Rengerswetering is de paardenpoep beu

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Rengerswetering is de paardenpoep beu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-23 19:41

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Dark Dwarf/Flickr

De bewoners van de wijk Rengerswetering in Bunschoten-Spakenburg zijn het beu: iedere keer weer ligt er paardenpoep. Twee weken geleden reden twee amazones door een speeltuin aan de Bunschoter Veenkamp. De mest die hun paarden achterlieten op het grasveld, hebben ze laten liggen. Vorige week donderdag was het opnieuw raak: er lag een dampende hoop op een stoep aan de Oostelijke Randweg.

Volgens de wet mogen ruiters met hun paard niet op de stoep. Ze moeten gebruik maken van een ruiterpad, en als dat er niet is, moeten ze in de berm of op de rijbaan rijden. De gemeente Bunschoten heeft niet in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) opgenomen dat ruiters de mest van hun paarden moeten opruimen.

Gebruikte bronnen:

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

Supervixen

Re: Rengerswetering is de paardenpoep beu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:22

Dit is toch wel groot nieuws zeg.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:05

Ik woon toevallig in deze wijk en vind dit wel erg overdreven...

Soms ligt er ergens een verdwaalde hoop op het fietspad. Een rondje om de wijk is één van de weinige rondjes waar je niet van je paard gereden wordt door auto's of motoren...

Ruiterpad is hier nergens. Waren er wel maar zijn allemaal verbrede fietspaden geworden nu.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 05:41

Poep op een speeltuin laten liggen vind ik wel echt asociaal. Ruim de mest gewoon op.

Verder is het wel een karig nieuwsbericht.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 07:11

Dat hangt er voor mij vanaf of het aan de rand van de speeltuin is of echt middenin. De rand van de speeltuin is wat mij betreft gewoon berm. Hier schoppen we het indien niet langs een gevaarlijke weg in de berm. Of mijn pony gaat zelf al stilstaan in de berm. Op het fietspad zelf is wel rete irritant namelijk, dus dan doen we het altijd de berm in.

Alex en Jorie <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 07:16

Ik vind het fijn voor de bewoners van Rengerswetering dat dit hun grootste zorg is.

Overigens ruim ik de poep van mijn paard altijd op, wel een tikje aso om het te laten liggen in een woonwijk.

Homo sapiens non urinat in ventum.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:16

LieZ_Horses schreef:

Soms ligt er ergens een verdwaalde hoop op het fietspad. Een rondje om de wijk is één van de weinige rondjes waar je niet van je paard gereden wordt door auto's of motoren...

Ruiterpad is hier nergens. Waren er wel maar zijn allemaal verbrede fietspaden geworden nu.

Wel heel krom he..alle ruiterpaden weghalen en dan gaan zeuren over poep.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:17

LieZ_Horses schreef:

Er zijn tegenwoordig heel veel mensen die zeiken om het zeiken. Veelal mensen die zelf een probleem hebben. Niet gehoord, niet gezien voelen... en dan ga je zeiken zeuren schreeuwen en krijg je aandacht - want negatieve aandacht is ook aandacht.
En in de afgelopen 15 jaar hebben de mensen langzaam "geleerd" dat als je maar hard genoeg schreeuwd en jankt en dat flink volhoud je respons krijgt. En dit is in de afgelopen paar jaar flink versterkt.

Het is maar net waar je je druk over kunt maken hè.

Mijj mening: pak een schep en doe het bij je plantjes. Gratis mest! Wat wil je nog meer.

Mijn god wat een kul,pf

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:15

Elisa2 schreef:
LieZ_Horses schreef:

Wel heel krom he..alle ruiterpaden weghalen en dan gaan zeuren over poep.

Lariekoek, Bunschoten had nauwelijks of geen 'ruiterpaden'. Mochten er verdwenen zijn dan is dat op last van de Gemeente en niet van de bewoners van deze wijk. Bovendien is stront laten liggen in een wijk, of het nu honden of paarden stront is buitengewoon asociaal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:20

LieZ_Horses schreef:

Ruiterpaden? De nieuwe fietspaden naar het centrum zijn aangelegd in wat bermen, met name langs de Oostelijke rondweg, die geen ruiterpad waren.
Het wandel en fietspad rond De Akker(begraafplaats) wordt ook regelmatig gebruikt als ruiterpad, met mest als gevolg.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:27

Ach ja, ze moesten eens weten wat een teringzooi aan blikjes en andere verpakkingen er in het buiten gebied in de bermen geflikkerd word en waar groepen vrijwilligers ( omwonenden) dit moeten opruimen omdat de gemeente dat niet doet!!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:27

Of in de weilanden gegooid en het dus in de balen voordroog of in het kuilgras voor de koeien terecht komt met dode koeien als gevolg. Hier maken de boeren terecht spandoeken of borden om de recreanten daar op te wijzen maar heb niet de indruk dat het veel helpt. Zelf ook al snoepverpakkingen en blikken uit de wei van mijn schapen moeten halen. Die wordt in de zomer nl ook gemaaid om voor hooi of voordroog te dienen voor mijn paarden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 07:19

Horsie84 schreef:
LieZ_Horses schreef:

Er zijn tegenwoordig heel veel mensen die zeiken om het zeiken. Veelal mensen die zelf een probleem hebben. Niet gehoord, niet gezien voelen... en dan ga je zeiken zeuren schreeuwen en krijg je aandacht - want negatieve aandacht is ook aandacht.
En in de afgelopen 15 jaar hebben de mensen langzaam "geleerd" dat als je maar hard genoeg schreeuwd en jankt en dat flink volhoud je respons krijgt. En dit is in de afgelopen paar jaar flink versterkt.

Het is maar net waar je je druk over kunt maken hè.

Mijj mening: pak een schep en doe het bij je plantjes. Gratis mest! Wat wil je nog meer.

Mijn god wat een kul,pf

Vind dat je wel een beetje gelijk hebt. In iedergeval van dat die hardste schreeuwt je wellicht in je gelijk gesteld wordt. Of je dat ook daadwerkelijk hebt is een ander verhaal.
Mensen zijn overgeorganiseerd. Kunnen niets meer van een ander hebben, het moet volgens hun structuren.
Als berichten zoals deze de krant én voorpagina Bokt halen moeten we ons toch een af gaan vragen waar het mis ging .....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie