Sport
Tekst door Cynn, foto's door Gilian van Harmelen van Ros Fotografie
Mijn mede-collega fotografen hebben al twee mooie topics gemaakt van dit prachtige evenement, maar ik kon het niet laten om nog even extra terug te blikken op Boekelo.
Jammer genoeg kon ik er onverwachts zelf niet bij zijn, ik lag met nierstenen en morfine thuis op de bank voor de tv.
Maar mijn partner Gilian heeft de lange reis richting Enschede gemaakt om voor onze opdrachtgever ACSI sfeerfoto’s te maken in en rondom hun tent, maar ook van teamlid Janneke Boonzaaijer. Tussendoor had Gilian nog tijd om van diverse andere deelnemers foto’s te schieten die ook voorbij kwamen. Aangezien ik zijn foto’s supergaaf vind geworden en wij vanaf 1 januari 2024 gaan stoppen als fotografen voor bokt.nl, wil ik zijn foto’s toch hierbij nog graag in het zonnetje zetten.Indien jullie nieuwsgierig zijn naar ons verslag van vorig jaar, kunnen jullie deze hier nog bekijken.
Aangezien Gilian dus ook een opdracht had en ik jammer genoeg niet mee kon, stond hij er alleen voor en is het hem vanzelfsprekend niet gelukt om het hele terrein over te gaan. Hij is voornamelijk bij het inrijden geweest, de start & finish, enkele hindernissen mee kunnen pakken en bij de na verzorging van de paarden na het finishen. Kijken jullie toch nog even mee naar wat hij gemaakt heeft?

Robin Godel (SUI) met Global DHI bij het losrijden.
Echtpaar Price even napraten na de finish van Jonelle met haar eerste paard.
Julia Krajewski (GER) had aardig wat pech met Nickel 21. Uiteindelijk hield voor hun het feest op na een nat pak in de tweede waterbak.

Nogmaals, nog voor haar start.

Alle paarden werden uitstekend verzorgd na de wedstrijd.

Heerlijk, wat verkoeling na een zware cross.

Adriaan Smeulders (NED) met zijn mooie schimmel in actie.

Nog even de laatste voorbereiding voor de start.

Waar ook wederom een overleg momentje tussen echtpaar Price bij hoort

Tim Price in actie.

Een blik van gezonde spanning misschien wel bij Lara De Liedekerke-Meier (BEL).

En ook hier reed mening ruiter met het welbekende paardenknuffel op de rug. Sebastien Cavaillon (FRA) droeg er ook één.

Merel Blom-Hulsman met de bondscoach.

En blijdschap na het rijden van een mooie cross.

De winnaar van deze wedstrijd, de Fransman Nicolas Touzaint!
En ook enorme vreugde bij Janneke richting de finish! Zij werd ook de winnaar van het NK dit weekend.

Teamwork!

En ook een zeer tevreden Sanne de Jong met Andrew Heffernan, de bondscoach.

Hier Kris Vervaecke (BEL) met Guantanamo van Alsingen.

Bekend van Social Media, de Zweed Pontus Hugosson met Zin Fire. Helaas moest hij bij de tweede waterbak besluiten de cross te verlaten.

Moeder zijn kan je natuurlijk niet uitzetten, zelfs niet op wedstrijd

Beau Posthumus met Smokie is hier op weg naar de startbox onder begeleiding van Marcelle de Kam.

En daar gingen ze!

Ik doe het ze niet na, die relaxte blikken vlak voor zo’n zware cross.

Ik was heel blij Stephan Hazeleger met James Bond te zien na hun nare val in Varsseveld laatst. Blijft een fantastische combinatie om te zien.

Patrick Martin Byrne (IRL) vliegt hier met Oughterard Diva.

Morgane Euriat (FRA) met Baccarat d'Argonne.

Met een mooie zonnetje hier Benjamin Massie (FRA) op de foto.

Maartje van Riel (NED) op weg naar de finish!

En wat was ze toch ontzettend blij met haar paard Eppo, heerlijk om naar te kijken.

En toen had Maartje nog even een gezellig momentje met Kristy Snepvangers om na te praten over haar cross.
Hopelijk hebben jullie net zo genoten van deze sfeerimpressie van Gilian als ik dat deed

Top 5 uitslag Individueel
1. Nicolas Touzaint (FRA) – Diablo Menthe met totaal 25.4 strafpunten.
2. Lara de Liedekerke-Meier (BEL) – Ducati d’Arville met totaal 28.6 strafpunten.
3. Rosalind Canter (GBR) – MHS Seventeen met totaal 28.6 strafpunten.
4. Selina Milnes (GBR) – Cooley Snapchat met totaal 29.9 strafpunten.
5. Luc Chateau (FRA) – Bastia de l’Ebat met totaal 30.2 strafpunten.
*Wegens een snellere tijd in de cross, is zij boven de nummer 3 uitgekomen met een gelijk aantal strafpunten.
Top 3 FEI Nations Cup Finale
1. Frankrijk met totaal 97.8 strafpunten.
2. Groot-Brittannië met totaal 111.2 strafpunten.
3. België met totaal 129.0 strafpunten.
Top 3 Nederlands kampioenschap Eventing
1. Janneke Boonzaaijer – I’m Special N met totaal 40.8 strafpunten.
2. Merel Blom-Hulsman – Vesuve d’Aveyron met totaal 43.1 strafpunten.
3. Sanne de Jong – Global Faerlie Flashy met totaal 51.9 strafpunten.
Klik hiervoor de volledige individuele uitslag.