Op Texel is een meisje onder een paard gekomen

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Op Texel is een meisje onder een paard gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-23 13:12

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Zaterdagochtend raakte een meisje ernstig gewond bij een ongeval met een paard aan de Dorpsstraat in De Koog op Texel. Het meisje kwam door onbekende oorzaak onder het paard terecht.

Het AD schrijft dat het meisje een paard vast hield voor een hoefsmid toen het fout ging. Twee ambulances kwamen met spoed ter plaatse.
Ambulancemedewerkers hebben haar gestabiliseerd en in een vacuümmatras richting 't Horntje vervoerd, waar een traumahelikopter klaarstond. De trauma-arts heeft het slachtoffer verzorgd, waarna ze met de helikopter naar het UMC in Amsterdam is overgebracht.

Het betreffende paard behoort tot een huifkarbedrijf. Als gevolg van het ongeval zijn alle ritten voor de rest van de dag geannuleerd.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 01-10-23 10:35, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

Freyr

Re: Meisje komt onder paard terecht en raakt ernstig gewond op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:30

Wat een bizar ongeluk! Bij huifkar denk ik gelijk aan Jan Plezier en dan heb je het niet over de kleinste paarden.

Hopelijk maakt het meisje het goed en komt het huifkarbedrijf hier goed overheen.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:43

Ach nee.. ten eerste verschrikkelijk voor het meisje maar ik gun dit het huifkarbedrijf ook niet.. fantastische mensen die echt goed zijn voor hun dieren. Ik hoop dat alle betrokkenen er weer bovenop komen..

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 15:59

Freyr schreef:
Wat een bizar ongeluk! Bij huifkar denk ik gelijk aan Jan Plezier en dan heb je het niet over de kleinste paarden.

Hopelijk maakt het meisje het goed en komt het huifkarbedrijf hier goed overheen.

Denk ook de Jan plezier. Hun opstapplaats zit in de straat en Plaats waar het ongeluk gebeurd is. Zijn inderdaad niet de kleinste paarden..... :(

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 07:41

Ik kan me ook voorstellen dat als je onder zo'n zwaar paard terecht komt dat de verwondingen groot zijn.

Ik hoop dat het mee valt uiteindelijk en ze er weer helemaal bovenop komt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie