Sport
Tekst & foto's door Elena de Keizer Fotografie
Afgelopen weekend ben ik naar de SGW wedstrijd geweest in Ysselsteyn. Hierbij moeten de deelnemers eerst een dressuurproef rijden, vervolgens een springparcours rijden en als laatst gaan de deelnemers het crossparcours afleggen. Het was beide dagen prachtig weer!

Dit was voor mij de eerste cross wedstrijd die ik ging fotograferen. Hierdoor wou ik graag op tijd aanwezig zijn. De dressuur begon op zaterdag om 8.00 uur, maar de cross pas om 10.15. Hierdoor heb ik nog enkele combinaties in de dressuurproef gefotografeerd voordat ik zelf de cross ging lopen.

Kristy Snepvangers met Millstream Masara
De laatste hindernissen van de klasse BB tot en met M voor de finish.

Doordat de dressuurproeven in meerdere ringen verreden worden, zijn er meerdere winnaars per klasse. De dag begon met de klasse M. Janneke Boonzaaijer en Megan Janssen hebben deze klasse gewonnen!

Janneke Boonzaaijer met N-Sinadja Vm
Voordat de cross van klasse L startte ben ik nog even naar het springterrein gelopen. Het terrein lag er mooi bij en voor de kinderen waren er verschillende dingen geregeld zoals een springkussen en een stokpaardencross.

Tijdens deze korte pauze heb ook van een paar deelnemers foto's van het springen gemaakt. Waaronder van deze combinatie!

Sarah Smit met Eszra M
Voor de klasse L waren er ook weer 2 eerste prijswinnaars, namelijk Joyce Franken en Robin van der Zanden.

Joyce Franken met Hallah
De klasse B werd op beide dagen verreden. De winnaars van de zaterdag zijn Vera Wassenberg, Linda Cruts en Noor Cuppens. De winnaars van de zondag zijn Sander de Blaauw en Aukje Klaasen!

Linda Cruts met Valentino
Er waren veel enthousiaste paarden zoals op onderstaande foto te zien is!

Sylvia Huberts-Janssen met Comtessa
Daarnaast is het ook erg belangrijk om de tijd in de gaten te houden tijdens de cross!

Janine Francken met Faresca B
Op zondag begon de cross wat eerder, namelijk om 9.00 uur met de klasse BB 70/80 paarden. Journey Dijkman heeft deze klasse gewonnen! Later op de dag werd er ook een klasse BB 50/60 voor paarden verreden. Deze klasse heeft Sam van Loon gewonnen.

Journey Dijkman met Luana Moon
Op de zondag werden verder alle pony klassen verreden. Tess Aerts heeft de klasse L voor C/D/E pony's gewonnen.

Tess Aerts met Mikki
De klasse B voor pony's werd verdeeld over een lange en een korte route. De winnaars van de lange route zijn Roxan Coenen en Nica Bertens. De winnaars van de korte route zijn Suus van den Brekel en Rian Koster.

Rian Koster met Kantje's Dino
De laatste klasse was de BB voor de pony's! Deze is gewonnen door Guusje Litjens.

Guusje Litjens met Pablo
Het was voor mij een erg geslaagd weekend. Ik heb erg genoten van deze goed georganiseerde wedstrijd en de deelnemers! Volgend jaar zal ik ook zeker proberen weer aanwezig te zijn tijdens deze wedstrijd!

.
Maar goed, ik doe dan ook geen SWG. Maar vind het altijd wel gaaf om te zien.