[FOTO] SGW Ysselsteyn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elena1998

[FOTO] SGW Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 21:31

* Bokt
Sport
Tekst & foto's door Elena de Keizer Fotografie

Afgelopen weekend ben ik naar de SGW wedstrijd geweest in Ysselsteyn. Hierbij moeten de deelnemers eerst een dressuurproef rijden, vervolgens een springparcours rijden en als laatst gaan de deelnemers het crossparcours afleggen. Het was beide dagen prachtig weer!

Afbeelding

Dit was voor mij de eerste cross wedstrijd die ik ging fotograferen. Hierdoor wou ik graag op tijd aanwezig zijn. De dressuur begon op zaterdag om 8.00 uur, maar de cross pas om 10.15. Hierdoor heb ik nog enkele combinaties in de dressuurproef gefotografeerd voordat ik zelf de cross ging lopen.

Afbeelding
Kristy Snepvangers met Millstream Masara

De laatste hindernissen van de klasse BB tot en met M voor de finish.
Afbeelding

Doordat de dressuurproeven in meerdere ringen verreden worden, zijn er meerdere winnaars per klasse. De dag begon met de klasse M. Janneke Boonzaaijer en Megan Janssen hebben deze klasse gewonnen!

Afbeelding
Janneke Boonzaaijer met N-Sinadja Vm

Voordat de cross van klasse L startte ben ik nog even naar het springterrein gelopen. Het terrein lag er mooi bij en voor de kinderen waren er verschillende dingen geregeld zoals een springkussen en een stokpaardencross.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens deze korte pauze heb ook van een paar deelnemers foto's van het springen gemaakt. Waaronder van deze combinatie!

Afbeelding
Sarah Smit met Eszra M

Voor de klasse L waren er ook weer 2 eerste prijswinnaars, namelijk Joyce Franken en Robin van der Zanden.

Afbeelding
Joyce Franken met Hallah

De klasse B werd op beide dagen verreden. De winnaars van de zaterdag zijn Vera Wassenberg, Linda Cruts en Noor Cuppens. De winnaars van de zondag zijn Sander de Blaauw en Aukje Klaasen!

Afbeelding
Linda Cruts met Valentino

Er waren veel enthousiaste paarden zoals op onderstaande foto te zien is!

Afbeelding
Sylvia Huberts-Janssen met Comtessa

Daarnaast is het ook erg belangrijk om de tijd in de gaten te houden tijdens de cross!

Afbeelding
Janine Francken met Faresca B

Op zondag begon de cross wat eerder, namelijk om 9.00 uur met de klasse BB 70/80 paarden. Journey Dijkman heeft deze klasse gewonnen! Later op de dag werd er ook een klasse BB 50/60 voor paarden verreden. Deze klasse heeft Sam van Loon gewonnen.

Afbeelding
Journey Dijkman met Luana Moon

Op de zondag werden verder alle pony klassen verreden. Tess Aerts heeft de klasse L voor C/D/E pony's gewonnen.

Afbeelding
Tess Aerts met Mikki

De klasse B voor pony's werd verdeeld over een lange en een korte route. De winnaars van de lange route zijn Roxan Coenen en Nica Bertens. De winnaars van de korte route zijn Suus van den Brekel en Rian Koster.

Afbeelding
Rian Koster met Kantje's Dino

De laatste klasse was de BB voor de pony's! Deze is gewonnen door Guusje Litjens.

Afbeelding
Guusje Litjens met Pablo

Het was voor mij een erg geslaagd weekend. Ik heb erg genoten van deze goed georganiseerde wedstrijd en de deelnemers! Volgend jaar zal ik ook zeker proberen weer aanwezig te zijn tijdens deze wedstrijd!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:45

Wat een leuk verslag!

en wat leuk dat je dan gelijk 2 dagen gaat fotograferen bij een nieuwe discipline.
Wat vond je van zo'n eventing wedstrijd?
Of was je er zelf wel al vaker geweest?

Oscar
Forumcoördinator

Re: [FOTO] SGW Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:30

Wat een gave foto's en wat een leuk verslag!
Die foto met die wapperbenen is wel geniaal :))
Dank je wel dat je voor ons verslag hebt gedaan!!!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:11

Leuke foto's, maar die had ik natuurlijk al gezien op je pagina.
Heerlijke foto van mij met mijn over enthousiaste verzorgpaardje <3 .
Wat ging ze lekker door de cross en het springen.
Ik hoop dat je 2 leuke dagen hebt gehad. Wij hebben in ieder geval genoten met rijden op zaterdag en met helpen op zondag.

Elena1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 16:34

Dankjewel allemaal!

pol013 schreef:
Wat een leuk verslag!

en wat leuk dat je dan gelijk 2 dagen gaat fotograferen bij een nieuwe discipline.
Wat vond je van zo'n eventing wedstrijd?
Of was je er zelf wel al vaker geweest?

Ik ber er ooit een keer geweest toen ik vrij jong was, maar ik vond het erg leuk. Ze maken toch een behoorlijke snelheid ten opzichte van het rijden tijdens een springwedstrijd. Ook vond ik het erg leuk om de verschillende disciplines samen te zien! Daarnaast was de sfeer ook erg fijn!

Rivano

Re: [FOTO] SGW Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:10

Gave foto's! Altijd leuk om te zien hoe creatief ze zijn met cross hindernissen.

> klasse BB 70/80 paarden
> klasse BB 50/60 voor paarden

Hoe zit dat precies? Beide zijn BB maar met verschillende hoogtes? Is 1tje langer, of lager maar technisch moeilijker?

Zit eraan te denken om mijn paard die nu in springtraining staat ook in eventing te laten oefenen aangezien de trainer dat vroeger altijd succesvol gedaan heeft. Wel slecht voor mijn hart lijkt me, maar paardlief vond de oefencross meer dan geweldig.

Elena1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 10:55

Rivano schreef:
Gave foto's! Altijd leuk om te zien hoe creatief ze zijn met cross hindernissen.

> klasse BB 70/80 paarden
> klasse BB 50/60 voor paarden

Hoe zit dat precies? Beide zijn BB maar met verschillende hoogtes? Is 1tje langer, of lager maar technisch moeilijker?

Dankjewel! De klasse BB 50/60 is inderdaad lager, heeft minder hindernissen en de afstand is korter dan de klasse BB 70/80. De klasse BB 70/80 had namelijk 13 hindernissen waaronder 1 dubbelsprong en de klasse BB 50/60 had 12 hindernissen zonder dubbelsprong.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 07:46

Elena1998 schreef:
De klasse BB 50/60 is inderdaad lager, heeft minder hindernissen en de afstand is korter dan de klasse BB 70/80. De klasse BB 70/80 had namelijk 13 hindernissen waaronder 1 dubbelsprong en de klasse BB 50/60 had 12 hindernissen zonder dubbelsprong.

Dank je wel! Mijn paard gaat volgend jaar ook een keer voor de fun een SWG starten als afwisseling op het springen met haar trainer en ben me al beetje aan het verdiepen.

Maar uhm.... 70/80 en dan heet het BB?! B-)
Ik ben echt een watje. :+ Maar goed, ik doe dan ook geen SWG. Maar vind het altijd wel gaaf om te zien.