Horseboarden op het strand, voor starters!!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Mar_jolijn

Horseboarden op het strand, voor starters!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-23 18:34

*Bokt.nl
Algemeen

Open training Horseboarden 23-09-2023

Afbeelding

Afbeelding

Inleiding:
Horseboarding zoals wij dat doen, met een mountainboard en een ruiter op het paard, is een sport die in 2017 naar Nederland is overgewaaid vanuit Engeland. Men rijdt met een mountainboard met bindingen en heelstraps achter een paard en word aan een wakeboardlijn voortgetrokken wat weer vastzit aan een harnas /pad/borsttuig. De ruiter bestuurd het paard. Het is een drie-eenheid en communicatie is key! Zo kun je recreatief rijden, wedstrijden en shows. Wij trainen normaal gesproken met ons eigen team; Het Horseboarding Showteam, en geven shows in binnen- en buitenland! We halen snelheden van 53 km/h maar meestal een stukje rustiger hoor! Een hecht vriendenteam waardoor de tripjes haast voelen als ponykamp vroeger. Maar dan met allerlei veel te relaxte en nuchtere (figuurlijk dan, ik zou ze niet laten blazen) kerels erbij.

In alle jaren dat wij nu demo's en shows geven zijn er wel 10.000 dingen mis gegaan, all in the game, maar de laatste maanden vielen de boarders eigenlijk nooit meer... en we hebben wat gekke dingen verzonnen hoor!
Afbeelding

Dus wat is er nou leuker dan stunten met je eigen ervaren Showteam? Stunten met mensen die het nog nooit hebben gedaan natuurlijk!! zodoende besloten wij een crash test dummy race... sorry... ik bedoel een open training horseboarden te organiseren.

Afbeelding := :=

We vinden het heel leuk om mensen kennis te laten maken van deze tak van lolmetjeknol. We doen het met dergelijke trainingen heel rustig aan, geen stunts, geen topsnelheden en geen gekkigheid.
We wilden vooral ook kijken of er wellicht aanstormend talent met een doodswens bijzat (boarders) en wellicht wat leuke ruiters en paarden voor shows in de toekomst. Een extra team is nooit weg met al die drukke levens van iedereen. En jeetje wat gaf deze groep ons keuze! Want hoewel de aanmeldingen in eerste instantie storm liepen, via onze socials, zeiden er toch wat mensen af. Geeft niks, maar geeft wat gepuzzel. Dus naïeve ik dacht "ik plaats een oproepje op bokt", dat heb ik geweten... uiteindelijk hadden we een wachtlijst van 12 personen! Maar belangrijker: we hadden een fantastische en zeer gevarieerde groep paarden present zaterdag!

Afbeelding

Precies zoals we het graag willen want:

Welke rassen zijn geschikt voor Horseboarding? Alle. Als ze er maar lol in hebben. Als je puur kijkt naar welke paarden eerder een race-parcours winnen dan zijn quarters wel heel geschikt, maar we hebben van alles in de gelederen. De 1 is weer beter in een slalom, de ander in schansspringen en weer een ander vind het wakeboarden te gek! Rustig opbouwen en niet gelijk uren gaan boarden is heel belangrijk want vergis je niet, het is loei en loeizwaar! Echter is er bij ons nog nooit een horseboard gerelateerd blessure ontstaan bij de paarden (over de boarders zeg ik maar niets) of 1 die terug te geleiden is naar het systematisch overvragen. En dat houden we graag zo! De paarden zijn heilig!

