[FOTO] KWPN IBOP Oosteind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elena1998

[FOTO] KWPN IBOP Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 20:35

* Bokt
Sport
Tekst & foto's door Elena de Keizer Fotografie

Afgelopen dinsdag, 10 oktober, ben ik afgereisd naar Oosteind om foto's te maken van de IBOP (dressuur) van het KWPN. Dit was voor mij de eerste keer dat ik aanwezig was tijdens een IBOP. De IBOP is een ééndaagse test. De jury beoordeelt het paard op stap, draf, galop, souplesse, houding en balans, rijd- en bewerkbaarheid en aanleg als dressuurpaard. De paarden worden door hun eigen ruiters of amazones gereden. Ze rijden eerst een dressuurproef. Vervolgens wordt er nog een presentatie onder het zadel verreden op aanwijzing van de jury. Dit gebeurt in een groep van twee tot vier combinaties. Daarna kan het paard aangeboden worden voor stamboekopname.

De eerste combinatie startte om 8 uur. Ik wou graag op tijd aanwezig zijn, dus ik zat al om 6.15 in de auto om rond 7.30 aan te komen op de locatie. Het was een erg leuke, leerzame en lange dag! Rond 19.30 was ik weer thuis. Helaas is het om 8 uur nog vrij donker. Ik vond het dan ook erg lastig om in een binnenbak te fotograferen op dat tijdstip. Ik zal jullie eerst de foto's van de IBOP laten zien en daarna nog enkele van de stamboekopname. De eerste combinatie, Jos Hoogendoorn met Danciana, behaalde 80,5 punten.

Afbeelding
Jos Hoogendoorn met Danciana

De juryleden waren mw. M. Dorresteijn en dhr. B. Bax. Op onderstaande foto's is te zien dat zij in de baan aanwijzingen geven aan de combinaties na de proef.

Afbeelding

Afbeelding

Kim Noordijk met Novalida v/d Waalsehoeve behaalden die dag de hoogste score, namelijk 85 punten.
Afbeelding
Kim Noordijk met Novalida v/d Waalsehoeve

Afbeelding
Mara Visser met Orebe B

Afbeelding
Gerrel Vink met Phylou

Afbeelding
Mara Visser met Opradin S

Afbeelding
Kim Noordijk met Paulina

Afbeelding
Britt Konings met Piacenza G

Afbeelding
Marielle Spierings met Pinky Promise PP

Afbeelding
Tom Verhoeven met Photogenic CLD

Dan zal ik nu nog enkele foto's laten zien tijdens de stamboekopname. Bij een stamboekopname wordt het paard gemeten en wordt het exterieur van het paard beoordeeld op stand, alsook de stap en draf op een harde ondergrond.

Afbeelding
Olympevanck PP

Afbeelding
Luna G

Afbeelding
Ocean of Gold Diamond-Utopia

Elisa2

Re: [FOTO] KWPN IBOP Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:53

Foto's zien er goed uit hoor!

Zou zelf het liefst nog de afstamming bij de paarden zien.

Seven

Re: [FOTO] KWPN IBOP Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:19

Leuk verslag zo zeker voor mensen die nog geen ibop eerser hebben gezien/gereden.
Maar ook ik mis de afstamming bij de paarden :D