Jolanda Adelaar heeft op haar social media bekend gemaakt dat haar fjord Super Guus is overleden. 'Mijn onverwoestbare rots in de branding die mij letterlijk en figuurlijk heeft gedragen wanneer het leven moeilijk was. Door hem ben ik wie ik vandaag ben. Hij is deel van mij en zijn verlies voelt als een groot gat dat in dit leven nooit meer kan worden gedicht. Zijn leven droeg een belangrijke boodschap mee en Super Guus werd een inspiratie voor velen in de paardensportwereld. In de jaren 0 trok hij duizenden fans naar zijn optredens. De fjord die alles kon. Hij is een Nederlandse legende. Ik ben dankbaar dat hij 27 jaar aan mijn zijde mocht staan. Super Guus is 30 jaar geworden.'
Jolanda Adelaar leerde Guus kennen toen ze twaalf jaar oud was. Zodra Jolanda op wedstrijd ging met Guus, is ze in twee jaar tijd van de B naar het Z2 gereden. Het duo werd kringkampioen en behaalde meer dan 20 winstpunten in het Z2. Jolanda slaagde er echter in om samen met haar Fjord door te dringen tot de ZZ-Licht dressuur in de wedstrijdsport. Daarmee was Guus, ook bekend als "Super Guus", het eerste fjordenpaard dat meereed in de subtop van de Nederlandse dressuur.
Och jeetje. Dat is toch wel een icoon die is heengegaan. Heel veel sterkte gewenst met het verlies. Hij (jullie) is een voorbeeld geweest voor vele ruiters van Fjorden en andere rassen. Veel respect!
30 jaar geworden! Niet alleen Super Guus, maar ook Super Jolanda. Wat een top team die twee. Dat gaat niet meevallen om na 27 jaar samen Guusloos te zijn...
Griffioen
Geplaatst: 11-10-23 15:43
Superguus Wat vreselijk, veel sterkte.
De reden van overlijden is mij niet bekend.
pien_2010
Geplaatst: 11-10-23 16:20
Super Guus, paar keer show zien rijden in zijn jonge jaren toen wij ook show reden met de merens. Sterkte Jolanda. Wat zul je hem missen. Ik heb goede herinneringen aan ons gezellige gesprekje ooit. Liefs Pien.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
ah nee Super Guus, jammer dat deze legende er niet meer is. Hij heeft velen geïnspireerd en laten zien dat Fjorden niet alleen maar trekpaarden of buitenrit-paarden hoeven te zijn. wat een mooie leeftijd heeft hij gehaald.
Ach, Guus … een legende. Geweldig wat dat paard allemaal heeft gedaan met Jolanda! Mooie leeftijd, maar wat gaat ze hem vast missen.
Cowgirl
Geplaatst: 11-10-23 18:27
Ach jee....Super Guus.
Hoe bizar ook ik dacht vanmiddag aan hem, heel even toen ik terug kwam van mijn ritje met mijn fjord. Die is 25 en na jaren ploeteren doet hij het het laatste half jaar zo enorm goed. Een soort Super Guus dacht ik vanmiddag.....en dan lees je dit.
Ik wens Jolanda heel veel sterkte met het verlies van haar Super Guus.
Wat verdrietig. Hij is echt een icoon. Ik dacht van de week nog aan hem. Deze combinatie was altijd een voorbeeld voor mij. Zo fijn afgericht, tevreden paard in de proef. Geen spanning bij beide. Echt heerlijk om naar te kijken. Heel veel sterkte voor iedereen die van hem hield..
loez
Geplaatst: 11-10-23 20:03
Rauka schreef:
30 jaar geworden! Niet alleen Super Guus, maar ook Super Jolanda. Wat een top team die twee. Dat gaat niet meevallen om na 27 jaar samen Guusloos te zijn...
Ach, Guus... Rust in vrede Guus. Heel veel sterkte Jolanda en iedereen die hem kende
Liesje89
Geplaatst: 11-10-23 21:58
Ach! Nadat ik een show had gezien op de UPD wilde ik een tijd lang heel graag een Fjord. Ik vond Guus geweldig! De Fjord is er niet gekomen, maar ik ven Super Guus nooit vergeten. Heel veel sterkte met het verlies van Guus!