Afbeelding

Wat heb je ervoor nodig en waar halen de deelnemers dat vandaan?
Om aan te schaffen zou ik het niet weten. Wij laten het zelf maken. Maar voor de trainingen leveren wij alle spullen die men gewoon bij ons kan lenen. Niks huren, niks kopen, gewoon lekker onze spullen gebruiken en genieten. Ook de training zelf is kosteloos.
Afijn, wat je dus nodig hebt: Een ingekorte wakeboardlijn met veiligheidssluiting, bescherming voor de boarder zoals helm, oogbescherming en/of kniebescherming, een mountainboard (zijn veel verschillende, stuur een berichtje als je meer wil weten), een zadelharnas of speciale pad (zie vorige opmerking) met borsttuig en een safety-release tuig welke wederom bedacht is in Engeland en onmisbaar is om echt veilig te kunnen horseboarden. Dit systeem voorkomt dat als de ruiter van het paard zou vallen, het paard over het strand rent met een wapperende lijn achter zich aan of tussen de benen! Bovendien stelt het je in staat je boarder of losse lijn met een simpele handbeweging los te gooien. Iets wat boarder Tim hier uitlegt aan de nieuwe ruiters tijdens de open training (ideaal zo'n zakformaat pony):

Afbeelding

Afbeelding

Welke voorbereiding treffen de deelnemers van een open training? We vragen de ruiters hun paarden bekend te maken met lijnen over de billen. Dat kunnen ze in het begin best spannend vinden. Paarden die al beleerd zijn voor de wagen vinden het vaak appeltje-eitje. Anderzijds hebben we tot nu toe nog nooit een paard gehad die het niet binnen twee trainingen oppakte! Ook kan het handig zijn vooraf al achter het paard met ruiter te gaan lopen met een lijn van de een naar de ander (deze niet vastmaken!!). Zo wennen ze eraan dat ze iemand met zich mee trekken. De ruiters krijgen het advies beenbescherming om te doen bij hun paarden en zelf verplicht een cap en zo'n safety tuigje en ze moeten een borsttuig meenemen voor hun paard. Die hebben wij ook wel, maar zelden de juiste maat..

Afbeelding

Wat voor paarden mogen er meedoen?

Een paard moet tenminste een jaar onder het zadel zijn ivm balans en kracht, in het dagelijks leven gezond en fit zijn, tenmínste 4 jaar en de ruiters moeten vriendelijk rijden, de organisatie staat het vrij mensen te verwijderen die dat niet doen. Ieder zijn eigen trainingsmethode en rijstijl, maar het moet wel eerlijk zijn! Ik ben daar kritischer op dan misschien nodig is en heb diverse keren mensen opbouwend aangesproken in het verleden, maar het paardenwelzijn staat naast plezier enorm hoog op de prioriteitenlijst. Iedereen leert en iedereen probeert zich te ontwikkelen, maar onder onze vlag geen narigheid.

Afbeelding

Het Horseboarding Showteam geniet al jaren van een unieke trainingslocatie op het strand van IJmuiden, in goed overleg met de gemeente mochten we ook nu weer een ruime week eerder dan het gebruikelijke seizoen (wat start op 1 oktober) op het schitterende strand onze training houden, want; "Er komt met dit weer toch geen hond" Nou bleken die er juist wel te zijn, maar ook maar in kleine getale en er heeft er maar 1 in de staart van een paard gehapt (...), verder wat blaf-, opjaag- en "Bruno hierrrr, Bruno toe nou, Brrruno koekie? Bruno klaar nou, Bruno kom alsjeblieft hier" taferelen maar niks out of the ordinary. Geen van de paarden gaf een sjoege. Goede uitgangspositie.
Bij het betreden van het strand, of tenminste van de plek waar strand zou moeten zijn, sloeg de schrik ons om het hart. Want WAAR WAS HET STRAND?!

Afbeelding

Afbeelding

Het hele strand stond volledig blank! Ik woon al ruim 39 jaar vlakbij de kust of zelfs direct aan het strand maar nog nooit heb ik gezien dat regenwater op het strand bleef liggen terwijl het bijna helemaal eb was en alleen maar 'ebber' werd. Tot zaterdag. Bizar! Want hoewel wakeboarden achter het paard wel op de planning stond, wilden we toch eigenlijk starten met landboarden. Bovendien hadden we maar 1 pad wat geschikt is voor wakeboarden en 9 paarden... Gelukkig besloot de natuur uiteindelijk niet flauw te doen en zakte het water voldoende om te kunnen trainen. Gaf de vallen wel wat extra jeu!

Afbeelding

Na een uitgebreide briefing voor de boarders én de ruiters die door alle deelnemers geconcentreerd (mensen dan haha) werd gevolgd, konden we rustig starten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze eigen ervaren paarden Coos, Khalifa en Finch trokken eerst de onervaren boarders rond met eventueel een onervaren paard naast zich, zo kunnen ze wennen aan het geluid en zicht van iemand achter zich:

Afbeelding

Of gewoon met hun vriendje naast zich, gezellig! (KWPN-ers Coos en Khalifa)

Afbeelding

Sommige boarders begonnen in stap (heel zwaar maar minder eng), anderen in galop of gewoon een lekker drafje:

Afbeelding

Tis toch moeilijker dan je denkt (zie de ironie van die trui ):

Afbeelding

Meestal gaan de ervaren boarders eerst achter de onervaren paarden lopen, samen beslissen we wanneer het board erachter kan, maar dat ging duidelijk al heel snel bij blij ei Ursus:

Afbeelding

En soms gaan onervaren paard en onervaren boarders ook al snel samen, uiteraard onder begeleiding en in een laag tempo:
Afbeelding

Kleine pittige Monty, van Mandy's ponyplezier. Hij is een kruising van een Fellpony x shetlander, schattig fluffy hoopje fireball!! Zat een hoop pit en snelheid in:

Afbeelding

Bulgaarse Mustang Mr Ed en zijn jonge ruiter Kim deden het fantastisch, ze wilden al heel lang meedoen en nu was het eindelijk zover:

Afbeelding

Ik was zelf met PRE Finch, van een vriendin, soms rijdt ze zelf en soms rij ik. Helaas knapte 1 van de sluitingen van een safety waardoor ik aan het einde mijn eigen safety weg heb gegeven aan 1 van de nieuwelingen, laatste stukje zonder gereden, voelde heel kaal, doen we niet meer (maar wel een geinige foto haha, enne...raad de youtuber...):

Afbeelding

Bloem is sinds kort lid van het Showteam, maar nu al onmisbaar!

Afbeelding

Afbeelding
(in het begin hadden de boarders het goed zwaar door het water)

Jonge ruin Denver was ontzettend stoer, maar vond de druk van de lijn op zijn kruis niet zo fijn, waardoor hij soms wat reactief was, de volgende keer krijgt hij een extra pad aan de achterkant bij de gesp en een Bontje over de lijn. Gelukkig hebben de ervaren boarders hem geholpen door de lijn wat hoger te houden, probleem gelijk over, goed gedaan mannen! Het leuke is dat wij als ruiters ons daar al niet meer mee hoeven te bemoeien. Ongemerkt worden het paardenmannen haha:

Afbeelding

Afbeelding

Spanjaard Apolo van bokker sjouk_L (Sjoukje) heeft al ervaring voor de wagen en vond dit een piece of cake, bij beide was de spanning een stuk lager dan zelf verwacht en ze deden het waanzinnig:

Afbeelding

Afbeelding

We boarden zo'n twee uur meestal, dat wil zeggen we zijn twee uur op locatie, maar effectief is het (voornamelijk voor de boarders haha) niet haalbaar om langer dan enkele minuten te boarden. Dus tussendoor veel stappen en relaxen.

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om te gaan schansspringen, met de ervaren paarden en de eigen oude garde van boarders én een paar nieuwe boarders die ook rete goeie wakeboarders zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze landen alles, hoe scheef ook in de lucht, geen probleem ofzo! Ik doe het ze niet na! Doodeng! Aan de andere kant... ze durfden de paarden niet te aaien haha, dus ieder zn eigen zorgen zullen we maar zeggen!

Aan het einde sloten we af met precies dat wakeboarden, dit deed powerhouse Bloem! Deze Friese bonk spier loopt met eigenaresse Nomi Z dressuur en daarnaast springen, crossen en mennen ze!

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet trekt ze de heren fluitend over de golven! Wat een paard!! Hier zie je de speciale pad die aan het borsttuig zit aangesloten, zodat het paard echt trekt met de boeg, wat nóg belangrijker is omdat het vele malen zwaarder is dan gewoon horseboarden. Voornamelijk het opstarten is pittig. Bloem is al gewend te trekken en dat scheelt in hoeveel je van zo'n paard mag verwachten/vragen. Zodra ze tekenen van vermoeidheid liet zien gaf Nomi aan dat ze klaar was. Daar luisteren we al-tijd direct naar. Schitterende plaatjes!

Afbeelding

Afbeelding

Het starten in het water ziet er altijd een beetje awkward uit :')
Afbeelding

Uiteindelijk kwam iedereen moe maar voldaan bij de trailers terug en hebben we lekker nagekletst, bakkie en biertje gedaan en de paarden even laten grazen en daarna hun electrolytenslobbertje laten eten, alvorens we naar huis gingen. De balans opgemaakt; niemand gewond, niemand overvraagt, overal zand en iedereen vrolijk en enthousiast! Wat een heerlijke middag!

Oja, er waren ook meeuwen :+

Afbeelding 1

Afbeelding of een paar :')

Afbeelding of nog meer

Hopelijk hebben jullie genoten van dit fotoverslag. Hou het lief voor alle deelnemers, maar vragen zijn altijd welkom!
Enne, het leven is zo serieus als je het zelf wil maken:

Afbeelding

Foto's door Linda Halsema en zonder toestemming niet te plaatsen op andere kanalen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mar_jolijn op 26-09-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.horseboardingshowteam.nl en zoek op facebook of instagram naar Horseboarding Showteam http://www.facebook.com/horseboarding Voor meer info over gave demo's, clinics, wedstrijden en nog veel meer!

Naborah

Re: Horseboarden op het strand, voor starters!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:50

Wat een mooi verslag, ziet er uit als een topdag!

I adore Jules Verne.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:54

Wat supergaaf :wow:

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:59

Wat geweldig geschreven, mooie foto's en wat lijkt dat ontzettend leuk! Nou ja, als je op het paard zit dan :')

Voor het eerst dat ik het ontzettend jammer vindt dat die van mij zo'n bange poeperd is :Y)

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:01

Wat een prachtig fotoverslag! Jullie hebben zo te zien een geweldig leuke dag gehad.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:07

Heel tof verslag met mooie foto's! Ik zou wel eens zo'n show willen zien. Nog dingen op de planning?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:18

Ongelooflijk leuk om te lezen. Geweldige foto's en super uitleg +:)+

Leef je droom,droom niet je leven

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:48

Hahahaha die vierde foto, hoe dan _/-\o_
Heel leuk! Jullie natuuuuurlijk in het echt gezien en ook daar spat het plezier en teamwork er vanaf! Vette show maar voornamelijk een fijne groep mensen en dieren!
Hebben jullie nou wel eens botbreuken gehad, de boarders dan?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:52

Gaaf verslag! Volgens mij heeft iedereen het enorm naar zijn zin gehad.

Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt
Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-23 20:05

Bielsje schreef:
Wat geweldig geschreven, mooie foto's en wat lijkt dat ontzettend leuk! Nou ja, als je op het paard zit dan :')

Voor het eerst dat ik het ontzettend jammer vindt dat die van mij zo'n bange poeperd is :Y)

Bedoel je dan je vent of je paard :+
Als het je paard betreft; ik had er ook zoeen, een behoorlijk gevoelige, loperige ietwat explosieve kruising hackneyxkwpn, maar hij was mega gegroeid door het horseboarden. Inmiddels helaas overleden, maar juist dankzij het boarden is hij een held geworden en is onze communicatie enorm verbeterd!

