Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
Suzanne F. schreef:Bescherm de dieren en bescherm die man tegen zichzelf. Gewoon een verbod op het houden van dieren, klaar.
Foaly schreef:En die man krijgt straf in plaats van hulp omdat?
8nnemiek schreef:Foaly schreef:En die man krijgt straf in plaats van hulp omdat?
Als die man bewust een eindje verderop een schuur huurt om daar illegaal dieren te houden terwijl hij een houdverbod heeft dan heeft die echt geen hulp nodig maar een flinke schop onder zijn hol..
Die boete en het maandje cel is echt een lachertje, en aan het houdverbod heeft ie dus schijt.
Die had al veel eerder flink aangepakt moeten worden
Zinzi_jewel schreef:En de leeftijd heeft er niks mee te maken? Die man is erg oud ! Als de man voor zichzelf kan zorgen is al een prestatie . Laat staan de dieren er nog bij
Elisa2 schreef:Ik heb wel een aantal vragen bij het lezen van zo'n bericht.
Waarom is een 83 jarige man nog boer? is dat noodgedwongen? (geen pensioen?) Is dat omdat het iemand is die van het werk houdt? Is het bedrijf nog in functie? Of doet hij wat anders met de dieren?
Vierhonderd dieren van verschillende soorten vind ik best apart.
In ieder geval goed dat ze hem zo in de gaten hebben en houden, ookal mogen de straffen van mij ook wel wat strenger. Ik hoop alleen ook wel dat ze weten wat ze doen wbt de 4 honden.
pillow schreef:Zinzi_jewel schreef:En de leeftijd heeft er niks mee te maken? Die man is erg oud ! Als de man voor zichzelf kan zorgen is al een prestatie . Laat staan de dieren er nog bij
Ga nou toch. Ik ken verschillende mensen van boven de 80 die nog uitstekend in conditie zijn. Op die leeftijd sta je heus nog niet met 1 been in het graf. En deze man is al een paar keer gedwongen gestopt en begint gewoon stiekem weer. Als het hem boven het hoofd gegroeid zou zijn of het lichamelijk niet meer zou kunnen, was dat vast niet gebeurd.
Schuur_ schreef:Er zijn ook genoeg mensen van 30 die niet prima te pas zijn en daar is dat ook geen excuus voor slecht houderschap. Leeftijd in deze is een non-argument
Gebruikers op dit forum: _Hinneke, AmyJamess, Bianca_v_s, BlackClaw, Bo_Y, CupCakes_, dosc02grp, Esmee_RS, Galeo, Mars, Nymphe, Paulien, RianneH, Roderijs en 17 bezoekers