Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
pillow schreef:Daar is misschien al wat mee aan de hand geweest toen het de eerste keer in de sloot belandde.
Suzanne F. schreef:pillow schreef:Daar is misschien al wat mee aan de hand geweest toen het de eerste keer in de sloot belandde.
Dat denk ik ook. Maar wat sneu dat het niet kon opstaan om op stal te worden gezet.
Ik denk ook dat er al iets meer mis was voordat het in de sloot belandde.
Popstra schreef:vind dit echt triest voor het paard en had niet hoeven gebeuren als eigenaar goed gehandeld had.
Een paard wat zo verzwakt is daar blijf je bij tot het recht staat en breng je naar binnen om bij te komen en de eerste dagen in de gaten te houden of het geen longontsteking opgelopen heeft!
Paarden komen vaak daags nadat zij gered zijn nog te overlijden daardoor namelijk.
Isabel_k schreef:Popstra schreef:vind dit echt triest voor het paard en had niet hoeven gebeuren als eigenaar goed gehandeld had.
Een paard wat zo verzwakt is daar blijf je bij tot het recht staat en breng je naar binnen om bij te komen en de eerste dagen in de gaten te houden of het geen longontsteking opgelopen heeft!
Paarden komen vaak daags nadat zij gered zijn nog te overlijden daardoor namelijk.
Dat is helaas niet helemaal waar. Mijn paard is ook in de sloot terecht gekomen en was daarna ook niet sterk genoeg om op te staan. Je kan er niet 24 uur bijzitten. Nu lag hij wel op een hele veilige plek uiteindelijk, maar na een infuus en adrenaline stond hij nog niet op. Compleet uitgeput. Dan is het - als het paard verder redelijk 'stabiel' is - soms beter om letterlijk en figuurlijk even afstand te nemen.
Soms kan je niet anders handelen dan sub-ideaal. Maar dat betekend niet dat je niet voor je paard zorgt, adviezen niet (juist) opvolgt of je paard gelijk in moet laten slapen.
Heel veel sterkte met het verlies aan de eigenaren.
Gebruikers op dit forum: _San87_, chamion, fransje23, JustMyZtje, LiannePuthzy, Nezumichan, Vagabondo, Varenka en 12 bezoekers