http://www.horseboardingshowteam.nl en zoek op facebook of instagram naar Horseboarding Showteam http://www.facebook.com/horseboarding Voor meer info over gave demo's, clinics, wedstrijden en nog veel meer!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:26

Ziet er leuk uit hoor! Mooi om wat achtergrond te lezen. Wat ik me wel afvraag: er komen behoorlijke krachten vrij: zeker bij het heen en weer (van links naar rechts) het touw dat over de kont gaat enzo. Lijkt me voor de mènsen echt gaaf maar voor de paarden best erg zwaar. Ruiters die veel omkijken hoe het met de boarder gaat. Hoog tempo, grote bewegende krachten die paard moet opvangen in z’n lijf…maakt dat ik er altijd een beetje huiverig naar kijk. Mss ben ik een ouwe zeur die dank denkt; :+ neem een quad! Hoe zien jullie dat? …Ja anders natuurlijk :D , maar ik bedoel; overdrijf ik die effecten?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:31

Mar_jolijn schreef:
Bielsje schreef:

Bedoel je dan je vent of je paard :+
Als het je paard betreft; ik had er ook zoeen, een behoorlijk gevoelige, loperige ietwat explosieve kruising hackneyxkwpn, maar hij was mega gegroeid door het horseboarden. Inmiddels helaas overleden, maar juist dankzij het boarden is hij een held geworden en is onze communicatie enorm verbeterd!

Paard :+. De vent is absoluut geen bange poeperd maar zo onathletisch dat ik me weer afvraag of ik dat mijn paard aan zou moeten willen doen :Y)

Ingewikkeld, mocht ik een keer meer dan 10 meter van het erf afkomen dan ga ik er nog eens over nadenken. Of als we door een plasje regenwater kunnen... Zoveel enge dingen in de wereld _O-. Ik weet zeker dat het enorm goed voor hem zou zijn maar met alle paarden die ik heb gereden heb ik er nog nooit 1 gehad waarvan ik de hartslag door het zadel heen voel :=

Het komt iig op mijn bucketlist!

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:37

Wat een fantastisch geschreven stuk met bijbehorend beeldmateriaal. Super leuk om te lezen, en het ziet er uit alsof jullie een mega leuke dag gehad hebben!

Mijn pony is geen held (en stiekem ik ook niet), maar ik blijf dit graag volgen!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:47

Wat een geweldig, enthousiast verslag. Het plezier spát er van af. En wat een prachtige foto's ook!
Een feestje om naar te kijken!

Iedereen een Connemara!!

.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-23 20:57

paars schreef:
Ziet er leuk uit hoor! Mooi om wat achtergrond te lezen. Wat ik me wel afvraag: er komen behoorlijke krachten vrij: zeker bij het heen en weer (van links naar rechts) het touw dat over de kont gaat enzo. Lijkt me voor de mènsen echt gaaf maar voor de paarden best erg zwaar. Ruiters die veel omkijken hoe het met de boarder gaat. Hoog tempo, grote bewegende krachten die paard moet opvangen in z’n lijf…maakt dat ik er altijd een beetje huiverig naar kijk. Mss ben ik een ouwe zeur die dank denkt; :+ neem een quad! Hoe zien jullie dat? …Ja anders natuurlijk :D , maar ik bedoel; overdrijf ik die effecten?

