Charlotte Dujardin's Mount St John Freestyle verhuist voor Parijs 2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Charlotte Dujardin's Mount St John Freestyle verhuist voor Parijs 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 19:54

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Mount St John Freestyle en Charlotte Dujardin, hier tijdens de FEI World Equestrian Games
in Tryon, USA. Foto: FEI/Liz Gregg

Net voor de olympische deadline voor het wisselen van paarden, ziet de Britse amazone Charlotte Dujardin haar toppaard, Mount St John Freestyle, verhuizen naar de stallen van de Deense amazone Cathrine Laudrup-Dufour.

De 14-jarige merrie werd voor de helft aangekocht door Cathrine Dufour en de Zinglersen familie. "Voor mij is dit een droom die uitkomt", laat Dufour weten aan Horse & Hound. "Ze is zondermeer een uitzonderlijk paard. Echt dank je wel aan Charlotte Dujardin en Emma Blundell, om dit paard zover te brengen."

Mount St John Freestyle verzekerde een Britse bronzen medaille tijdens de 2018 Wereld Ruiter Spelen. Samen met Dujardin behaalde de viervoeter in Januari 2020 ook een persoonlijk record van ruim 89%. Op het palmares staat ook de winst van de Wereldbekermanche in Londen, in 2019.

"Mijn ander toppaard, Cassidy, ging vorig jaar met pensioen. Voor mij is Mount St John Freestyle de vrouwelijke versie van Cassidy", liet Cathrine nog weten.

Ayasha
Blogger

Re: Charlotte Dujardin's Mount St John Freestyle verhuist voor Parijs 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:19

Doodzonde. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 05:52

Freestyle stond al een hele poos niet meer bij Charlotte, in 2022 ging de merrie terug naar de eigenaar om mee te fokken, dus dat Charlotte haar ziet vertrekken naar Catherine klopt imo niet helemaal, de merrie was al weg.

En gelukkig heeft Charlotte genoeg goede paarden, en is Catherine ook een fijne amazone. Of ze het net zo goed gaat doen als Charlotte? Dat gaan we zien.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:32

Ik vind dit wel top nieuws! Cathrine is heel sympathiek in haar rijderij. Ben benieuwd hoe Freestyle loopt onder haar.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:13

Leuk nieuws en mooi paard!