Algemeen

Mount St John Freestyle en Charlotte Dujardin, hier tijdens de FEI World Equestrian Games
in Tryon, USA. Foto: FEI/Liz Gregg
Net voor de olympische deadline voor het wisselen van paarden, ziet de Britse amazone Charlotte Dujardin haar toppaard, Mount St John Freestyle, verhuizen naar de stallen van de Deense amazone Cathrine Laudrup-Dufour.
De 14-jarige merrie werd voor de helft aangekocht door Cathrine Dufour en de Zinglersen familie. "Voor mij is dit een droom die uitkomt", laat Dufour weten aan Horse & Hound. "Ze is zondermeer een uitzonderlijk paard. Echt dank je wel aan Charlotte Dujardin en Emma Blundell, om dit paard zover te brengen."
Mount St John Freestyle verzekerde een Britse bronzen medaille tijdens de 2018 Wereld Ruiter Spelen. Samen met Dujardin behaalde de viervoeter in Januari 2020 ook een persoonlijk record van ruim 89%. Op het palmares staat ook de winst van de Wereldbekermanche in Londen, in 2019.
"Mijn ander toppaard, Cassidy, ging vorig jaar met pensioen. Voor mij is Mount St John Freestyle de vrouwelijke versie van Cassidy", liet Cathrine nog weten.