Zeker geen oude zeur! Prettig als mensen de tijd nemen om hun vragen fatsoenlijk te formuleren en geen blinde aannames doen! Dank daarvoor! Uitgebreid antwoord:
Het is zéker loodzwaar voor een paard! Absoluut. Niks aan gelogen. Maar vergelijk het met fitness of crossfit. Als ik als ongetrainde dame van 39 een sandbag van 70 kilo op ga tillen is de kans groot dat ik door mijn rug ga of zoek veel spierpijn opdoe. Dus nee, dat doen we niet, je begint rustig aan met vooral de juiste techniek en houding en daarna begin je rustig per keer de intensiteit wat te verhogen. Als je het goed doet krijg je geen blessures maar bouw je kracht op, wat je juist minder gevoelig maakt voor blessures. Doe je het verkeerd loop je al vroeg tegen de grenzen van je kunnen aan.
Bij trainingen als deze gaan we voornamelijk rechtdoor, rijden we zeer flauwe bochten en is het korte tijd.
Onze eigen trainingen vaak ook en gaat het vooral om het anticiperen, een ruiter die bijtijds wat op de binnen stijgbeugel leunt als de boarder naar buiten pendelt helpt bijvoorbeeld al. De boarder die optijd de lijn 'binnenhaalt' om zo minder aan het paard te trekken op hele hoge snelheid. Het paard gaat zo ook dingen herkennen. We doen dit nu een jaar of 6 en hebben nog veel paarden van vanaf de start, helaas ook afscheid genomen van een paar (verkoop, gestopt met boarden vanwege tijdsgebrek of geen zin meer en dood vanwege uitglijder in de wei en daarbij breken van de knie) maar geen enkele blessure die we aan het horseboarden kunnen koppelen.
Natuurlijk is het essentieel dat je basistraining goed is, mijn (rij)paard heeft een goede cardioconditie en is rechtgericht en correct in de aanspanning in basis. (Nu heeft ie ook gewoon mindere momenten hoor, maar als basis).
Ja horseboarden is werken, voor alledrie de elementen. Zolang die samenwerken en alledrie naar elkaar luisteren is het goed trainbaar en mijn inziens plezier voor alledrie! Mijn vorige paard vergat de wereld als we boarden, publiek, muziek, spandoeken, applaus,we waren samen en niet op een afgesloten manier. Eerder gefocused. Na het boarden moe, maar blij, zoals je zelf van pittig sporten kan hebben..

Touw over de achterhand komt soms voor, meestal zakt het paard dusdanig in snelle bochten dat dat heel soepel gaat. We hebben nooit striemen, kale plekken of gevoelige plekken gehad na afloop in elk geval. En ik pluis mijn paard altijd na op alles. Ze geven het overigens direct aan als ze dat onplezierig vinden. Dan zijn daar drie oplossingen voor: bontlijn en Bontje achter het zadel, boarder die wat rechterop blijft (kan niet bij hoge snelheid) of de meest zwart/witte; dit paard word niet blij van horseboarden: stoppen.

En qua druk op de rug, wij hebben drukmetingen gedaan met een pad (ik heb zelf een bedrijf gehad in drukmetingen, zadel, bit en hartslag) waarbij de waardes uiteen liepen, verschillend per niveau en harnachement, maar nooit zo hoog waren als bijvoorbeeld de impact bij de landing van springen of opstijgen zonder krukje.

Ik waardeer je input want ik blijf mezelf altijd afvragen of wat ik doe juist is en of ik mijn paarden in hun waarde laat. Een never ending zoektocht en waar verbetering mogelijk is, verbeteren en innoveren we maar merken dat je paard er zin in heeft zegt eigenlijk al de helft en natuurlijk ons fijne team van dierenartsen, instructeurs en masseurs die de boel goed monitoren zodat je geen "wij van wc eend, adviseren wc eend" krijgen!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:13

Heerlijk verslag met prachtige foto’s! Leuk dat Linda erbij kon zijn om deze plaatjes te schieten :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:33

Wat een leuk verslag, mooie foto’s er ook bij.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-23 21:33

Bonita_Bon schreef:
Hahahaha die vierde foto, hoe dan _/-\o_
Heel leuk! Jullie natuuuuurlijk in het echt gezien en ook daar spat het plezier en teamwork er vanaf! Vette show maar voornamelijk een fijne groep mensen en dieren!
Hebben jullie nou wel eens botbreuken gehad, de boarders dan?

Een sleutelbeen van een beginnend boarder en daarnaast een hoop kleine blessuretjes en heel wat bont en blauwe ego's. Haantjes zijn het :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:35

Mar_jolein, dank voor je uitgebreide antwoord en nog weer meer uitleg. Als jullie het zo goed rustig opbouwen en idd blijven aftasten dat alle 3 OK zijn, bij de viervoeter het lastigst, dan kan je op elkaar bouwen en vertrouwen. Hoop dat mensen die het topic lezen en denken: ja dat lijkt me gaaf, zich nu ook bewust worden dat het niet zomaar gaat. We kennen allemaal de simpeler ‘sleetje slepen’ video’s (al valt er niet veel sneeuw meer hier in NL :\ ) maar dit is andere koek.
Nogmaals dank voor je antwoord!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:41

Dit is in tijden het leukste verslag wat ik gelezen heb. Ik voel het enthousiasme en de sfeer die er daar was. Ook ontzettend gave foto's die de sfeer goed vast weten te leggen. Mochten jullie weer een keer gaan dan kom ik graag foto's maken :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:47

Oh dit lijkt me echt fantastisch om met Gaudi te doen! Hij houdt van buitenrijden/eventing kan heel hard galopperen ( 3/4 volbloed) , kent het strand en is in enkel- en dubbelspan beleerd en is een jolig beest die altijd overal voor in is/blij ei. Wanneer is jullie volgende training? en kan je ergens voor inschrijven?

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:43

Wat een super tof verslag! Dit keer op de reservelijst, maar volgende keer ben ik er zeker bij als jullie een plekje hebben. Echt heel leuk om te lezen, ik raak er alleen maar enthousiaster door.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-23 08:31

Luckystory schreef:
Heel tof verslag met mooie foto's! Ik zou wel eens zo'n show willen zien. Nog dingen op de planning?

We maken meestal in januari onze jaaragenda bekend. Hoewel er nu al wat shows vaststaan, komt er soms nog een afzegger of krijgen we nog een leuk aanbod (zoals Nancy, Frankrijk vorig jaar), je kan eventueel kijken op onze socials als je wil weten waar we rijden. Superleuk als je komt kijken en spreek ons zeker even aan na een show, vinden we gezellig!

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:44

Wat een super leuk verslag! Ik word er helemaal enthousiast van, lijkt mij leuk om ooit eens te proberen!

Elimar
Honestas Kaiser Karl

Instagram: @eli.maris.kai

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-23 11:17

:D Wat een super leuke enthousiaste reacties! Lief jongens! Ik ben ook trots op het team en degenen die de training bijwoonden. De sfeer was onderling ook top!

De meeste vragen over het horseboarden krijg ik per pb, maar ik moedig iedereen aan het hier te stellen, dan weet iedereen gelijk hoe het werkt :))
Alvast twee vraag en antwoorden:
-is er een organisatie die dit doet? Ja meerdere, HorseboardingNL en Horseboarding Holland geven ook diverse trainingen en kun je ook bij starten. Ook top, hoewel behoorlijk anders dan bij ons, maar dat is alleen maar leuk toch! Er bestaat geen goed of fout, zolang je maar eerlijk en veilig oefend. Ook DutchHorseboarding bestaat, alleen durf ik even niet te zeggen of zij actief is/zijn.
-Hoevaak boarden jullie? Weinig :') We trainen in het winterseizoen vaak een keer of vier voor een grote show en de 'gewone shows' rijden we gewoon en dat is altijd in het voorjaar/zomer. Meestal rijden we nu 4 shows, iedereen werkt, sommige hebben kinderen, iedereen heeft zijn eigen sport, we doen het als hobby ernaast. En nogmaals: het is heel zwaar dus niet iets wat je wekelijks moet willen!

Voor iedereen die het nog eens bij ons wil proberen, door het enthousiasme zijn we wel van plan nog een keer een open training te doen. Dus hou ons in de gaten :)