Losgebroken veulen aangereden bij Sint Philipsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Losgebroken veulen aangereden bij Sint Philipsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 12:00

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een veulen werd in de nacht van maandag op dinsdag aangereden bij Sint Philipsland en belandde vervolgens in een sloot. Volgens de brandweer waren op dat moment meerdere paarden losgebroken en liepen ze over de Rijksweg.

Het incident deed zich voor rond 04.00 uur ‘s nachts. Op dat moment bevonden zich meerdere paarden op de weg. Een van de dieren werd aangereden door een onbekend voertuig. Het veulen kwam terecht in een nabijgelegen sloot. De brandweer reageerde onmiddellijk op de melding en alarmeerde hulpverleningsvoertuigen uit zowel Sint Philipsland als Sint-Annaland om te assisteren bij de reddingsoperatie.

Met behulp van een kraan van een hulpverleningsvoertuig slaagden de hulpverleners erin om het veulen voorzichtig uit de sloot te tillen. Na de succesvolle reddingsactie werd het veulen overgedragen aan de eigenaren. Ook werd een dierenarts ingeschakeld om de gezondheidstoestand van het veulen te beoordelen en eventueel verdere medische zorg te verlenen.

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:05

Aangereden door een onbekend voertuig? Die is daarna gewoon doorgereden of zo? :? Wat overigens weer niet verklaart dat daarna blijkbaar wel de brandweer is ingeschakeld. Beetje vaag.

Sneu voor het veulen en schrikken voor de eigenaren. Hopelijk heeft het veulen er niks aan overgehouden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:57

Woon je in een piepklein dorp komt het nog in het nieuws :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:30

Billy schreef:

Wat maakt dat nou uit?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:50

pillow schreef:
Billy schreef:

Wat maakt dat nou uit?

Het viel me op…. Maar als je je er aan stoort hoef je het niet te lezen of te reageren hoor…
Komt wat zuur over zo.
Ik heb er niks van gemerkt trouwens maar de rijksweg is lang

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:45

Billy schreef:
Het viel me op…. Maar als je je er aan stoort hoef je het niet te lezen of te reageren hoor…
Komt wat zuur over zo.

Dat vind ik altijd zo'n rare opmerking. "Als het je stoort moet je het niet lezen". Dat kan niet hé ik weet pas of iets mij stoort nadat ik het gelezen heb.
Maar ik bedoel dus , nieuws is nieuws, dan maakt de grootte van de plaats toch niet uit.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:12

pillow schreef:
Billy schreef:
Komt wat zuur over zo.

Dat vind ik altijd zo'n rare opmerking. "Als het je stoort moet je het niet lezen". Dat kan niet hé ik weet pas of iets mij stoort nadat ik het gelezen heb.
Maar ik bedoel dus , nieuws is nieuws, dan maakt de grootte van de plaats toch niet uit.

Ik denk niet dat ze het zo bedoelt. Volgens mij meer zo van He dat is in mijn dorp.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:31

En daar gebeurt niet zoveel…maar goed naast een sekte nu ook paarden los

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Losgebroken veulen aangereden bij Sint Philipsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:17

Oke dit begint wel raar te worden. Ik geloof iets meer dan een week geleden in kerkwerve paarden los op de weg, een paar dagen terug hoorde ik dat schuin tegenover mij bij zierikzee paarden s'nachts los liepen, en nu iets verder weg weer... Komt het opeens vaker in het nieuws of? Raakt het gras op en breken paarden daarom uit? Is duidelijk de omheining door paarden kapot of is er geknipt/staan er hekken open?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:56

Wat akelig zeg dat je paarden op een rijksweg komen te lopen. Nachtmerrie toch! En dan dat veulen dat daar zo ligt, sneu. Hoop dat daar niets meer mee mis is, het is nogal wat om aangereden te worden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:41

Monique1963 schreef:
Wat akelig zeg dat je paarden op een rijksweg komen te lopen. Nachtmerrie toch! En dan dat veulen dat daar zo ligt, sneu. Hoop dat daar niets meer mee mis is, het is nogal wat om aangereden te worden.

De Rijksweg hier is geen snelweg hoor.
In deze is dat de benaming van de weg.. al rijden ze er vaak wel veel te hard.. :j

Hoop dat het dier er goed vanaf is gekomen!! ;(

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:17

Je mag er officieel 60….maar het is best een racebaan