

Pikeur Robin Bakker uit Westhem reed Onmyway Fortuna stijlvol naar haar eerste zege. De talentvolle tweejarige deed haar naam eer aan door ondanks de weersomstandigheden klasse te tonen, en dat belooft wat voor de toekomst. Vervolgens won Niels Jongejans, die zijn paarden traint in Oudeschoot, de Prix Valet d’As, goed voor 2.500 euro prijzengeld. De mooiste overwinning van de dag mocht worden toegeschreven aan de schitterende Mistergoodnews. Het paard van de Friese amateurtrainer Imke de Jong, die al decennialang actief in de weer is met dravers vanuit Boornbergum. Aan de moeilijke vierjarige Mistergoodnews besteedde De Jong ongewoon veel aandacht om van hem een draver te maken die kan winnen. “Hy is een eigensinnich hynder, docht wat er sels graach wol, mar dat kin net oltyd no? Ik haw er hunderden oeren ynstoppe om him klear te krijen. Dat it dan hjoed lukt mei Tom dêrefter yn san koers is echt geweldich (Hij is een eigenzinnig paard, doet wat hij zelf graag wil, maar dat kan niet altijd nu? Ik heb er honderd uur ingestopt om hem klaar te krijgen. Dat het dan vandaag lukt met Tom daar achter in zeven koers is echt geweldig)”, zei een glunderdende De Jong na afloop.

beegee

Re: Friese amateurtrainer zegeviert in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:50

Ohhh wat leuk dat het hier genoemd wordt, de Prix Valet d’As is vernoemd naar mijn paard <3 Ik wist niet dat er dit jaar weer een was, grappig om daar via hier achter te komen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:54

beegee schreef:
Ohhh wat leuk dat het hier genoemd wordt, de Prix Valet d’As is vernoemd naar mijn paard <3 Ik wist niet dat er dit jaar weer een was, grappig om daar via hier achter te komen.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter