Pony krijgt allergische reactie door bezoekers kinderboerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Pony krijgt allergische reactie door bezoekers kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 16:35

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet Tinkie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Pony Tinkie kreeg een allergische reactie nadat bezoekers van de kinderboerderij waar ze staat de regels aan hun laars lapten.

Bezoekers voerden planten aan Tinkie, die buiten het hek van kinderboerderij Contactweide in Boskoop groeien. Tinkie bleek allergisch voor die planten te zijn, waardoor de kinderboerderij met extra (veearts)kosten te maken kreeg. De pony is niet het enige slachtoffer, want geit Frutje brak haar poot, nadat een bezoeker haar over het hek tilde.

Volgens Marco, de beheerder, is dit soort incidenten geen gewoonte. "Dit soort gebeurtenissen zijn wel echt extreem. Het is gewoon heel erg dom dat iemand een volwassen geit heeft opgetild. De geit heeft haar poot gebroken door de klap van haar eigen gewicht."

De kinderboerderij roept op Facebook op of iedereen zich aan de geldende regels wil houden. "De dieren krijgen echt voldoende eten van ons. Ook al staan ze nog zo hard te bedelen, want zij hebben geen stop. Er is altijd wel iemand van de kinderboerderij te vinden voor hulp. Wij waarderen het als een ieder zich aan deze regels houdt en hier met elkaar alert op blijft. Dit komt de gezondheid van onze dieren ten goede."

Gebruikte bronnen:

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:36

Bij veel mensen is dit wel degelijk een gewoonte. Maakt niet uit hoeveel bordjes er staan en hoevaak je ze aanspreekt en uitlegt waarom het niet de bedoeling is, veel mensen vinden het erbij horen dat je de dieren in een kinderboerderij of dierentuin mag voeten. En dan ook nog eens boos worden als je er wat van zegt.
Heftig wel van de geit, hoop dat die mensen flink geschrokken zijn en de kosten van de arts hebben betaald.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:10

Niet alleen een kinderboerderij of een dierentuin. Ook gewoon privéweilanden.
De mooiste oogst hier was toen ze nog langs een druk fietspad stonden. Lag er een keer een lading friet naast het hek in het land.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:21

Of je geeft een demo met je paarden en puberkind geeft je pony een rotschop en paps staat erbij te lachen. Mensen zijn soms echt ziek in hun kop, maar ik mag het puberkind geen rotschop terug geven. Gelukkig heeft ponylief dat voor me gedaan...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:22

Wat dacht je van kerststol met spijs. Gelukkig zag ik het gebeuren en heb het teruggegeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pony krijgt allergische reactie door bezoekers kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:24

Hier laatst ook drie jonge geitjes van het dierenweitje overleden omdat bezoekers brood over het hek hadden gegooid.
En er hangen overal borden, maar ze blijven het helaas doen...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:54

De verstandelijke vermogens van de mens lijken in rap tempo achteruit te gaan.
En dan moet de vapende generatie nog volwassen worden…

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:49

Oh en collegaatje van mij ook (niet te slimste).
Zegt ook gewoon dat ze ergens bij een wei dieren heeft gevoerd. Als ik dan vraag of de eigenaar dat goed vind en zo niet, dat ze dat dan niet moet doen, zegt ze dat ze dat leuk vind. Of dat bruin brood wel mag.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:52

Cayenne schreef:
Hier laatst ook drie jonge geitjes van het dierenweitje overleden omdat bezoekers brood over het hek hadden gegooid.
En er hangen overal borden, maar ze blijven het helaas doen...

Pensverzuring,heb ook al menigmaal met een geitje gezeten zo. Mensen kieperen gewoon complete broden over het hek. Ondanks een bordje. De volgende keer hang ik er een gruwelijke foto naast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:30

Het was inderdaad pensverzuring! Heel sneu.

Kopmeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:54

paars schreef:
De verstandelijke vermogens van de mens lijken in rap tempo achteruit te gaan.
En dan moet de vapende generatie nog volwassen worden…

Helaas niet alleen jongeren, hier in het dorp echt heel veel oude mensen die de plaatselijke geiten (privé weiland met hoog gaas hek) hele broden blijven voeren. Vreselijk.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 10:48

JudithO schreef:
Niet alleen een kinderboerderij of een dierentuin. Ook gewoon privéweilanden.
De mooiste oogst hier was toen ze nog langs een druk fietspad stonden. Lag er een keer een lading friet naast het hek in het land.

Bij ons toen de avondvierdaagse langs was geweest, de kinderen hadden allemaal een appel gekregen onderweg, maar deze niet op gegeten en in de wei waar mijn paard staat gegooid. Samen met crackers/komkommer en noem maar op...ik denk dat er wel 100 appels lagen. Was een flinke opruimklus kan ik zeggen.

Ik heb dit gemeld bij de organisatie, maar die vond dat ik dan maar bij de wei moest gaan staan de hele avond...ik zei dat ze beter die appels niet uit konden delen :roll: , want ze worden toch niet opgegeten door de kinderen. Kwam er in ieder geval op neer dat het goed bedoeld was en dat het mijn probleem was.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:04

niet met dieren, maar wel wat met aso gedrag. Ik was vanochtend weer eens bij mijn favo plekje bij Ibbenburen. Daar kom ik al 15 jaar. 15 jaar geleden heerlijk rustig. Het werd in de loop der jaren drukker, maar niks storends. Totdat het gebied in nederland goed bekend werd. Waar eerst enkel duitse kentekens te zien waren, steeds meer nederlandse. En ja hoor. Waar het jaaaaren goed gegaan is:overal rode linten. Afzetborden, omdat de nederlanders gewoon bij mensen op de oprit parkeren, bordjes met niet buiten de paden mountainbiken, complete afzetting aan de overkant vd straat, omdat veelal nederlanders (vorige keer al gezien) daar, ondanks verbodsborden, toch gewoon parkeren. En overal nederlandse verpakkingen. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar opvallend is t wel.